سفر اضطراری بایدن به منطقه به دلیل فروپاشی زودهنگام دولت اسرائیل است


ساعت: 08:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882437

صباح زنگنه با اشاره به سفر فوری بایدن به منطقه گفت: شرایطی که به وجود آمده فروپاشی دولت صهیونیستی است که ناگزیر از تشکیل دولت بعدی است و این سوال پیش می آید که آیا دولت بعدی می تواند پاسخگوی وضعیت فعلی باشد. ?

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صباح زنگنه در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به سفر فوری بایدن به منطقه گفت: این سفر بارها مطرح شده و به تعویق افتاده است و به نظر می رسد به دلیل شرایط کنونی منطقه، بایدن در تلاش است این سفر را ظرف این هفته انجام دهد. دادن

این کارشناس روابط بین الملل ادامه داد: شرایطی که به وجود آمده فروپاشی دولت صهیونیستی است که ناگزیر به تشکیل دولت بعدی است و این سوال مطرح می شود که آیا می توان دولت بعدی را مسئول شرایط فعلی دانست؟ و باید مجلس را منحل و انتخابات جدید برگزار کنند.

وی افزود: این وضعیت برای اسرائیل که با فشارهای داخلی متعدد و همچنین فقدان چشم انداز روشن در موضوع فلسطین و اختلافات با گروه های فلسطینی از جمله دولت خودگردان، حماس، گروه های جهاد اسلامی و یک دولت مواجه است. دولت تل آویو مستقر در غزه به شدت تضعیف شده است و درگیری های فراوان آن با محیط زیست در مصر، لبنان، سوریه و اردن تنش های مختلفی را در پی خواهد داشت.

زنگنه گفت: بر این اساس، آمریکا و بایدن در تلاش هستند تا طرح صلح ابراهیمی را فعال کرده و عربستان را مانند کشورهایی که روابط خود را علنی کردند وارد این عرصه کنند.

کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: پادشاه اردن احساس ناامنی و بی ثباتی در منطقه و نگرانی خود را نسبت به حاکمیت کشورهای عربی ابراز کرده است و با همه تناقضات، آمریکایی ها در تلاش هستند تا از شر کشورهایی خلاص شوند. احساس ناامنی و بی‌ثباتی می‌کنند، شبکه‌ای برای حفاظت از رژیم اسرائیل ایجاد می‌کنند و امنیت رژیم را تامین می‌کنند و هیچ یک از اهدافشان با چنین شبکه‌ای محقق نمی‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید