وزنه برداری و دو و میدانی از دوومیدانی رنج می برند والیبال و تکواندو ضعیف بودند/ مدیریت نادرست ژیمناستیک مانع از کسب سهمیه شد

ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784751

عملکرد کاروان ایران در المپیک 2020 متوسط ​​به خوب بود

رئیس کاروان ورزش ایران گفت: وزنه برداری و دو و میدانی متاثر از دو و میدانی بود و والیبال و تکواندو ضعیف بودند.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ سید نصراله سجادی، سرپرست کاروان ورزشی ایران در المپیک 2020 توکیو و مشاور ارشد رئیس کمیته ملی المپیک در این نشست گفت: توسعه تحریم ها ظرفیت کل دستگاه های ورزشی ایران را کاهش داده است. تغییر روش های کسب سهمیه نیز باعث از دست رفتن برخی از سهمیه های احتمالی ورزش ما شده است.

ما همچنین با مشکل ترس و امید مواجه بودیم. برخورد شک‌آمیز ژاپنی‌ها برگزاری بازی‌ها تا پایان اسفند 1395 را نیز زیر سوال برد، اما در بحث تعداد ورزشکارانمان با 15 نفر توانستیم بیشترین سهمیه‌ها را بعد از انقلاب کسب کنیم. برای اولین بار در قسمت بانوان به 11 سهمیه رسیدیم که 10 نفر اعزام داشتیم.

وی افزود: برخی از رشته ها موفق به کسب سهمیه مناسب شده اند اما برخی رشته ها هنوز فرصت کسب سهمیه مناسب را ندارند و برخی نیز به دلیل تغییر مکرر قوانین فدراسیون های جهانی و موضوع حتی در صورت امکان در رشته‌های شنا، قایقرانی، سوارکاری، ژیمناستیک، دو و میدانی، بسکتبال بانوان، هندبال و فوتبال امکان افزایش کمی و کیفی سهمیه‌ها وجود داشت، اما متاسفانه این امر محقق نشد. نیاز به کار جدی، هزینه های معقول و سرمایه گذاری با مدیریت صحیح دارد.

سجادی با اشاره به جزییات برخی ناکامی ها در کسب سهمیه گفت: در رشته ژیمناستیک سعید رضا کیها با نتیجه اندک سهمیه خود را از دست داد اما نباید از مدیریت ضعیف فدراسیون که اصلی ترین بود غافل شد. مانع. برای رسیدن به سهمیه ایران. ژیمناستیک در بازی های آسیایی توانایی کسب مدال در انفرادی را دارد. در بسکتبال 3 نفره امکان کسب سهمیه وجود داشت اما تعطیلات و مسافت مانع از رسیدن آن سهمیه شد. تیم فوتبال امید با وجود ظرفیت بالا، فدراسیون هیچ برنامه ای برای بازی با امید در بازی های المپیک و آسیایی نداشت، اما پتانسیل دریافت سهمیه در دوره بعدی را دارد.

سرپرست کاروان ایران در توکیو با اشاره به بازی های المپیک گفت: تعداد کشورهای حاضر 207 کشور با 11 هزار و 90 ورزشکار است که از این تعداد 1077 مدال کسب شده است. تعداد مدال های هر کشور در مجموع 2.5 مدال است. تعداد ورزشکاران حاضر در هر مدال 0.03 است و هر 32.5 نفر می توانند یک مدال طلا کسب کنند. تنها 93 کشور در المپیک 2020 توکیو مدال کسب کردند که از این میان تنها 25 کشور مدال طلا گرفتند.

کاروان ایران به توکیو به ضریب 3.9 رسید که از حد متوسط ​​بهتر است و نسبت ها نشان می دهد که شرایط خوبی برای کسب طلا و سایر مدال ها داشتیم. 10 کشور برتر بازی‌های 2020 که هشت کشور از آن‌ها بزرگترین قدرت‌های اقتصادی جهان هستند، با کسب 578 مدال، بیش از 50 درصد از کل مدال‌ها و 2 درصد از مدال‌های طلا را کسب کردند.

83 مدال آور نیز برای 6 مدال باقی مانده به رقابت پرداختند که از این تعداد تنها 130 مدال طلا بود. در میان کشورهای حاضر در جدول مدال ها، رقابت بین 11 تا 3 کشور حتی گاهی اوقات با توجه به مدال برنز، رتبه را تغییر می داد. تا جایی که کسب یک مدال طلای دیگر می تواند رتبه ایران را به 7 پله برساند.

وی با تاکید بر عملکرد ورزشکاران خاطرنشان کرد: هنوز با فدراسیون های مربوطه صحبتی برای بررسی عملکرد ورزشکاران در بازی های المپیک نداشته ایم اما این موضوع باید در آستانه بازی های آسیایی بررسی شود.

سجادی در تحلیل نتایج اعزامی ها گفت: فدراسیون کاراته با کسب اولین مدال طلای تاریخی عملکرد خوبی داشت اما با توجه به مثبت بودن تست دوپینگ باید نظارت بهتر در دستور کار قرار گیرد. کاراته بانوان نیز با حذف دو ورزشکار و تمرینات ضعیف نامناسب تلقی شد.

فدراسیون کشتی در المپیک 2020 سطح خیلی خوبی داشت و تپانچه هم همینطور بود اما باید مواد دیگری دنبال می شد. شمشیربازی هم خوب بود و بی عدالتی ها مانع درخشش بیشتر ما شد. قایقرانی بانوان نیز عملکرد خوبی داشته است، اما نیاز به توجه بیشتری دارد. عملکرد بوکس نیز متوسط ​​ارزیابی شد، اما شانس درخشش در بازی های آسیایی پیش رو وجود دارد. بسکتبال، وزنه برداری، شنا و بدمینتون نیز در حد متوسط ​​بودند.

وزنه برداری با ورزشکاری آشکار روبرو است که زنگ خطری برای ورزش ماست. والیبال، مانند تنیس روی میز، در توکیو ضعیف عمل کرد و چندان خوب نبود.

این در حالی است که عملکرد فدراسیون دوومیدانی بسیار ضعیف تلقی می شود و همچنین شاهد ضعف حاکمیتی و تسلط بازیکنان در این رشته هستیم. تکواندو عملکرد بسیار ضعیفی مانند تیراندازی با کمان، دوچرخه سواری و دویدن داشت و هیچ گاه نتوانست از دستاورد او دفاع کند.

اگر بخواهیم از کیفیت صحبت کنیم، عملکرد کاروان ایران در المپیک 2020 متوسط ​​به خوب بود که جای تشکر و قدردانی از همه دست اندرکاران است.

در جریان …

دیدگاهتان را بنویسید