امام حسین (ع) مظهر جهاد و تبیین و احیای ارزش های اسلام بود / برای تبیین تمدن نیازمند جهاد هستیم


ساعت: 19:39
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813511

امام بهمئی روز جمعه گفت: برای ساختن تمدن مهدوی به جهاد تبیین نیاز داریم و اگر بتوانیم در جنگ رسانه ای، پذیرا و ترکیبی دشمن را شکست دهیم قطعا در همه عرصه ها پیروز خواهیم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امام جمعه بهمئی در گفتگو با صبح زاگرس; وی با تبریک ولادت با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار و همچنین ولادت حضرت عباس (ع) و روز جانباز گفت: مدیون همه پاسداران و جانبازان عزیز هستیم و مایه دلگرمی است برای همه در کشور.

حجت الاسلام محمد یوسف افروغی افزود: کل مجاهدت نظامی امام حسین (ع) سه روز بیشتر طول نکشید یعنی از لحظه ای که امام آمدند تا روزی که به شهادت رسیدند مانع شد، اما تا آن حضرت. مرگ آویه، از مدینه تا مکه، بزرگترین جهاد او جهاد تبیینی بود.

وی با اشاره به اینکه ما امام حسین (ع) را بیشتر از من شمشیر و جهاد می شناسیم، تصریح کرد: اما بیایید نگاهی دقیق تری به زندگی این امام داشته باشیم در حالی که امام حسن (ع) در قید حیات در خدمت امام و پذیرفتن آن حضرت بود. بعد از شهادت امام حسن (ع) و برای درک آمدن معاویه، بیشترین تلاش برای جهاد بود.

افروغی گفت: امام حسین (ع) به واسطه عهدنامه و صلح نامه امام حسن مجتبی (ع) را داشتند اما از رحلت معاویه تا زمان شهادت امام حسن (ع) در مدینه در توضیح کوتاهی نکردند. ، مکه، در راه و در ایام حج که در مکه با گروه هایی از طبقات مختلف، علما و همه دعوت شده به اسلام واقعی صورت گرفت که بخشی از این جهاد تبیین را در دعای عرفه می بینیم.

وی ادامه داد: مسیر امام حسین (ع) تا کربلای اسلام.

امام جمعه بهمئی خاطرنشان کرد: خطبه های امام حسین (ع) برای لشکریان دشمن برای بیداری و در جهت جهاد بود.

این کارشناس مذهبی در ادامه بیان کرد: پس از شهادت امام حسین(ع)، مأموریت جهاد تبین بر دوش امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بود که تا پایان عمر به این شکل ادامه دادند. زندگی می کند. .

وی گفت: امام سجاد(ع) در قالب دعا و عرایض فضایل و دین انسانی را زنده کرد و برخی از اندیشمندان امام سجاد(ع) را احیاگر دین می دانند. زیرا در قالب دعا، معارف دینی را به مردم منتقل می کردند و اجازه نابودی تمدن واقعی اسلامی و اهداف پیامبر(ص) و امام حسن(ع) و حسین(ع) را نمی دادند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: برای ساختن تمدن مهدوی نیازمند جهاد تبیین هستیم و اگر بتوانیم در جنگ رسانه ای، ادراکی و ترکیبی که ذهن، فکر و احساسات مردم شعبه ای در آن است، دشمن را شکست دهیم، قطعا شکست خواهیم داد. ما در همه زمینه ها پیروز هستیم.”

افروغی گفت: یک قسمت جهاد تبین بحث دستاوردهای انقلاب اسلامی است و قسمت دیگر جهاد تبین که دقیقتر است و باید استمرار بیشتری داشته باشد و پایه اصلی دین است که بزرگترین رسالت ما در لحظه فعلی وضعیت بر اساس فرمان مقام معظم رهبری برای جهاد قطعی و فوری برای پی ریزی حکومت مهدوی، انجام جهاد تبیین است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تفکر بسیجی اشاره کرد و گفت: آنچه ما را در تحریم های دشمن نجات داد و توانستیم دشمن را شکست دهیم تفکر بسیجی و ولایت پذیری بود و تا جایی که در عرصه های مختلف از ولی فقیه پیروی کردیم. ، ما به همان اندازه موفق بودیم.

افروگی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته رهبری دانشگاه اسلامی، جنبش نرم افزاری، تحول در علوم انسانی، تحول اساسی در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفت. همان تحریم ها پارادایم تولید علم فنی در جمهوری اسلامی ایران را مختص جهان اسلام و ایران کرد.

وی اذعان داشت: به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری و پمپاژ امید در کشور و پذیرش اندیشه ولایت، توانسته ایم علیرغم همه چیز در جنگ اراده با دشمن علیه ایران پیروز شویم. هزینه های دشمن.»

افروگی با بیان اینکه در جنگ اراده در عرصه های بسیار خوبی خود را نشان داده ایم گفت: به عنوان مثال در جنگ با داعش که جنگ جهانی علیه اسلام ناب محمدی در سوریه بود، از نظر تجهیزات نظامی کمتر از دشمن بودیم. امکانات و دفاع اما چند پیروزی. «آنچه به دست آوردیم غیرقابل مقایسه بود.

وی با تاکید بر اینکه این بسیج و تفکر ولایی بود که داعش را عقب راند و مانع از ورود آن به مرزهای ما شد، افزود: مرزهای ایران به بالاترین حد خود در تاریخ رسیده است.

خطیب نماز جمعه بهمئی با تاکید بر اینکه اکنون حیاط خلوت آمریکا به نام حاج حاج حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است، افزود: هند و پاکستان بیش از رئیس جمهور آن کشور شیفته حاج قاسم هستند.

افروگی اذعان داشت: اینها اتفاقات بی نظیر و دستاوردهای برجسته ای است که هم اکنون مرز جغرافیایی ایران ده ها برابر مرز جغرافیایی آن است.

وی در پایان با اشاره به وقایع اوکراین گفت: بحث استقلال ایران و حمله به عین الاسد بود که روسیه جرات مقابله با غرب را پیدا کرد و از این دست اتفاقات زیاد است و نشان می دهد که ایران با همه وجود قدرت دارد. طرح‌ها و تحریم‌های دشمن: «این در منطقه و جهان غیرقابل انکار شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید