اعمال حضرت زینب(س) تبیین ترکیبی جهاد بود / حضرت زینب(س) به فراخور زمان از تبیین ترکیبی جهاد استفاده می کند.


ساعت: 10:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809159

مسئول دفتر رهبری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، بعثت و بصیرت افزایی حضرت زینب(س) را همان جهاد تبییناتی دانست که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارند. فرمود: حضرت زینه علیهاالسلام نیز وارد شرح ترکیبی جهاد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری (س) گفت: نقش حضرت زینب (س) در تاریخ کربلا بی بدیل است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) با ویژگی های زنانه خود، کارهایی که قبل از کربلا و در واقعه عاشورا و بعد از عاشورا انجام دادند، نمونه ای در تاریخ اسلام نداریم که یک زن تا این حد تأثیرگذار باشد.

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه بیشتر این تأثیرات به دو ویژگی اصلی برمی گردد، افزود: یک فرع این است که حضرت زینب(سلام الله علیها) را از دست ندهیم، یعنی بر مصیبت های بزرگی که بر سرش آمده و این مصیبت ها مانند از دست دادن فرزندان و برادران و دیگر شهدای کربلا و تنهایی کربلا مصیبت های بزرگ و سختی بود اما حضرت زینب علیهاالسلام با اندیشه های حیدریوار و علیوار در این بلاها گم نشد.

وی گفت: فرع دوم و مهم ترین مسئله این است که حضرت زینب علیهاالسلام این بلاها را زنده کرد و عموم و عموم مردم را روشن و آشکار کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، بعثت و بصیرت افزایی حضرت زینب(س) را همان جهاد تبییناتی دانست که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارند. ، گفت: یعنی حضرت زینب علیهاالسلام همزمان به جهاد تبیینی پرداختند و وارد جهاد تبیینی ترکیبی شدند.

وی افزود: حضرت زینب کبری(س) در جهاد تبیین نوع ترکیبی، در جاهایی که لازم باشد و در مواقع لزوم برای اطلاع عموم و در واقع رسانه های جهادی و در جاهایی که لازم باشد، در صحنه و در میدان حمله و حمله می کنند. عمل، مانند مجلس عبیدالبن زیاد و یزید، نکوهش و آزار و بحث را می طلبد.

حجت الاسلام بیگدلی ادامه داد: حضرت زینب(س) با حرکت های تربیتی و برنامه های فرهنگی خود در جاهایی که نیاز است نقشه ایجاد می کند، مانند ماجرای حضرت رقیه(س) در کربلا، سوریه و شام و به کجاوه قیام می کند و در آنجا قیام می کند. او مجبور بود. و سخنرانى مى كند و در جاى لازم، يعنى پس از مذمّت و تحقير يزيد، روضه و شكايت مى گيرد و جمعيت زيادى را دور خود جمع مى كند و به آنان خبر مى دهد.

وی بیان می کند: بعد از واقعه کربلا کار به جایی رسید که یزید مجبور شد تسلیم حضرت زینب (سلام الله علیها) شود و او را ببرد.» او اجازه نداد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ارتش انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه تمام اعمال حضرت زینب(س) جهاد تبیین و جهاد مرکب است، گفت: وجود حضرت زینب(س) یعنی جهاد، خودگردانی در میدان، روشنگری و مناظره;

وی گفت: امروز هم اگر مخاطبان رهبر معظم انقلاب اعم از دانشگاهیان، حوزویان، اساتید، اساتید و جامعه تهذیب و ولایتمداری سر کار بیایند و زینب وار کار کنند، نه تنها مشکلی نداریم و انقلاب اسلامی تحریف نمی شود و انقلاب به معنای واقعی است.» این کلمه به دنیا منتقل و صادر می شود و جهان تسلیم نهضت روشنگری انقلاب و نظام می شود.

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون تحرکات خوبی صورت گرفته است، گفت: با وجود این تحرکات نشان می دهد که رهبر انقلاب خوشحال نیستند و دستور تبیین جهاد را داده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید