امام صادق (ع) مبلغ و احیاگر اسلام ناب محمدی است/ تبیین جهاد مهمترین راه خنثی کردن توطئه های دشمن


ساعت: 09:49
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841820

تعدادی از کارشناسان دینی با بیان اینکه جهاد بهترین راه برای مقابله با توطئه های دشمن بود، گفتند: در زمان امام صادق (ع) فرقه های زیادی وجود داشت که این امام با روشنگری در زمان خود با انحرافات فراوانی مواجه شد، امروز واجب است. تا جهاد برای تبیین و نقل وقایع.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مصطفی بحری کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با عصر هامون با اشاره به شخصیت و فضایل امام صادق (علیه السلام) گفت: موهبت الهی برای انسان های برگزیده ای است که از معصوم تعریف می شوند.
وی با بیان اینکه امام صادق(ع) گنجینه علم و دانش است، افزود: شخصیت امام به قدری جامع و برجسته است که همه مسلمانان به آن حضرت توجه خاصی دارند و برتری علمی و فردی و همچنین در علم و تقوا را می ستایند. به بشریت در مدرسه علم این امام بزرگوار چهار هزار شاگرد مجتهد و به اصطلاح فقهی شاگردان آن حضرت پرورش یافتند.
وی ادامه داد: تربیت این تعداد دانش آموز نشان دهنده برخورداری آنان از علم الهی است.
این کارشناس دینی با بیان ویژگی های یک روحانی واقعی و انقلابی در نگاه امام صادق(ع)، گفت: روحانی واقعی روحانی است که برای خود جایی ندارد و در واقع هدفش خدمت به دین، مکتب، اسلام و بشریت است و انقلابی یک روحانی یک روحانی است. دنیا باید در شرایط زمان و مکان باشد و در همه حال آماده عمل و حضور در صحنه باشد، کار امروز را به فردا نگذارد و روحانیت انقلابی برای دفاع از دین آمادگی کامل و همه جانبه داشته باشد.
وی با اشاره به نهضت فرهنگی امام صادق(ع) ادامه داد: نهضت فرهنگی امام که رهبری آن حضرت بود، در واقع چند بعد شکل می گیرد؛ نهضت فرهنگی امام صادق(ع) که امام صادق(ع) آن را رهبری می کرد. تربیت شاگردان خاص نیازمند به اندیشه امام صادق (ع) در زمینه علم و عقیده که در عالم نشر معارف اهل بیت به صورت خالص و ناب به مردم ابلاغ می کند.
وی گفت: بخش بزرگی از این حرکت فرهنگی حفظ آثار امام صادق(ع) بود که دانش آموزان آن را حفظ کردند و دیگری زنده نگه داشتن فرهنگ اهل بیت(ع) به عنوان یک حرکت فرهنگی بود. این وظیفه هر مسلمانی است.
حجت الاسلام بحری اذعان داشت: روحانیت به عنوان دانش آموختگان مکتب اهل بیت(ع) باید عملاً به وظایف خود عمل کند و چاره ای جز حضور در کنار مردم و جوامع نداشته باشد. روحانیت باید به اهل بیت (ع) بیاموزد که بیان و واسطه بودن با توجه به وجود مقدس امام زمان (عج) از اختیارات ائمه برای مردم است.

امام صادق (ع) احیاگر اسلام بود
حجت الاسلام میثم درانی، کارشناس مسائل دینی، امام صادق (ع) را احیاگر اسلام دانست و گفت: اختلافات بنی عباس و بنی امیه فرصت مناسبی بود تا ایشان گامی در جهت الهام بخشیدن به زندگی اسلام مهجور بردارد. به زندگی».
وی افزود: تربیت 4 هزار طلبه امام جماعت سند احیای مکتب اسلام در زمان امام صادق (ع) است.
این کارشناس مذهبی افزود: ولایت مداری، زهد، استقامت، رحمت، اعتدال، علم فراوان و تلاوت قرآن از مهمترین ویژگی های اخلاقی امام صادق است.
وی با اشاره به اینکه جهاد بهترین راه مقابله با توطئه های دشمن است، ادامه داد: شرایط یکی از مهمترین اتفاقات زندگی امام صادق (ع) است. در آن هنگام برخاستند و نگذاشتند به اسلام آسیبی وارد شود; امروز تبیین وقایع جهاد وظیفه همه است زیرا این اقدام راهی برای خنثی کردن اهداف دشمن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید