بحران در اوکراین؛ مثالی آموزنده/ ریشه جنگ اوکراین در ماجراجویی آمریکاست


ساعت: 14:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813691

این کارشناس رسانه، جاه طلبی، ماجراجویی و حضور آمریکایی ها در خاورمیانه را مهم ترین عامل ناآرامی و بحران در منطقه دانست، در حالی که آمریکا با تکرار چنین ماجراجویی مقصر اصلی بحران کنونی اوکراین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ موسی زارعی پور، کارشناس ارتباطات و رسانه در گفتگو با صبح زاگرس؛ وی در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین گفت: از این قاعده مستثنی نیست و آمریکا به خوبی می داند که این جنگ لطمات زیادی به دو طرف وارد می کند.

وی افزود: اگرچه با این جنگ اوکراین همچنان تمایل و وابستگی بیشتری به غرب به ویژه آمریکا پیدا خواهد کرد، اما از سوی دیگر روسیه میلیاردها دلار هزینه را متحمل خواهد شد و خسارات زیادی به روس ها وارد خواهد کرد. اقتصاد.”

زارعی پور ادامه داد: با این حال، آمریکا همچنان به دنبال گسترش مرزهای ناتو است زیرا با نزدیک شدن به مرزهای غربی روسیه به دنبال تشدید محاصره روسیه است و موضوع این است که آمریکا آماده ارائه برنامه های تحریمی جدید است. در مقابل روس ها که در نتیجه حضور روس ها در یک جنگ تمام عیار آنها (آمریکایی ها) را به هدفشان نزدیک می کند.

این کارشناس ارتباطات و رسانه گفت: به همین دلیل است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور استراتژیک و تصمیم گیرنده در منطقه نمی تواند از حوادث جنگ اوکراین و روسیه بی تأثیر باشد و همواره موضعی منطقی و منطقی اتخاذ کرده است. در مورد چنین مسائلی همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند جمهوری اسلامی بدون شک مخالف جنگ است و هر روزی که جنگ زودتر تمام شود به نفع منطقه و سایر کشورها خواهد بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست که جاه‌طلبی، ماجراجویی و حضور آمریکایی‌ها در خاورمیانه را عامل اصلی ناآرامی‌ها و بحران‌ها در منطقه می‌داند و این در حالی است که آمریکا مقصر اصلی این جریان است. بحران در اوکراین. چنین ماجراجویی.

زارعی پور گفت: از این رو جمهوری اسلامی با حفظ جایگاه مستقل خود، جنگ را راهگشای هیچ بحرانی نمی داند، زیرا تجربه هشت سال جنگ خود نمونه خوبی برای این امر است و بیش از هر کشور دیگری پیامدها، ضررها و نگرانی‌های مردم را درک می‌کند. «و Word ارزیابی دقیقی از توسعه‌طلبی ایالات متحده و ناتو در اروپای شرقی به عنوان کاتالیزور جنگ ارائه می‌کند.

این کارشناس علوم ارتباطات و رسانه گفت: این یک واقعیت است که تجربه اخیر روابط جمهوری اسلامی ایران با آمریکا در بحث برجام (پرونده هسته ای و تحریم های اقتصادی) به خوبی نشان داده است که نمی تواند به سیاست های کشور اعتماد کند. کاخ سفید. اعتبار هم داد. با این حال جمهوری اسلامی ایران در بحث بحران اوکراین، واقع بینانه در جهت دفاع از منافع خود حرکت می کند و ایران به دور از هرگونه احساسات موجود، با حوصله تحولات را رصد و در پاسخ به آن تصمیمات قاطع و به موقع می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید