سفر اضطراری بایدن به منطقه محکوم به شکست است/ تثبیت موقعیت اسرائیل هدف آمریکاست


ساعت: 10:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882466

امیری با اشاره به اینکه سفر بایدن به اسرائیل محکوم به شکست است، گفت: آمریکا می خواهد موقعیت اسرائیل را تثبیت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرعلی حیدر امیری در گفت و گو با خبرنگار صفیفلک با اشاره به سفر فوری بایدن گفت: اولین هدف غرب از استعمار و سلطه بر جهان تامین منافع خود است و زمانی که شاهد فشار در بخش های مختلف هستند، آنها را تحت فشار قرار می دهند. برخی از باورها و شعارهای خود را رها خواهند کرد.» آنها دست از کار می کشند تا بتوانند به منافع خود برسند.

وی افزود: امروز آمریکا با مشکل انرژی دست به گریبان است، تا حدودی برای حل این مشکل دست به دامان ونزوئلا شده اند و علیرغم شعارهای مبارزاتی که بایدن علیه عربستان به کار برد، از شعار دادن خودداری کرد زیرا امروز بحث انرژی است. و عرضه او در وسط است

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا با اشاره به اهداف سفر بایدن تصریح کرد: بایدن این سفر را به چند دلیل انجام داد که یکی از آنها برقراری روابط بین اسرائیل و عربستان است (البته این روابط قبلاً به صورت غیر رسمی وجود دارد) و او تلاش برای تثبیت موقعیت اسرائیل در خاورمیانه.

امیری تصریح کرد: از سوی دیگر بایدن برای کنترل قیمت نفت به عربستان و امارات فشار بیشتری وارد کند و هدف بعدی برجام است، اما تیم مذاکره کننده تسلیم فشارها نشد و به همین دلیل برجام مورد نظر آمریکا به دلیل پافشاری ایران بر مواضع خود امضا نشد.

وی گفت: ورود بایدن به خاورمیانه برای تثبیت اسرائیل در خاورمیانه و به حراج گذاشتن منافع کشورهای دیگر است در حالی که امروز خروجی معادلات در دست کشورهای عربی و آمریکا نیست.

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا خاطرنشان کرد: امروز کنترل قیمت نفت در دست ایران، روسیه و انصارله است و کشورهای دیگر جرأت صف بندی و امضای پیمان دفاعی را ندارند، اما به طور کلی باید گفت که بایدن سفر در حال حاضر محکوم به شکست است و بیشتر سفرهای رسانه ای.

امیری تصریح کرد: از سوی دیگر بایدن در تلاش است تا از فشار بر اسرائیل غاصب بکاهد و در ناکامی های پی در پی آن ها را یاری دهد اما زوال و نابودی آنها سرعت گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید