برخورد با شرایط نامناسب رژیم صهیونیستی یکی از دلایل اصلی سفر بایدن به عربستان است.


ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882518

صدرالحسینی گفت: در حال حاضر رژیم صهیونیستی به دلیل تغییرات متعدد دولت ها، شرایط مساعدی هم در منطقه و هم در داخل ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان اظهار داشت: بایدن از سفر خود به عربستان اهداف متعددی را دنبال کرد که یکی از آنها. مربوط به شرایط رژیم صهیونیستی در منطقه است.

وی افزود: در حال حاضر رژیم صهیونیستی به دلیل تغییرات متعدد دولت ها از شرایط مساعدی هم در منطقه و هم در داخل برخوردار نیست. این در حالی است که ثبات و امنیت این رژیم در منطقه برای آمریکا بسیار مهم است.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا افزود: همچنین بایدن در انتخابات آتی به لابی صهیونیستی نیاز دارد و در انتخابات کنگره – که در چند ماه آینده برگزار می شود – دموکرات ها به عنوان متحدان بایدن در وضعیت چندان مناسبی قرار ندارند.

صدرالحسینی تصریح کرد: تلاش برای گسترش روند عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی از دیگر اهدافی است که رئیس جمهور آمریکا در سفر به عربستان سعودی دنبال می کند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل سفر بایدن به منطقه به گرایش برخی کشورها به روسیه و چین مربوط می شود، زیرا آمریکایی ها نگران روندها و روابط سیاسی کشورهای منطقه با روسیه و چین هستند.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه بایدن سفر بایدن به منطقه را تلاشی ناموفق دانست و تاکید کرد: البته رسانه های غربی و آمریکایی به طور گسترده در این سفر دستکاری کردند و تبلیغات زیادی پیرامون آن آغاز کردند که قصد افزایش آن را دارد. این سفر و واقعیت های پیرامون خود را تحت الشعاع قرار می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید