قطر شریک تجاری خوبی برای ایران است/ کارنامه درخشان دولت سیزدهم در توسعه تجارت بین المللی


ساعت: 13:06
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810738

مینا میر گفت: ایران قطر را کشوری بدون رویکرد خصمانه نسبت به خود و شوراهای همکاری خلیج فارس می داند، بنابراین با ایجاد هم افزایی اقتصادی بیشتر در بازارهای قطر، این کشور می تواند جایگزین امارات متحده عربی در تجارت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مینا میر، پژوهشگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: شور و نشاط زیادی در توسعه روابط تجاری و اقتصادی وجود دارد که از رویکرد مسئولان ایران و قطر می توان به این موضوع پی برد.

وی ادامه داد: ایران قطر را کشوری بدون رویکرد خصمانه نسبت به خود و شوراهای همکاری خلیج فارس می داند، بنابراین با ایجاد همکاری های اقتصادی بیشتر در بازارهای قطر، این کشور می تواند جایگزین امارات در تجارت شود.

این کارشناس افزود: دولت باید از ظرفیت خصوصی خود برای افزایش تعاملات خود در حوزه تجارت بین الملل استفاده کند چرا که تنها با استفاده از ظرفیت دولت، برخی روابط اقتصادی در بحث های سیاسی گنجانده شده است.

میر گفت: لغو تحریم ها نه تنها با افزایش تولید داخلی، بلکه با تنوع بخشیدن به فرصت های تجاری امکان پذیر است.

وی ادامه داد: هرچه فرصت های بیشتری به تجار ایرانی ارائه شود قطعاً شاهد رونق اقتصادی بهتری خواهیم بود.

این کارشناس افزود: خوشبختانه در رویکرد دولت سیزدهم حفظ تعامل با همسایگان با رویکرد قدرت به وفور دیده می شود و آیت الله رئیسی قصد دارد در توسعه تجارت بین الملل از دولت های گذشته پیش قدم شود.

میر در پایان گفت: توافقات شانگهای از نظر تجاری نیز بسیار قابل تقدیر است و سفر به قطر و افزایش همکاری های اقتصادی دامنه این روابط را گسترش داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید