یافتن راه حلی برای بحران انرژی هدف سفر اضطراری بایدن به منطقه است


ساعت: 13:56
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882883

یاری با اشاره به سفر فوری رئیس جمهور آمریکا به منطقه در روزهای آینده و اهداف این سفر گفت: متقاعد کردن عربستان و امارات برای افزایش تولید نفت و سوخت برای جبران این کسری کار دشواری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدجواد یاری، کارشناس سیاسی، به خبرنگار نسیم خنداب گفت: «در مورد سفر اضطراری بایدن به منطقه سؤالات متعددی وجود دارد. اولین مشکل این است که آمریکا به دلیل جنگی که با اوکراین علیه روسیه ایجاد کرده با مشکل انرژی مواجه است هزینه های انرژی به ویژه بنزین در ماه های اخیر نسبت به ماه ها و سال های گذشته به میزان بی سابقه ای رسیده است و به دلیل زمستان پیش رو این بحران برای آمریکا ادامه دارد و به یک مشکل جدی تبدیل شده است.

وی گفت: انتخابات میان دوره ای کنگره در راه است و افزایش قیمت بنزین و تورم ناشی از آن در آمریکا به مشکلی بسیار جدی برای دموکرات ها و دولت بایدن تبدیل شده است.

یاری افزود: یکی دیگر از اهداف سفر بایدن به منطقه متقاعد کردن عربستان و امارات برای افزایش تولید نفت و سوخت برای جبران این کسری و مشکل است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اهداف دیگر بایدن برای منطقه این است که بایدن می خواهد جایگاه جبهه سازش در مقابل جبهه مقاومت را تقویت کند و به آنها روحیه دهد و از عربستان در مقابل یمن و ایران حمایت کند.

وی تصریح کرد: موضوع بعدی ممکن است در بحث پرونده هسته ای ایران و اتخاذ تدابیر و سیاست هایی برای فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی ایران برای پذیرش برجام باشد.

یاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر به شدت به انرژی ایران نیاز دارند و می خواهند ایران هر چه زودتر وارد آن بازار شود و مقداری از تورم ناشی از افزایش سوخت را جبران کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید