نجات اسرائیل از وضعیت فعلی یکی از اهداف مهم سفر اضطراری بایدن به عربستان سعودی است


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882325

رضایی گفت: آمریکا با سفر به منطقه به دنبال کاهش شرایط سختی است که امروز رژیم صهیونیستی در منطقه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن رضایی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به سفر اضطراری رئیس جمهور آمریکا به عربستان در چند روز آینده و تدارک گسترده این سفر، اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی این کشور در حال انجام است. گفت: آمریکایی ها با این سفر اهداف مختلفی را دنبال می کنند که یکی از آنها این است که نگران احتمال حرکت کشورهای منطقه به سمت قدرت هایی مانند روسیه و چین هستند و می خواهند اعلام کنند که همچنان در منطقه حضور دارند.

وی افزود: یکی از مبادلات مستمر آمریکا با برخی از کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس، فروش سلاح به آنها است و می توان گفت این موضوع یکی از موضوعاتی است که آمریکا در سفر آتی به بایدن مد نظر دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: هدف دیگری که به نظر می رسد آمریکایی ها در این سفر به دنبال آن هستند این است که می خواهند تمایلات کشورهایی مانند عربستان، ترکیه و مصر برای ساخت سلاح هسته ای را کنترل کنند.

رضایی تصریح کرد: کمتر از شش ماه دیگر انتخابات کنگره در آمریکا برگزار می شود و از آنجایی که بایدن و هم حزبی هایش یعنی. دموکرات ها به دلیل عملکرد غیرقابل دفاع دولت چه در صحنه داخلی و چه در سیاست خارجی در وضعیت مناسبی نیستند، این سفر می تواند مانوری برای رفع این وضعیت باشد.

وی تاکید کرد: آمریکا نیز به دنبال کاهش شرایط سختی است که رژیم صهیونیستی امروز در منطقه دارد. در واقع آمریکا و اسرائیل در منطقه موضع گذشته ندارند و البته آمریکایی‌ها می‌دانند که نمی‌توانند اوضاع گذشته را ترمیم کنند، اما همچنان با تحرکاتی سعی در تشویق رژیم صهیونیستی دارند.

رضایی تصریح کرد: البته شکی نیست که سیاست های ضد ایرانی یکی از محورهای سفر بایدن خواهد بود و آمریکایی ها علاوه بر انواع اقدامات خصمانه علیه مردم ایران، در صدد ایجاد بحران اجتماعی نیز هستند. در داخل ایران و همچنین خرابکاری و اقدامات علیه امنیت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید