اندیشه امام خمینی(ره) هژمونی شجاعت و شجاعت را در عرصه بین المللی تقویت می کند.


ساعت: 15:12
تاریخ انتشار: 14.03.1314
کد خبر: 1843469

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: این اندیشه از سوی امام خمینی (ره) بود که با استفاده از فرزندخواندگی جسورانه خود، تیر خود را به سوی ابرقدرت ها نشانه رفت و اقتدار و هژمونی شجاعت و دلاوری را در عرصه بین المللی تقویت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاوه امجدی کارشناس علوم سیاسی و استاد دانشگاه های کردستان با ابراز همدردی با رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد به کُردتودی گفت: انقلاب اسلامی ایران را می توان انقلابی بیداری نامید زیرا پیامدهای آن همه حوادث جهان آشکار است.

وی افزود: انقلاب اسلامی دستاورد بزرگ امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی است که نهضت بیداری اسلامی را سرآغاز هویت جهانی خلق کردند و مهمتر از آن اندیشه و نگاه الهی ایشان به گفته کارشناسان دنیا را تغییر داد.”

وی گفت: انقلاب امام خمینی (ره) پیامدهای گسترده ای در خارج از مرزهای خود داشت و این آثار در کشورهای شبه قاره هند، مالزی، اندونزی و ترکیه مشهود بود.

وی افزود: اندیشه امام خمینی (ره) بود که با استفاده از فرزندخواندگی جسورانه خود، تیر خود را به سوی ابرقدرت ها نشانه رفت و اقتدار و هیمنه شجاعت و دلاوری را در عرصه بین المللی تقویت کرد.

وی با بیان اینکه نهضت امام خمینی(ره) نقش سیاسی دین را در جهان حفظ کرده است، ادامه داد: موضع ایشان در نفی سیطره نظام دوقطبی حاکم بر جهان منجر به ایجاد نیروی سومی در روابط بین الملل شده است. در نوع خود بی نظیر است و به نظم جهانی جدید منجر شده است.

این کارشناس علوم سیاسی افزود: امام خمینی (ره) با دم مسیحایی خود روحیه خودباوری و خودباوری را در پیکر ملت ایران جاری کرد و آن ملت را به سربلندی خودباوری رساند.

امجدی خاطرنشان کرد: اکثر گروه های سیاسی اسلامی در جهان تولد و وجود خود را مدیون انقلاب اسلامی و اندیشه های امام خمینی (ره) هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید