سفر اضطراری بایدن به منطقه برای جلوگیری از یک انفجار اقتصادی در آمریکا است


ساعت: 12:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882555

یاوری گفت: سفر فوری بایدن به منطقه برای یافتن راه حلی برای جلوگیری از انفجار اقتصادی آمریکاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی یاوری، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با صبح توس؛ وی با اشاره به سفر فوری رئیس جمهور آمریکا به منطقه و تلاش برای برقراری روابط جدید در منطقه، گفت: این سفر با هدف جلوگیری از یک انفجار اقتصادی است که احتمال وقوع آن پس از بحران های پی در پی آمریکا و غرب بسیار زیاد است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر به دلیل فشار اقتصادی ناشی از جنگ و عدم صادرات انرژی از روسیه به غرب، قیمت جهانی بنزین روز به روز در حال افزایش است، ادامه داد: برای مدیریت انرژی خود از عربستان و امارات تولید را افزایش دهند. تحویل در زمستان آینده

یاوری با اشاره به اینکه موضوع دیگری که در سفر اضطراری بایدن نباید نادیده گرفته شود، بحران وخیم رژیم صهیونیستی است، ادامه داد: انحلال کابینه و اعتراضات دیگر در این رژیم صدای فروپاشی اسرائیل و بایدن را بیش از پیش بلند کرده است. او قصد دارد در این سفر به دنبال راه حلی برای به تاخیر انداختن این فروپاشی باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با بیان اینکه آنچه کشورهای منطقه در اوکراین شاهد آن هستند، نشان دهنده نبود امنیت تامین شده از سوی غرب و آمریکا است، افزود: پس از این اتفاقات عربستان و دیگر متحدانش به چین و روسیه روی آوردند تا بتوانند. برای خود شرکای نظامی قابل اعتمادتری پیدا کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید