هیچ دولتی نمی تواند خرابی های حاکمیت اقتصادی ایران را در 100 روز از بین ببرد / اقتصاد ایران به شجاعت و هماهنگی تصمیم گیری نیاز دارد

ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784492

یکی از اعضای انجمن اقتصاددانان ایران گفت: هیچ دولتی در سه دهه اخیر نتوانسته حجم زیادی از آوار را در صد روز از حاکمیت اقتصادی ایران بزداید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس علوی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه برای بررسی عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی صد روز زمان کوتاهی است، گفت: به گونه ای است که هیچ دولتی نمی تواند حتی برای 100 سال آن را به طور کامل حذف کند. روزها.

* اقتصاد ایران دچار مشکل تاریخی است

وی ادامه داد: اقتصاد ایران درگیر برخی از مشکلات تاریخی است که همگان از آن آگاه هستند، مانند رشد منفی سرمایه گذاری داخلی و رشد اقتصادی صفر در کشور در یک دهه گذشته و همچنین برخی مشکلات اقتصادی که مختص دهه 1400 است. از کسری بودجه 300 هزار میلیارد است که دولت باید برای همه آنها تصمیم و برنامه می گرفت و طبیعتاً و عقلاً همه می دانند که حل این مشکلات عظیم اقتصادی در صد روز حل نمی شود.

*تصمیمات دولت سیزدهم نشان از واژگونی گذشته دارد

این استاد اقتصاد تاکید کرد: اما موضوعی که در این صد روز از عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم قابل بررسی و نقد است در حوزه جهت گیری ها و تصمیم گیری های کلان اقتصادی است.

وی ادامه داد: تصمیمات دولت برای عدم استقراض از بانک مرکزی در شهریور و مهرماه نشان داد که دولت سیزدهم قصد ندارد مسیر اشتباه دولت های گذشته را ادامه دهد.

* هماهنگی در تصمیم گیری های اقتصادی رمز موفقیت دولت سیزدهم

علوی راد در ادامه با بیان اینکه برای بررسی بیشتر تصمیمات دولت باید سیاست های دولت در حوزه بازار سرمایه، بانک ها و به ویژه ارز مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد، گفت: از تصمیمات کوتاه مدت خودداری کنید زیرا این مدل ادامه روند است. دولت های قبلی که وضعیت اقتصادی فعلی را ایجاد می کند.

*رئیس شهامت اتخاذ تصمیمات کلان اقتصادی را دارد

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور در یکی از سخنان خود اعلام کردند که حاضرند آبروی خود را به افتخار و سربلندی این کشور بگذارند که حاوی رمزها و پیام هایی به آحاد جامعه به ویژه فعالان اقتصادی است که آقای رئیسی در دوران او در این دوره کاملاً از مشکلات آگاه است و با شجاعت کامل و بدون ترس از عواقب کوتاه مدت آماده تصمیم گیری های مهم است.

این استاد اقتصاد دانشگاه با تاکید بر اینکه امیدواریم از تصمیمات اقتصادی کوتاه مدتی که دنبال می کنند خارج شویم، گفت: آقای رئیسی باید با هماهنگی کامل تیم اقتصادی خود و البته شجاعت کامل تصمیمات مهمی را اتخاذ کند و باعث سربلندی ایران شود. . «و البته نام نیکی برای حکومت انقلابی و مردمی خود در تاریخ ایران به جا بگذارند.

* افتخار ایران به رئیس جمهور بر محبوبیت آن ارجحیت دارد

وی ادامه داد: دولت های گذشته از ترس از دست دادن محبوبیت یا نارضایتی بخشی از جامعه از این تصمیمات فرار کرده اند و باعث وضعیت فعلی اقتصاد شده اند اما رئیس جمهور همانطور که گفته اند افتخار کرده است. تصمیمات مهمی گرفته و در نتیجه آماده هستند تا شهرت خود را به نمایش بگذارند.

عباس علوی راد این سخنان رئیس دولت سیزدهم را که نشان از عزم و اراده دولت دارد را نشانه آینده روشن برای ایران دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم تیم اقتصادی دولت در تصمیم گیری ها هماهنگی کامل داشته باشند. می تواند امید جامعه را نوید بخشد و مشارکت کنندگان اقتصادی کشور باشد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید