پرداخت دستمزد کشاورزان باید اولویت دولت باشد/ رهبران اتحادیه اروپا در رأی گیری و تصمیم گیری خود استقلال ندارند


ساعت: 16:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۵
کد خبر: 1897745

امام جمعه اردبیل ضمن تاکید مجدد بر پرداخت حقوق کشاورزان، این موضوع را یکی از اولویت های دولت دانست و گفت: سران اتحادیه اروپا استقلال رای و تصمیم گیری در مورد موضوع برجام را ندارند و تناقضاتی وجود دارد. در اظهارات خود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلی اعظم اردبیل برگزار شد، با تاکید مجدد بر پرداخت حقوق کشاورزان این موضوع را در اولویت قرار داد و ابراز داشت: از دولت محترم من می خواهم در پرداخت گندم کشاورزان تسریع شود، اولویت بالاتر از این نیست. عجیب است که بانک کشاورزی اعلام می کند اگر کشاورزان این روزها بدهی خود را بپردازند، تسهیلات ویژه می گیرند، اما گندم را پرداخت نمی کنند تا اگر دولت چشم اندازی برای کشاورز بی بضاعت داشته باشد، استفاده از آن تسهیل نشود. آینده، این یک سوال را به تاخیر نیندازید. این دومین بار است که از دولت می خواهیم در خطبه های ما از گندم کاران غافل نشود.

امام جمعه اردبیل به تشریح کیفیت روند مذاکرات برجام پرداخت و خاطرنشان کرد: در آستانه هر توافقی طرفین توافق خواهان کسب امتیاز بیشتری هستند. برای گرفتن تخفیف بیشتر یا در واقع باج دادن. آنها گاهی می گویند ایران مسائل جدیدی را فراتر از برجام مطرح کرده است که این یک دروغ محض است. گاهی می گویند ایران اراده جدی ندارد که کاملا غیر واقعی است. چند سالی است که همین ادبیات را تکرار می کنند، گاهی در جریان مذاکرات چند فرد و شرکت ایرانی را تحریم می کنند تا ایران را بترسانند که به هر حال شمشیر تحریم ها پایین می آید، گاهی به رئیس سازمان هسته ای دستور می دهند که کاملا بی اساس بیاید. ایران را به پنهان کاری قبل از توافق متهم می کند.

وی ادامه داد: در حالی که ایران با بازرسی های داوطلبانه و پادمان های تکمیلی تمام جزئیات برنامه هسته ای خود را به آنها اطلاع داده است و شناسایی دانشمندان هسته ای و ترور آنها از همین جا سرچشمه می گیرد، وقتی گروسی پس از سفر مستقیم به تل آویو به ایران می رود، معنای بسیار واضحی دارد و گاهی سه کشور اروپایی در آستانه توافق بیانیه ای صادر می کنند و ایران را مسئول محاصره می دانند، این هفته اسرائیل آبروی این سه کشور اروپایی را به کلی از دست داد زیرا نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که این توافقنامه نهایی شد و در شرف امضا بود، کشورهای اروپایی با هم صحبت کردیم و توافق را به هم ریختیم، این همان اظهارات نخست وزیر اسرائیل است و این اظهارات تلخ نشان می دهد که بیانیه سه کشور اروپایی تحت تاثیر فشار اسرائیل و این سه کشور بوده است. در رای، تصمیم و اراده خود استقلال ندارند و این یک رسوایی بزرگ است پیش از این نخست وزیر سابق انگلیس اعلام کرده بود که اگر ایران اسرائیل را به رسمیت بشناسد، ما ما همه مشکلات هسته ای ایران را حل خواهیم کرد.


در بیانیه های سیاست خارجی اتحادیه اروپا تناقض فراوانی وجود دارد

آیت الله عاملی با تحلیل نقش اسرائیل در روند مذاکرات خاطرنشان کرد: عجیب است که رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید اظهارات ایران در خصوص متن توافق و مخالف پیشنهاد و پروژه اروپا کاملا منطقی است و همه را شامل می شود. ملاحظات طرف مقابل اما از سوی دیگر سه کشور اروپایی اظهاراتی می کنند که ایران مسئول محاصره است، در اظهارات آنها تناقض وجود دارد و دلیل این امر تنها ورود اسرائیل به میدان تخریب است. عجیب تر اینکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از دریافت پاسخ ایران به پروژه اروپایی، اعلام کرد که با پاسخ ایران، مسائل اصلی برجام حل شد، پس چگونه دوباره اعلام کردند که حل نشده است؟ تنها دلیل آن تبعیت آنها از اسرائیل است.


ملت ایران تسلیم ناپذیر است

وی گفت: در اینجا مردم عزیز ما باید به یک موضوع مهم توجه کنند و آن اینکه آمریکا و اروپا با تمام وجود تشویق می کنند که ایران را مقصر بن بست مذاکرات نشان دهند و به همین دلیل شروع کرده اند. جنگ روانی عظیم علیه نظام اسلامی از نظر ملت بزرگ ایران و با اطمینان می‌گویم که امتیاز و ضرر ایران در مذاکرات کنونی نسبت به گذشته استثنایی است. آنها تسلیم شدند، اما همانطور که آرزوی بیشتر و بیشتر آنها پایان ناپذیر است، تسلیم شدن آنها در برابر اسرائیل و جلب رضایت از اسرائیل نیز مایه حیرت است.

خطیب جمعه اردبیل گفت: عجیب است که هم آمریکا و هم اسرائیل این روزها تقریباً هر روز تکرار می‌کنند که اجازه نمی‌دهیم ایران بمب هسته‌ای داشته باشد، در حالی که تنها راه آن اجرای کامل مفاد برجام است. این هفته نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که برجام بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است. حتی یک روز هم نباید تاخیر کرد

به ویژه این مقام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است، برجام 100 محدودیت برای ایران ایجاد کرده است که 20 مورد آن دائمی و بقیه غیر دائمی است.ترامپ گفت: همه محدودیت ها باید دائمی شود. ، در غیر این صورت آن را ترک می کنیم. ببینیم بایدن به حرف ما پی برده و به همین دلیل مذاکرات را آغاز کرده است. وی در مصاحبه ای با شبکه 12 اسرائیل گفت: ترامپ با خروج از برجام اشتباه بزرگی کرد. ایران نسبت به گذشته به تولید سلاح هسته‌ای نزدیک‌تر شده است.»

دلیل اینکه به این علاقه بزرگشان پشت می کنند چیست؟

وی در پاسخ به تشریح اثرات گزارش های دروغ اسرائیل و منافقین بر تصمیمات دشمنان پرداخت و اظهار داشت: با گزارش های دروغ اسرائیل و منافقین توهم سقوط حکومت ایران را می دهند. ! گاهی آنقدر توهمشان قوی می شود که اعلام می کنند امسال کریسمس را در تهران جشن می گیریم! من به آنها از سر تحقیق عرض می کنم که مثل امروز جمهوری اسلامی همان مثلی است که خداوند در قرآن فرموده که : ” کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّااعَ لِیَغِیظَ بِهِمُ الْکُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُووا الصَّالِحَاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِیمًا” ( که خود جوانه می زند و به آن دلیل می دهد که به درخت تبدیل شود و روی ساقه های خود بایستد و روستاییان را غافلگیر کند. [انبوهى] آنها [خدا] کافران را خشمگین کن، خداوند به کسانی از آنان که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده اند، وعده آمرزش و پاداشی بزرگ داده است)

نماینده مجلس خبرگان رهبری به رفتار دوگانه اروپایی ها در مقابله با مردم مظلوم اشاره کرد و گفت: این روزها اروپایی ها در اجلاس این اروپایی سخنرانی های حماسی، اشعار احساسی، دلسوزی های بزرگ و غم های شگفت انگیز برای اوکراینی ها دارند. هفته اتحادیه، این اظهارات به اوج خود رسیده است، رئیس اتحادیه گفت شجاعت امروز فقط یک نام دارد و آن اوکراین است و… به صراحت می گویند مردم اوکراین با دیگر مظلوم فرق دارند، اروپایی هستند. و آنها از نژاد خود ما هستند، من آرزو می کنم اتحادیه اروپا به یک سوال تاریخی پاسخ دهد تا صحت ادعاهای بشردوستی خود را ثابت کند. زائران قتل عام شدند.

وی واقعه بوسنی را بزرگ‌ترین نسل‌کشی قرن ما توسط اروپایی‌ها اعلام کرد و گفت: اروپایی‌ها در تاریخ خود چندین نسل‌کشی دارند که حادثه بوسنی یکی از آن‌هاست که نیروهای حضرت معاویه یک مچ پا را از پا برداشتند. زنی یهودی که تحت حکومت امیرالمومنین (ع) زندگی می کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با یادآوری تدوین منشور زندگی مسالمت آمیز مسلمانان و یهودیان گفت: زمانی که رسول خدا از مکه به مدینه هجرت کرد، اولین منشور زندگی مسالمت آمیز با یهودیان را تدوین کرد. در تاریخ بشریت ما با یهودیان ملتی تشکیل خواهیم داد هر کس منشور را بخواند و از تاریخ خبر نداشته باشد فکر می کند که این منشور توسط یهودیان تنظیم شده است.وقتی نماینده قیصر که مسیحی بود نزد رسول آمد. رسول خدا دو بار به او فرمود: ای برادر تنوح! او از قبیله تنوح بود. رسول خدا با برادری به او رو کرد و به جهانیان اعلام کرد که ما با مسیحیان یک خانواده هستیم. این را با سخنرانی ترامپ مقایسه کنید که گفت اسلام ویروس خطرناکی است که باید از بشریت ریشه کن شود. مثل اینکه ویروس کمونیسم را بیرون آورده ایم بکشید.

آیت الله عاملی در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه خود با تشکر از استقبال خوب مردم عراق از نمازگزاران حسینی، گفت: اجتماع عظیم اربعین امسال، اجتماع بی نظیری در تاریخ بشریت است. این یک کنفرانس بزرگ جهانی و یک تمرین مذهبی عظیم بود و بیش از 3 میلیون نفر فقط از ایران وارد عراق شدند. مقامات عراقی اعلام کرده‌اند که امسال مشتاقان امام حسین (ع) از بیش از 80 کشور به عراق سرازیر شده‌اند. ما صمیمانه و از صمیم قلب از ملت و دولت عراق هستیم. از عراق که با کمال اعتبار از زائران امام حسین (ع) به ویژه زائران ایرانی پذیرایی کرد، تشکر می کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن در این همایش عظیم بین المللی تلاش زیادی برای ایجاد اغتشاش و اختلاف کرد، اما ملت عراق با بصیرت کامل در همه این تلاش ها ناکام ماند و گفت: عشق آنها به امام حسین وصف ناپذیر است، هر چه داشتند از زائران عرضه کردند.

وی تصریح کرد: یکی از امتیازات بزرگ راهپیمایی امسال شرکت گسترده اهل سنت ایران بود، به طوری که در این راهپیمایی بزرگ بزرگان اهل سنت در این راهپیمایی شرکت کردند و حتی یکی از عزیزان اهل سنت منطقه تلاش به شتافت. در این راهپیمایی خدا را ملاقات کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید