حضرت زینب (س)؛ پرچمدار تاریخی جهاد تبیین است/ مبلغان باید با تبیین درست عاشورا بصیرت و دشمنی مردم را افزایش دهند.


ساعت: 11:01
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888204

محمد جواد جامی گفت: حضرت زینب (سلام الله علیها) با جهاد توضیحی که در ماجرای واقعه کربلا کرد، مانع از تحریف عاشورا در طول تاریخ شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد جواد جامی رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان در گفت و گو با عصرهامون از فعالیت بیش از 300 مداح و عزادار در هیئت های مذهبی در ایام محرم در سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر فعالیت در سیستان و بلوچستان در آن روزها این افراد به شهرهای نهبندان، سربیش و بیرجند در استان خراسان جنوبی و همچنین تهران و اصفهان اعزام شدند.

وی افزود: ترویج و تقویت ارزش های اصیل دینی، دینی و انقلابی مهمترین رسالت هیئت های مذهبی است و بسیج مداحان با کمک هیئت های فکری هدایت، هدایت، کنترل و گام برمی دارد. این جهت.”

مسئول سازمان بسیج مداگان سپاه سلمان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جهاد تبیین و بصیرت افزایی آحاد جامعه تصریح کرد: ماه محرم و فرهنگ حضرت سیدالشهدا(ع) است. (ص) محور جهاد تبیین است، برای این منظور مددها باید مفهوم را بفهمند و به محتوای اشعاری که می خوانند توجه کنند، زیرا فرهنگ عاشورا باید به درستی منتقل شود.

این مسئول احیای امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) عنوان کرد و افزود: مهمترین درسی که از قیام امام حسین (ع) گرفته می شود این است. این سوال، نسل جوان باید باشد تا اهمیت این فرضیه مهم الهی یعنی امر به معروف و نهی از منکر را درک کنیم.

وی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال افسون زدایی مردم از انقلاب هستند و در این بستر جهادی برای تبیین و ایجاد امید در جامعه باید به هیئت های مذهبی در هیئت های مذهبی توجه شود.

جامعی با بیان اینکه حضرت زینب علیهاالسلام; پرچمدار تاریخی جهاد تبیین است، وی گفت: اگر مجاهدت بی نظیر حضرت زینب (س) و امام سجاد (علیه السلام) در تبیین حقایق کربلا و افشای چهره پلید رژیم ستمشاهی نبود. بنی امیه و یزیدیان، کربلا کربلا باقی می ماند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید