دستکاری بایدن در سفر اضطراری به منطقه به منظور جلوگیری از فروپاشی آمریکا است


ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882770

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه سفر فوری بایدن به منطقه نشانه فروپاشی هژمونی آمریکا در منطقه است، گفت: رژیم صهیونیستی سال هاست که در حال فروپاشی بوده و آمریکا نیز به طور کامل از منطقه بیرون رانده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن غفاری فر کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار با اشاره به سفر اضطراری بایدن به منطقه قم فردا تصریح کرد: لازم به ذکر است که مرد اول استکبار بدون برنامه از پیش تعیین شده و با فوریت به منطقه سفر کرد، این نشان می دهد که در این سفر اهداف مهم دفاعی و تهاجمی وجود داشته است.

وی گفت: سفر فوری بایدن به منطقه یک طرفه نیست اگر حتی به این موضوع یک جانبه نگاه کنیم، بقای آمریکا مهمترین هدف این سفر است. آنها در سال 57 از ایران اخراج شدند و اکنون آمریکا همچنین با اخراج از منطقه، به زودی به آمریکا خواهیم رفت، جمله ای که کلمات زیادی پشت آن بود و اکنون با تعامل ایران با کشورهای اطراف آمریکا در حال تحقق است. آمریکا از جمله ونزوئلا نشانه فروپاشی هژمونی آمریکا در منطقه است.

این استاد ناحیه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بیش از دویست سال از نفوذ غرب به منطقه غرب و شرق آسیا می گذرد اما اکنون این وضعیت برعکس شده و از منطقه غرب آسیا اخراج شده است.

غفاری فر تاکید کرد: آنچه این روزها اتفاق می افتد و باعث سفر فوری بایدن به منطقه شد، فروپاشی آمریکاست وگرنه رژیم صهیونیستی سال هاست در حال فروپاشی است که اسرائیل در مدت کوتاهی چند نخست وزیر را تغییر داده و نمی تواند دنبال کند. تنها بار و ناکامی های خود را به نخست وزیران منتقل می کند، یعنی این رژیم اشغالگر شکست خورده است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در ایران در بدترین بحران ها سه رئیس جمهور با سه گرایش مختلف روی کار آمدند اما ایران آنقدر تشکیلات به هم پیوسته داشت که هیچ یک از روسای جمهور برکنار نشدند که این نشان دهنده قوام ساختاری جمهوری اسلامی است. این نظام علیرغم شرایطی که داشت، بخش بزرگی از جامعه با یکی از روسای جمهور است، اما با درایت رهبری، این نظام مدیریت و از خطرات و بحران ها مصون بود.

وی ادامه داد: وقتی بایدن به عنوان یک رهبر استکبار از غرب به منطقه سفر می کند، نشانه فروپاشی آمریکا، نفت، جنگ اوکراین، آتش گرفتن مراکز حساس اسرائیل، طولانی شدن جنگ است. در یمن، مقاومت دولت لبنان و مردمی که با شدیدترین بحران مواجه هستند، در این شش ماه همه نماد فروپاشی هژمونی و هژمونی آمریکا در منطقه هستند.

این سرگرد و استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: با این سفر فوری باید تلاش کرد تا هژمونی خود و هژمونی صد ساله تسلط او در منطقه غرب آسیا از بین نرود، اسرائیل اکنون در برخی از نقاط اروپا کرسی خریداری کرده است، بنابراین اگر کسی روزی که مجبور شد منطقه را ترک کند

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید