رژیم صهیونیستی برای نجات خود درهای آمریکا را به روی عربستان سعودی گشود/سفر اضطراری بایدن; فرار برای خروج غرب از بحران انرژی


ساعت: 20:57
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882394

سید وحید کریمی گفت: سفر بایدن به عربستان با هدف تامین انرژی، حمایت از رژیم صهیونیستی، افزایش دشمنی با ایران و فروش تسلیحات در منطقه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدوحید کریمی کارشناس مسائل اروپا و آمریکا در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: سفر بایدن به عربستان با هدف تامین انرژی، حمایت از رژیم صهیونیستی، افزایش دشمنی با ایران و فروش تسلیحات در منطقه است.

کریمی افزود: آمریکا و اروپا چشم به راه فصل سرما و جبران کمبود انرژی خود هستند و تلاش خواهند کرد تا برای تولید نفت و گاز LNG مورد نیاز کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، کمک های فناورانه ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه برق شهر شیکاگو از LNG نیجریه تامین می شود، گفت: این گاز می تواند بدون وابستگی به گاز سیبری مشکلات انرژی اروپا را حل کند، البته کشورهای عربی نیز می توانند منابع جدید تامین انرژی باشند.

کریمی تصریح کرد: درجه استیصال رژیم صهیونیستی به حدی رسیده است که پای ارباب خود را به ریاض باز کرده است، اسرائیل آمادگی رویارویی رودررو با کشورهای عربی را ندارد اما پناه بردن به عربستان یک امر خواهد بود. نشانه ضعف این رژیم .

وی گفت: با به قدرت رسیدن جمهوری اسلامی، حضور نیروی دریایی ایران در دریای مدیترانه باعث شد اسرائیل مواضع خود را در اروپا و آمریکا از دست بدهد و در نتیجه به کشورهای عربی به عنوان آخرین سنگر خود روی آورد.

کارشناس مسائل اروپا و آمریکا افزود: غربی ها اسرائیل را ایجاد کردند تا مانعی برای نفوذ کشورهای اسلامی به دریای مدیترانه و اروپا باشد، اما با حضور ایران در دریای مدیترانه، اهمیت وجودی اسرائیل از بین می رود.

کریمی با اشاره به اینکه جهل برادران ناتنی جمهوری اسلامی ادامه دارد، تصریح کرد: آمریکا در 80 سال گذشته جز فرار از افغانستان و جنگ عراق حضور مثبتی در خاورمیانه نداشته است و این سفر یک جنبه تبلیغاتی

وی در پایان تصریح کرد: صهیونیست ها از سرزمین های اشغالی ناامید شده اند و سفر تبلیغاتی بایدن ممکن است آنها را به شرکت در انتخابات ترغیب کند، هر چند می دانند رژیم صهیونیستی مبتنی بر زور و کودک کشی است و عاقبت خوشی ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید