سیدحسن خمینی: قشر ضعیف جامعه از دردهای طاقت فرسایی رنج می برند

سیدحسن خمینی: قشر ضعیف جامعه از دردهای طاقت فرسایی رنج می برند

یادگار امام افزود: در یکی از آیه های قرآن از تعبیر مبارکه استفاده شده است. وقتی حضرت عیسی (علیه السلام) از دامان مریم برمی خیزد و می خواهد خود را به مردم معرفی کند، می گوید من بنده خدا هستم، کتاب دارم، خداوند متعال مرا پیامبر قرار داد و تو را برکت داد.

وی یادآور شد: مرحوم کلینی بعد از این آیه داستانی را از امام صادق(ع) نقل می کند که می فرماید مبارک به معنای سود و منفعت است. کلمه مبارک از ریشه «بورک» به معنای سینه شتر گرفته شده است. از آنجایی که شتر در بیابان مظهر فیض است، مبارک به معنای بهره‌مند است.

سیدحسن خمینی تاکید کرد: یکی از ویژگی های سازمان هلال احمر این است که آلوده بازی نبود و فقط به مردم خدمت می کرد و در حریم مقدس، سیل، زلزله و انواع بلاهایی که پیش می آید این نعمت را احساس می کنند. این چیز کمی نیست و از صفات پیامبران است که انسان به کمک مردم می آید و مردم وقتی او را می بینند امیدوارند که بحمدالله شخصی به کمک آنها بیاید و وزنه برداری کند; نه اینکه بر مشکلات بیفزایید یا فقط با ما غصه بخورید.

وی گفت: علت آوازه هلال احمر این است که در زمان حیاتش سفره می چیند و درد را از جان مردم دور می کند و رنج را از دل و جان رنجور دور می کند. بی شک هیچ چیز را نمی توان به عنوان اصل اساسی اخلاق به جهان معرفی کرد جز «رفع رنج از رنج دردناک». برخی می گویند تمام هویت اخلاق بر این دو جمله «مرنج و مرنجان» استوار است. پس بدون اخلاق نمی توان به دین رسید و پیامبر صلی الله علیه و آله هم فرمودند من آمده ام اخلاق را تجلی کنم.

یادگار امام گفت: همه می دانیم که شرایط کشور سخت است. همه باید تلاش کنند تا به نوعی بار را بلند کنند. خدای ناکرده همه بتوانند بار سنگین مشکلات مردم را از دوش بردارند. فشار اقتصادی زیادی بر اقشار ضعیف جامعه وارد می شود و رنج زیادی می کشند. البته این فشار در اقشار متوسط ​​نیز مشاهده می شود اما طبیعتاً در اقشار ضعیف بسیار جدی تر و دردناکتر است.

وی در پایان گفت: خداوند کارکنان نظام و همه مسولین را عنایت فرماید که هر چه زودتر این مشکلات را حل کنند و انشاالله روزهای خوبی برای جامعه اسلامی ما فرا خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید