«تبیین جهاد» نیاز به توضیح دارد/ تبیین جهاد یعنی تلاش طاقت فرسایی برای درک مشکلات روز.


ساعت: 16:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۷
کد خبر: 1816449

جهاد برای افراد جامعه یک وظیفه واجب است و برای مقابله عملی با آن ابتدا باید اهمیت و محتوای آن برای مردم مشخص شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت، دشمن در اندیشه سلطه فکری و فرهنگی بر جامعه است و از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند و رفتار مردم را در چارچوب عقلانیت و وحی تنظیم و اصول اخلاقی و هنجاری را که مورد پسند عقل و عقل قرار می گیرد. افراد جامعه .

تلاش برای نشان دادن راه درست که از آن به «تبیین» تعبیر می شود، تلاش بسیار بزرگی است که باید در ابعاد آن بررسی و گفت، یکی از مهم ترین رویکردها و روش های انقلاب اسلامی تبیین است.

به گونه ای که در صورت عدم تبیین فرصت برای اغوای و فریب مردم در عرصه های مختلف برای دشمن فراهم می شود.بیایید به جهاد تبیین برویم.

لذا به منظور شناخت ماهیت و ماهیت جهاد تیبیان و تحلیل و تبیین محتوای آن، میزگردی با عنوان چرایی و ضرورت جهاد تبیان، راهکارها و الزامات جهاد تبیان در دفتر نمایندگی مرات برگزار شد. در استان سمنان


جهاد تبیینی یعنی تلاش طاقت فرسا برای درک مشکلات روز

حجت الاسلام رضا کهساری، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان سمنان در این نشست به اهمیت جهاد تبیان پرداخت و با اشاره به معنای کلمه جهاد تبیان گفت: مسائل روشن شده و قطعا یک قرارداد متعارف است. عمل را نمی توان جهاد دانست و هدف ولی فقیه جهاد تبیین عمل با تلاش و کوشش است.


343ceb5f 00e2 4d34 9f5d 7caca123e02a خبر خاکستری

وی با اشاره به جهاد تبیین های ابتدای اسلام و تلاش های پیامبر در این زمینه گفت: پیامبر اکرم برای تبیین تکلیف محوله بسیار زحمات زیادی کشیدند و ما باید در شرایط کنونی کشور رنج بکشیم تا بسیاری از مسائل را توضیح دهد و در برابر مشکلات مقاومت کند.

حجت الاسلام کهساری با بیان اینکه امروز فضای مجازی رها شده ابزاری برای نشان دادن قدرت دشمن است، گفت: متأسفانه فضای مجازی به صحنه نمایش قدرت استکبار جهانی تبدیل شده است و در این فضا به راحتی حقایق را بین نظام وارونه می کنند. و مردم در حال وقوع هستند و در این زمینه باید تلاش شود تا با جهاد تبیین شود، حقایق بیان شده تا دشمن نتواند شک کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در استان سمنان گفت: در دهه 40 به برکت انقلاب اسلامی اقدامات ارزنده و خدمات شایسته ای انجام شد که دشمن قصد دارد در فضای مجازی و برخلاف غلو رژیم، پهلوی را کوچک جلوه دهد. ، چهره نظام اسلامی را خدشه دار می کند.

وی با بیان اینکه در تبیین راه تبیین نوعی حجیت وجود دارد، افزود: از آنجایی که ما در انتخاب دین آزاد هستیم، اما باید آگاهانه انتخاب کنیم تا عواقب آن را بپذیریم، این قاعده در خصوص جهاد تبیین وجود دارد و اگر کسی که حتی می خواهد مسیر اشتباه روز را انتخاب کند تا عواقب انتخاب اشتباه را ببیند.

به گفته حجت‌الاسلام کهساری، هر مشکلی که در فضای مجازی خود را نشان می‌دهد، باید تبیین شود و اگر دشمن ما عصبانی باشد، به این معناست که راه را درست رفته‌ایم و در غیر این صورت در افشای کینه توزی دشمن کوتاهی کرده‌ایم.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان سمنان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مصادیق تبیین جهاد در اسلام بسیار است و ما در دنیای امروز باید راه مطالعه آنها را طی کنیم، گفت: حضرت زینب (س) در کاخ یزید سخنان حضرت عى در جنگ با حریج و بازگشت 80 هزار نفر از آنان به اسلام و روشنگری حضرت یوسف از مصادیق جهاد تبیینى است که باید به آنها توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه چرا باید بررسی شود که چرا رهبر معظم انقلاب وظیفه جهاد را به دانش آموزان سپردند، گفت: نقش مهم دانشجو در جامعه اسلامی نشان می دهد که دانشجویان نقش بسزایی در عرصه جهاد دارند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در استان سمنان با اشاره به اینکه وظیفه جهاد بر دوش همه مردم است، گفت: میدان تبیین، جهاد می تواند بهتر در بین دانشجویان اتفاق بیفتد زیرا پتانسیل آن با دانشجویان بهتر و بیشتر است. .


جهاد باید در جامعه تبیین شود

حجت الاسلام عباس عبداللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با بیان اهمیت و چرایی جهاد تابعین گفت: مردم حساس کشور بارها بر این موضع تاکید کرده اند.

وی با بیان اینکه رهبر جمهوری اسلامی ایران جهاد را یک تکلیف فوری برای مردم ملت می داند، خاطرنشان کرد: معظم له در شش ماه اخیر بیش از 30 بار بر جهاد خداوند متعال و تغییر در ادبیات مقام معظم رهبری تاکید کرده اند. گفتمان نشان می دهد که وضعیت کنونی کشور و تاکتیک های دشمن بسیار پیچیده تر از گذشته شده است.


4911bed9 f637 4864 af75 43e3d89bed82 خبر خاکستری

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان اذعان داشت: جنگ های شناختی و ترکیبی مورد تاکید مقام معظم رهبری از نوع جنگ های بی سابقه ابرقدرت های جهان است که بدون جنگ و خونریزی و تنها با تغییر افکار به راحتی می توان کشورها را فتح کرد. .

عبداللهی با اشاره به درگیری کشور در جنگ های ترکیبی نظام سلطه گفت: ایران اسلامی توانسته قدرت نظامی خود را به رخ جهانیان بکشد. میدان تبیین و جهاد فکری مدیون هجمه سنگین نظام سلطه برای فتح نرم کشور است.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، متأسفانه فقط بیانات از بیانات مقام معظم رهبری گرفته شده است و از عمق گفته های ایشان در عرصه عمل هیچ اقدام عملی و تعهدی صورت نمی گیرد. عامل جهاد

حجت الاسلام عبداللهی خاطرنشان کرد: نخبگان فکری با گرایش های انقلابی باید نگرش خود را از نگرش کلیشه ای و طوطی وار به بیانات رهبری تغییر دهند و به جای تاکید بر من قدم برداشته و به نوعی به دستورات رهبری عمل کنند. موقعیت حساس را درک کنند تا بتوانند یکدیگر را درک کنند.

وی با اشاره به اینکه بیت الغزال ما در جهاد تبین باید تفاهم نظامی دشمن بر وحدت جامعه را تبیین کند، گفت: برای اینکه بتوانیم در مقابل آنها بایستیم.

به گفته حجت الاسلام عبداللهی باید فضای تحلیلی مناسبی از مشکلات و خلأهای موجود در کشور و علت مشکلات موجود در دنیای مجازی نشأت گرفت و کارکنان نیز در این مسیر همراهی شوند تا از حرکت دشمن در این مسیر جلوگیری شود. فضا.

عبداللهی در پایان با بیان اینکه از اقدامات دولت مردمی حمایت می کنیم، گفت: تا زمانی که مردم دور هم جمع شوند، هیچ حمایتی برای اجرای اقدامات کشور وجود ندارد و بهترین تصمیمات بدون حمایت مردم امکان پذیر نخواهد بود. به عنوان سند 2030 که بدون کوچکترین اعتراضی به راحتی در کشور اجرا می شود.


تغییر افکار مسلمانان دستور کار نظام سلطه است

سیدمحمدحسن موسویان کارشناس سیاسی در ادامه این نشست درباره ضرورت و چرایی جهاد تبیین در جامعه امروز گفت: پس از حوادث 20 شهریور و بر اساس اسناد مصوب شورای امنیت ملی آمریکا، اسلام و توسعه رهبری، که در دستور کار نظام سلطه شمرده می شود لذا مقام معظم رهبری تبیین وضعیت موجود و تشکیل نظامی دشمن در جامعه را یک ضرورت می دانند و ورود به آن را جهاد می پذیرند.

موسویان با بیان اینکه نیاز به ورود به موضوع تبیین برای آحاد جامعه با توجه به وضعیت فعلی فضای مجازی نسبت به گذشته بیشتر شده است، افزود: همه لایه ها باید وارد حوزه تبیین شوند.


d0481bc5 4a08 4982 a2cc 6e020ac5909e خبر خاکستری

وی ادامه داد: علم جنگ و جنگ روایی در دنیای امروز مقوله جدیدی نیست، از دیرباز وجود داشته است، اما مدرن شدن ارتباطات و ورود جامعه بشری به عصر سایبری اهمیت این جنگ ها را بیشتر کرده است. از همیشه.”

موسویان تاکید کرد: باید دلیل مشکلات کشور در مقابل هجمه دشمن بیان شود و شعور مردم نسبت به منشأ آن روشن باشد تا بتواند مخالفت کند و تسلیم نشود.

وی درک نقشه جهاد دشمن را مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید دانست که اگر نتیجه عدالت خواهی و حق خواهی سیاه نمایی است دیگر عدالت نیست، ناامیدی از آینده و سیاه نمایی از سوی فردی که در عرصه تبیین فعالیت می کند، باعث می شود بازی در پازل دشمن

این تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی یکی از موضوعات و موضوعات مهم مرتبط با جهاد را تبیین فضای مجازی عنوان و بیان کرد: فضای مجازی یک زمین بازی است که در دست دشمن است و هیچ کنترلی بر آن نداریم و صحبت از حراست است. ایجاد شده، آگاهی عمومی تصور فیلتر کردن یا کتمان واقعیت ها را می زند، در حالی که بیشترین تاثیر این فضا در حوزه مسائل اقتصادی است و لزوم حفاظت نیز باید تبیین شود.

به گفته موسویان، به عنوان مثال باید علت مشکلات اقتصادی جامعه را در فضای مجازی شناسایی کرد تا دشمن نتواند از خلاء موجود سوء استفاده کند و انگیزه هایی برای خرید کالا که مساوی با افزایش تورم و فقر است، در شرایط بد اقتصادی رخ دهد. شرایط

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: سند اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری راهبردهای اقتصاد اسلامی و روش حل مشکلات امروز را ترسیم می کند که متاسفانه در هشت سال گذشته در دولت لیبرال مورد غفلت قرار گرفته است.

به گفته موسویان، برای مقابله با تهاجم دشمن به فضای مجازی باید دستاوردها و اقدامات خوب انقلاب اسلامی بیان شود چرا که هدف امروز دشمن ناامید کردن مردم است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در این فضا باید کارهای خیر دولت مردمی از جمله رسیدگی به معیشت مردم، تامین کالاهای اساسی و اصلاح صدور پروانه کسب و حمایت از تولید بیان و تبیین شود.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی جنگ اقتصادی را با آمریکا آغاز کرده است که قبل از آن هیچ کشوری جرأت ایستادگی در مقابل آن را نداشت و امروز به زور باید گفت در این 43 سال از انقلاب اسلامی با تحریم ها مخالفت کردیم در حالی که بسیاری کشورهایی مانند مالزی حتی 48 ساعت هم دوام نیاوردند.

این کارشناس مسائل سیاسی، ایجاد جبهه مقاومت در جهان اسلام، نابودی داعش، تولید واکسن های دست ساز و بسیاری از دستاوردهای علمی در کشور را نقاط قوتی دانست که برای تنویر افکار عمومی در فضای مجازی باید تبیین شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید