آمریکایی ها جنایات حقوق بشری بی شماری مرتکب شده اند / حمایت مستمر از شاکیان حقوق بشر علیه منافقین


ساعت: 22:03
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878834

کندباشی گفت: آمریکایی ها صدای بسیار قوی در حوزه حقوق بشر دارند و ادعاهای زیادی دارند و با استفاده از حقوق بشر و پنهان شدن در پشت حمایت و دفاع از حقوق بشر تلاش کرده اند تا جنایات بی شماری را مرتکب شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر کنادباشی، کارشناس و تحلیلگر مسائل بین‌الملل در تشریح ابعاد حقوق بشر آمریکایی به تهران پرس گفت: آمریکایی‌ها صدای بسیار قوی در حوزه حقوق بشر دارند و ادعاهای زیادی دارند و سعی کرده‌اند پشت آن پنهان شوند. حقوق بشر “برای دفاع و دفاع از حقوق بشر، برای ارتکاب جنایات بی شمار.

اما اگر به پشت پرده آمریکا نگاه کنیم، می بینیم که این خلاف آن چیزی است که آنها می گویند. آنها استانداردی دوگانه در عمل داشتند. به گونه ای که در شعارها و ادعاها بیشترین حقوق بشر را مطرح کرده اند اما در عمل بسیار بیشتر از سایر کشورها حقوق بشر را زیر پا گذاشته اند. در واقع، این ادعا در مورد حقوق بشر آنها نیز برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات آنها علیه حقوق بشر است.

وی گفت: آمریکایی ها نه تنها تجربه مثبتی در زمینه حقوق بشر چه در داخل و چه در خارج از آمریکا ندارند، بلکه سوابق بسیار سیاهی دارند و به همین دلیل است که مقامات آمریکایی از جنایتکاران در جهان هستند.

این کارشناس مسائل بین الملل از بی توجهی به حقوق بشر در ایالات متحده اجتناب می کند و می گوید: «در داخل ایالات متحده، سیاهپوستان همچنان به تبعیض علیه آنها در عرصه های مختلف و همچنین در مورد اقلیت های مذهبی و نژادی و سایر ملل اعتراض می کنند. آمریکایی ها با آنها رفتار می کنند. بی ادبانه

بنی گفت: متأسفانه دامنه جنایت آمریکا در خارج از کشور به ویژه در جهان اسلام بسیار زیاد است و تمام حقوقی که نادیده گرفته می شود مستقیم یا غیرمستقیم از آمریکایی ها است. مصداق بارز آن، حمایت از رژیم صهیونیستی است که مورد تنفر همه کشورهای جهان است، تقریباً تمامی رژیم های ناقض حقوق بشر، مانند عربستان سعودی که در حال جنگ با یمن است، متکی به آمریکا هستند که این رژیم را نقض می کند. یکی از بزرگترین جنایات حقوق بشر در آمریکا است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به جنایات آمریکا علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: جنایات آمریکا علیه ایران یک رکورد دیگر است. آمریکایی هایی که پس از کودتای 28 مرداد 1332 وارد ایران شدند شروع به کشتار مردم ایران و نادیده گرفتن حقوق بشر کردند که این جنایات علیه ایران پس از انقلاب نیز ادامه یافت.

این کارشناس بین الملل در پایان با بیان سیاه بودن سوابق حقوق بشری آمریکا با اشاره به حمایت این کشور از منافقین گفت: منافقینی که 17 هزار نفر را کشتند در کارنامه خود همیشه مورد حمایت آمریکا بوده اند و زمانی که در پایگاه ها حضور داشته اند. در عراق، آمریکایی ها از آنها حمایت کردند و آنها را به آلبانی منتقل کردند. همین روند حمایت امروز هم ادامه دارد و رسانه های آمریکایی و پول عربستان در دست آنهاست، بنابراین در ایران ما کسی نیست که از جنایات تروریست های منافق متنفر نباشد.

انتهای پیام/ الف

دیدگاهتان را بنویسید