سفر آتی بایدن به منطقه نشانه ناتوانی شرایط فعلی است/ رژیم صهیونیستی و آمریکا قدرت تصمیم گیری برای کشورها را ندارند


ساعت: 12:07
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882840

علی کریمی گفت: سفر آتی بایدن به منطقه در واقع نشانه عجز و ناتوانی از شرایط کنونی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی در آن گرفتار شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی کریمی فیروزجایی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به سفر آتی بایدن به عربستان، اظهار داشت: این سفر با تحریک لابی صهیونیستی برای ساماندهی مجدد این رژیم کودک کش طراحی شده است.

نماینده مردم بابل در شورای اسلامی گفت: با توجه به فشار داخلی ناشی از افزایش ناگهانی قیمت حامل های انرژی و تحت فشار بودن رژیم جعلی اسرائیل، بایدن برای کاهش این فشار سفری به عربستان سعودی ترتیب داد.

وی با اشاره به وخامت اوضاع کشورهای غربی و متحدان آمریکا و رژیم صهیونیستی به دلیل تغییرات در عرصه بین الملل، خاطرنشان کرد: سفر بایدن به منطقه خلیج فارس و عربستان نمی تواند کمکی به پیکر در حال مرگ صهیونیست کند. رژیم و متحدانش و این سفر قبل از آغاز شکست خورد.

یکی از اعضای هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر گفت: رویای همبستگی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان برای تشکیل نظم جدید در آسیا خام و بیهوده است.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات داخلی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، افزود: شرایط کنونی آمریکا و رژیم صهیونیستی بحرانی تر از هر زمان دیگری است به طوری که آنها قادر به انجام امور جاری خود نیستند.

کریمی فیروزجایی تصریح کرد: سران کشورهای عربی باید از رفتار گذشته دولت آمریکا که در شرایط ضروری به هرگونه توافق و معاهده پشت می کند، درس بگیرند و به همسایگان خود از جمله ایران تکیه کنند.

دبیر هیأت رئیسه مجلس ایران را دوست و متحد واقعی و صادق همه کشورهای جهان به ویژه همسایگان می داند و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره بر اساس توافقات خود با سایر کشورها از جمله همسایگان است.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم تعامل منطقی برای پیشبرد دیپلماسی بین المللی، گفت: رژیم کودک کش اسرائیل و آمریکای جنایتکار صلاحیت لازم برای تصمیم گیری در مورد نحوه تعامل کشورها با یکدیگر را ندارند، زیرا خودشان اولین هستند. متهم به نقض حقوق بشر

نماینده مردم بابل افزود: سفر آتی بایدن به منطقه در واقع نشانه عجز و درماندگی در شرایط کنونی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی در آن گرفتار شده اند.

کریمی با محکوم کردن پایبندی برخی از سران کشورهای اسلامی به نقشه های موذیانه آمریکا و صهیونیسم جهانی، گفت: تسلیم شدن در برابر خواسته های نامشروع سران کاخ سفید و رژیم صهیونیستی وضعیت اسفبار آنها را بهبود نمی بخشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید