کارنامه ایران در میزبانی مسابقات دوومیدانی درخشان است/ دوومیدانی باید در جامعه پرورش یابد

ساعت: 10:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۳
کد خبر: 1922486

وزیر ورزش و جوانان گفت: یک پیست دوومیدانی خوب با ضخامت مناسب و کشش استاندارد حداقل حق یک ورزشکار است و باید پیست های موجود را با استانداردهای جهانی به روز کنیم و تارتان ها را در نقاط فرسوده ترمیم کنیم تا کیفیت تمرینات افزایش یابد. برای تیم ملی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، وزیر ورزش و جوانان از مجموعه ورزشی آفتاب اقلب بازدید و به همراه جمعی از پیشکسوتان دو و میدانی از مسابقات دو و میدانی داخل سالن باشگاه های کشور دیدن کرد.

سید حمید سجادی در حاشیه این مسابقات با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و روز مادر گفت: این روز را به همه بانوان ایران به ویژه مادران ورزشکار و مادران قهرمان ورزشی تبریک می گویم. این روز مبارک

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران در گذشته تمایل داشتند در فصل زمستان در مسابقات باشگاهی حضور داشته باشند، از فدراسیون دوومیدانی به دلیل برگزاری مسابقات داخل سالن که بیش از 16 باشگاه در آن شرکت داشتند، تقدیر کرد.

وی با تاکید بر اینکه دور هم جمع شدن ورزشکاران در مسابقات باشگاهی باعث نشاط و نشاط ورزشکاران می شود، خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم در فصول سرد سال میزبان مسابقات بین المللی دو و میدانی داخل سالن باشیم.

وی همچنین از میزبانی ایران در بازی های داخل سالن آسیا 2024 ابراز خرسندی کرد و افزود: کارنامه میزبانی ایران در دوومیدانی بسیار درخشان است و میزبانی افزایش مدال های کسب شده را به همراه دارد.

سیدحمید سجادی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان به همراه فدراسیون برای رشد و توسعه دو و میدانی جدی هستند، خاطرنشان کرد: امیدوارم در یک سال و نیم باقی مانده تا المپیک بتوانیم سهمیه های خوبی کسب کنیم. با توجه به در پیش بودن بازی های آسیایی گوانگجو در تابستان سال آینده، انتظار ما از تیم ملی بیشتر از گذشته است و پیشاپیش برای تیم ملی در این زمینه آرزوی موفقیت داریم.

وزیر ورزش و فرهنگ جوانان درباره استقبال مردم از ورزش دوومیدانی به بیان دستاورد رسانه ای شدن رویدادهای ورزشی پرداخت و گفت: نهادینه شدن این رشته می تواند تاثیر بسزایی در سلامت جسمی و روحی عموم مردم داشته باشد.

وی فواید ورزش های سبک مختلف را منحصر به رشته قهرمانی نمی داند و بیان می کند: به طور کلی تأثیر این رشته ها در آمادگی جسمانی باعث ایجاد لذت روانی و ارتقای سلامت همگان می شود، زیرا این رشته نیز اساس کار است. برخی از شاخه های ورزشی دیگر

سید حمید سجادی افزودن رشته های مختلف دو و میدانی به برنامه های ورزشی مدارس را راهی برای توسعه علاقه عمومی به این ورزش دانست و گفت: فرهنگ این ورزش باید در جامعه گسترش یابد.

وی همچنین به دستور مرمت پیست مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب اشاره و تصریح کرد: سرمایه ها و زیرساخت های ورزشی کشور باید بازسازی، به روز و نگهداری شود.

وزیر ورزش و جوانان با اعلام اینکه بسیاری از اماکن ورزشی افتتاح شده در گذشته با پیشرفت کمتر از 80 درصدی به مرحله افتتاح رسیده اند، گفت: متاسفانه تعداد پیست های استاندارد دو و میدانی در کشور کاهش یافته است.

وی از ورزشگاه شهید شیرودی به عنوان یکی از اماکن ورزشی خاطره انگیز در قلب تهران یاد کرد و گفت: پیست دو و میدانی این ورزشگاه و مجموعه آفتاب الخبال و حافظه شیراز باید تعمیر و نگهداری شود. احیای این پیست ها که زمین های تمرینی استاندارد تیم ملی است بسیار حائز اهمیت است و با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از منابع موجود برنامه ریزی کرده ایم.

وی ادامه داد: یک پیست خوب دو و میدانی با ضخامت مناسب و مقاومت استاندارد حداقل حق یک ورزشکار است و باید پیست های موجود را با استانداردهای جهانی به روز کنیم و تارتان های بافت فرسوده را بازسازی کنیم تا کیفیت تمرینات تیم ملی افزایش یابد. .

سیدحمید سجادی 16 ماه است که برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزش شبانه روز تلاش می کند و افزود: متاسفانه میراثی از اماکن ورزشی به ما سپرده شده که در بسیاری از مناطق نیمه کاره است و قابل استفاده نیست. . هزینه های بسیار بالا و کمبود منابع برای تکمیل پروژه ها که در گذشته نیمی از آن انجام شده بود، استفاده از اماکن ورزشی را با مشکل مواجه می کند.

وی با اشاره به مشکلات باشگاه آفتاب انگلستان گفت: خط پایان پیست دو و میدانی باید رو به جنوب باشد و به سمت قبله متمایل شود تا چشم دوندگان از آفتاب در امان باشد اما این پیست اشتباه طراحی شده است. ما به دنبال منابعی برای ایجاد تغییراتی در استانداردسازی این ورزشگاه هستیم.

سجادی از اختصاص پیست ورزشگاه آزادی به بانوان خبر داد و گفت: از دیگر برنامه های وزارت ورزش و جوانان نوسازی پیست دو و میدانی آزادی است به گونه ای که فضاهای کاملا مجزا برای ورزش بانوان با پوشش تخصصی در فضای باز ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید