محبوبیت امام خمینی (ره) بین المللی است/ امام فرهنگ ناب اسلام محمدی را در سراسر جهان گسترش می دهد.


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843597

حجت الاسلام زمانی گفت: تنها ملت ایران امام را دوست نداشت، حتی سایر کشورها و همه ملت های آزادی خواه جهان امام را دوست داشتند و آن را الگوی آزادی و رهایی از سلطه استکبار قرار دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; حجت الاسلام محمدحسن زمانی معاون فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه قم صبح امروز در سی و سومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در مسجد جامع تربت حیدریه با اشاره به بزرگی امام راحل گفت: امام خمینی(ره) ایرانی را نجات داد و پدر ملت های مسلمان و ملت های اسلامی در سراسر جهان شد و از ابتدا تا انتها آرزوهای بزرگی داشت.

وی تصریح می کند: عبادت و تهجد دومین ویژگی مکتب امام بود تا جایی که ولی عهد اولیای الهی شد که نماز شبشان ترک نشد و حتی کار منفور آن امام بزرگوار را ندیدند و نتیجه آن. یک نظام اسلامی بود.

زمانی جامعیت علمی امام را سومین ویژگی مکتب روحل برشمرد و افزود: امام کتاب های فقهی، اصولی، فلسفه، حدیث، سیاست و تقصیر می نویسد و مجموعه کتاب های امام 50 جلد می شود و همه ابعاد شخصیتی و فکری. از امام بزرگان ایشان را در این کتاب ها می توان یافت.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه کوم گفت: شجاعت امام باعث شده این بزرگوار بیش از دیگران برجسته شود و شاه وقتی به امام پیام می دهد علیه ما حرفی نمی زند بلکه بالای منبر فریاد می زند. به ملت نگویید اخراج کنید. ما می آییم و می گوییم من دولت را تعیین می کنم یا آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

حجت الاسلام زمانی گفت: تنها ملت ایران امام را دوست نداشت، حتی سایر کشورها و همه ملت های آزادی خواه جهان امام را دوست داشتند و آن را الگوی آزادی و رهایی از سلطه استکبار قرار دادند.

زمانی اهداف امام راحل را برای نهضت انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: امام روح الله نهضتی را با دو هدف شناسایی اسلام و جایگزینی حکومت اسلامی به جای تاغوت در ایران و همچنین ارائه فرهنگ اسلام ناب محمدی در سراسر جهان به راه انداختند. عجله کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید