نیاز به تبیین ماهیت ضد بشری تاریخ آمریکا/آمریکایی تجلی آشکار نقض حقوق بشر است


ساعت: 16:29
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1879977

احمد باقری پور گفت: تاریخ آمریکا مظهر بارز نقض حقوق بشر است بنابراین باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری در حقوق بشر آمریکا تبیین شود تا همه متوجه این جنایات شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد قربانی پور، کارشناس مسائل سیاسی به مناسبت هفته حقوق بشر در گفتگو با خبرنگار عصرهامون گفت: آمریکا پس از ناکامی های نظامی خود در تجاوزات به ملت ها در دهه های اخیر، در راستای نفوذ فرهنگی و سیاسی و تحول مقاومت گام برداشته است. فرهنگ ها در دستور کار قرار گرفته است که در فعالیت های خود با توجه به این پرسش ها می توان ماهیت و نمایش استکبار جهانی آمریکا را با کلماتی چون شیطانی، ضد بشری، جنایتکار، حامی ترور و دزدی توصیف کرد.

وی افزود: شهدای 16 تیر 17 هزار شهید ترور و شهدای پسماند شیمیایی به ویژه در دفاع مقدس شهادت بیش از
13 هزار نفر و بیش از 100 هزار مجروح بر اثر استفاده از سلاح شیمیایی، سقوط هواپیمای مسافربری در آب های نیلگون خلیج فارس که فرماندهی آن آمریکا بود، نمونه هایی از حقوق بشر آمریکایی است.

وی ادامه داد: بسیاری از جنایات آمریکا در سراسر جهان تحت عنوان حقوق بشر انجام شده است و برخورد متناقض آمریکا در این زمینه را می توان در نقض حقوق بشر توسط متحدانش مشاهده کرد.

باقری پور ادامه داد: نقش رسانه های غربی و صهیونیستی در جنایات متعدد آمریکا در همه کشورهای جهان و به ویژه کشور عزیزمان ایران روشن است و با تبلیغات رسانه ای و استفاده از ابزارهای مختلف از جمله. مهم ترین ابزاری که استفاده می کنند، رسانه و هنر، همیشه حافظ و مدافع حقوق بشر در جهان هستند.


تاریخ آمریکا نمایش کاملی از نقض حقوق بشر است

وی افزود: حقوق بشر آمریکایی باید بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری تبیین شود تا همه متوجه این جنایات شوند چرا که جوانی که از این جنایات آگاه نیست ممکن است فرهنگ و ادعای آمریکایی ها را رد نکند و به دام بیفتد. در جنگ رسانه ای آنها

وی با بیان اینکه حقوق بشر آمریکا همواره رویکردی متناقض با ایران داشته است، تصریح کرد: حمایت از رژیم ضد بشری پهلوی، فشار نظامی علیه نهضت اسلامی مردم ایران و سکوت در برابر کشتار مردان، زنان و کودکان بی گناه توسط منافقین. و گروه های وابسته به آنها تبلیغات علیه مجازات خائنان به منافع ملت ایران، جاسوسی علیه ایران و دخالت در انتخابات، حمایت همه جانبه از حمله صدام به ایران در قالب جنگ تحمیلی و تلاش برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام شد. ایران از جمله نمونه های دیگر این رفتار جنجالی و تاثیرات حقوق بشر آمریکایی در سراسر جهان است.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: اگر مدعیان حمایت از حقوق بشر صادقانه این جنایات را برای رسانه ها و مردم جهان تحلیل و ارزیابی کنند، افکار عمومی متوجه خواهند شد که دولت های مدعی چه اقدامات شرم آور علیه آنها انجام داده اند. ملت جستجوگر انجام داده است.

وی با بیان اینکه کشوری که امروز بیشترین موارد نقض حقوق بشر در جهان را دارد مدعی حمایت از حقوق بشر است، اظهار داشت: آمریکا با تبلیغات رسانه ای و با ابزار هنر خود را مدافع و حافظ حقوق بشر در جهان معرفی می کند. کشوری هستند که با استکبار مدرن بیشترین نقض حقوق بشر را انجام می دهند و کشورهای دیگر را به نقض حقوق بشر متهم می کنند. کشورهای استکباری در سراسر دنیا هر وقت بخواهند قوانین را به نفع خود مصادره کرده و بر مردم دنیا تحمیل می کنند.

احمد باقری افزود: آمریکا با استفاده از تاکتیک های حقوق بشری مداخله خود را در رژیم های تازه استقلال یافته گسترش می دهد و حق تعیین سرنوشت ملت ها را دستکاری می کند و این نشان داده است که حقوق بشر آمریکایی برای حفظ حقوق ملت ها مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از جنایات آمریکا در سراسر جهان تحت عنوان حقوق بشر انجام شده است و برخورد متناقض آمریکا در این زمینه را می توان در نقض حقوق بشر توسط متحدانش مشاهده کرد.


قربانی پور افزود: شفاف سازی از نظر مقام معظم رهبری بسیار مهم و عمیق است و همه باید در هر جایگاه و مقامی به این امر توجه داشته باشند و آن را اجرا کنند.

وی تاکید کرد: در دوران انقلاب اسلامی دشمنان از هیچ اقدامی برای تعرض به نظام دست برنداشتند و بودجه های کلانی را برای این اقدامات اختصاص دادند و اقدامات جنایتکارانه خود را تحت عنوان حفظ حقوق بشر پوشش دادند، از جمله آسیب هایی که ملت ایران از آمریکا متحمل شد. حقوق بشر که البته امروزه یکی از پرطرفدارترین موضوعات در محافل سیاسی، حقوقی و بین المللی جهان است، ترور اندیشمندان و شخصیت های درخشان و تأثیرگذار انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید