موقعیت استانها در مورد سیستم تصمیم گیری و تصمیم گیری تقویت می شود / هیچ نهادی مسئول شاخص های اقتصادی در کشور نیست

زمان: 15:40
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776869

فروزانمر گفت: تلاش ما این است که بودجه 1401 را به عنوان مقدمه برنامه هفتم توسعه دنبال کنیم و بر نقش استانها تأکید کنیم. منتقل می شود و موقعیت استانها نسبت به سیستم تصمیم گیری تقویت می شود و سهم هر استان در تولید ناخالص ملی مشخص می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه ، محمدحسین فروزان مر ، معاون توسعه مدیریت استانی سازمان برنامه و بودجه کشور ، امروز 25 مهر در مراسم تجلیل و ارائه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: فارس ، بیان می کند که استان فارس رشیدی است. جامعه باشکوه افراد بیشمار شایسته دارد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: مردم فارس در همه امور پیشتاز هستند و استان فارس در راس قرار دارد. این یک دستور دقیق و صحیح است.

وی با بیان اینکه استان با تقدیم 14600 شهید به دفاع مقدس نشان داده است که افراد متدین و ارزشمندی دارد ، می تواند در همه امور محرک توسعه کشور باشد.

فروزنمر ادامه داد: وقتی به تحقق اهداف برنامه در سال های اخیر نگاه می کنیم ، می بینیم که بسیاری از این برنامه ها به دست نیامده یا اجرای این برنامه ها قادر به استفاده صحیح از ظرفیت و پتانسیل یا اجرای برنامه نیست. برخی از آنها منجر به عدم تعادل منطقه ای و رشد نامتوازن بین بخش ها شده اند.

معاون توسعه مدیریت امور استانهای سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: “با توجه به شرایط ، دولت شانزدهم معتقد است و تصمیم می گیرد که دیگر نمی توان با ادبیات قبلی در سیستم برنامه ریزی و ریل ها حرکت کرد. باید تغییر کند “و نقطه عطف این تغییر ارتقاء نقش استانها در تقسیم کار ملی است ، یعنی بر اساس ظرفیت مدیریت زمین و همچنین توجه به پتانسیل هر منطقه ، می توانیم ماموریتها را تعیین کنیم. برای هر استان

وی گفت: تلاش ما این است که بودجه 1401 را به عنوان مقدمه برنامه هفتم توسعه دنبال کنیم و بر نقش استانها تأکید کنیم. استانها منتقل می شوند و موقعیت استانها از نظر سیستم تصمیم گیری تقویت می شود و سهم هر استان در تولید ناخالص ملی مشخص می شود.

فروزانمر با تأکید بر اینکه استانها مسئولیت فعالیتهای کلان اقتصادی را بر عهده خواهند داشت ، گفت: در حال حاضر هیچ نهادی مسئول وضعیت شاخصهای اقتصادی در کشور نیست ، بنابراین امیدواریم با این تغییرات و تغییرات دگرگون کننده در سیستم برنامه ریزی. کار ملی و استانی تا بتوانند از این توانایی ها استفاده کنند.

به گفته معاون توسعه و مدیریت امور پارلمانی و استانی سازمان برنامه و بودجه ، این تغییرات را از کوچکترین تقسیمات کشوری که ناحیه و شهر است آغاز می کنیم تا به سطح استان برسیم و سهم ارزش افزوده شهرها و استانها برای دستیابی به شرایط مورد نظر تصمیم بگیرید که به این اهداف دست پیدا کنید.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما معتقدیم استان فارس می تواند به عنوان جایگزین استانهای جنوبی کشور عمل کند ، افزود: فارس از ظرفیت و پتانسیل خوبی برخوردار است و در بخشهای مختلف صنعتی ، کشاورزی ، دارویی و … قطب جنوب کشور محسوب می شود. می رود

وی ادامه داد: وسعت خود استان ظرفیت قابل توجهی است و این سرزمین عظیم و مساحت وسیع می تواند در توسعه جنوب کشور نقش داشته باشد.

در پایان معاون توسعه امور استانهای سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: روابط استان فارس با خلیج فارس نیز ظرفیت مهمی است و ارتقای این روابط می تواند آغاز تغییرات عمده در استان و کشور باشد. به

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید