جنگ راه حلی برای بحران اوکراین و هیچ بحران دیگری نیست


ساعت: 22:58
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812764

امیر عبداللهیان در گفتگوی تلفنی با همتای ایرلندی خود:

وی گفت: جنگ راه حل بحران اوکراین یا هر بحران دیگری نیست، اما ریشه های بحران و تلاش های ناتو برای گسترش نظامی گری در منطقه را نباید نادیده گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیمون کاوانی وزیر امور خارجه ایرلند در تماس تلفنی با حسین امیرعبدلایان در مورد روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله بحران اوکراین و مذاکرات وین گفتگو کرد.

امیر عبداللهیان با اشاره به سفر ماه گذشته وزیر امور خارجه ایرلند به تهران و همچنین دیدار در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های ایران و ایرلند به نحو مؤثری افزایش یابد و روابط اقتصادی و تجاری بیش از پیش گسترش یابد. تقویت شده از طریق نقشه راه. باز کردن.

وزیر امور خارجه ایرلند افزود: با توجه به مذاکرات وین، همه کشورها آماده برداشتن آخرین گام هستند و برای دستیابی به حداکثر اعتماد و اطمینان به توافق تلاش می کنند.

سیمون کاوانی موضوع ضمانت‌های اقتصادی برای ایران را مورد تاکید قرار داد و افزود: ما به‌عنوان میانجی قطعنامه ۲۲۳۱ تلاش‌های خود را مضاعف کرده‌ایم و ایرلند نیز به نوبه خود می‌تواند نقش آرامش‌بخش داشته باشد.

امیرعبدالیان در بخشی دیگر از این گفتگو گفت: جنگ راه حل بحران اوکراین و هیچ بحران دیگری نیست. البته نباید از ریشه های بحران و تلاش ناتو برای گسترش نظامی گری در منطقه غافل شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور در این زمینه حضور زیانبار 20 ساله آمریکا و ناتو در افغانستان را یادآور شد و تاکید کرد: علاوه بر این، در صورت بروز بحران یمن، باید جنگ پایان یافته و سیاسی شود. باید راه حل پیدا کرد در وهله اول باشد.»

امیر عبداللهیان افزود: قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره یمن واقعیت های این کشور را در نظر نمی گیرد و کمکی به حل جنگ علیه یمن نمی کند.

وزیر امور خارجه ایرلند همچنین درباره قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره یمن اظهار داشت: ایرلند از این قطعنامه حمایت نکرده و به دنبال گفتگو در یمن است و معتقدیم سازمان ملل در کشورهایی که شاهد فاجعه انسانی هستیم باید به روند گفت و گو کمک کند. حل بحران.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایرلند بر تداوم رایزنی ها و رایزنی ها در زمینه توسعه روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید