فلاحت پیشه: روسیه از شریک شدن ایران در جنگ با اوکراین و شریک تحریم ها بسیار خوشحال است/ خبر تحویل پهپاد ایرانی توسط خود روس ها منتشر شد.

فلاحت پیشه: روسیه از شریک شدن ایران در جنگ با اوکراین و شریک تحریم ها بسیار خوشحال است/ خبر تحویل پهپاد ایرانی توسط خود روس ها منتشر شد.

روز جدید این فعال سیاسی اصولگرا گفت: روسیه از ابتدا می گفت ما محموله های پهپاد را از ایران خریدیم و در جنگ اوکراین استفاده کردیم. حتی روس ها پا را فراتر گذاشتند و کیفیت پهپادهای ایرانی را زیر سوال بردند و اعلام کردند که پهپادهای ایرانی آن کیفیت و کارایی لازم را که روسیه در جنگ انتظار داشت را ندارند. یعنی در این موضوع روسیه روابط نامناسبی با ایران داشت.

فلاحت پیشه، فعال سیاسی اصولگرا گفت: همانطور که روسیه در برجام و مذاکرات هسته ای پیروز شد، در موضوع جنگ اوکراین نیز این مسکو بود که پیروز شد. در مورد ارسال پهپادها و سایر تسلیحات ایرانی اتفاقا اکثر این اخبار و ادعاها را خود روسیه مطرح کرده است نه ایران، هرچند مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران هرگز ارسال این تجهیزات و تسلیحات را به ایران تایید نکرده اند. روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، اما روسیه از ابتدا ادعا کرد که ما محموله‌های پهپاد را از ایران خریداری کرده‌ایم و در جنگ اوکراین از آن‌ها استفاده کرده‌ایم. حتی روس ها پا را فراتر گذاشتند و کیفیت پهپادهای ایرانی را زیر سوال بردند و اعلام کردند که پهپادهای ایرانی آن کیفیت و کارایی لازم را که روسیه در جنگ انتظار داشت را ندارند. یعنی در این موضوع روسیه روابط نامناسبی با ایران داشت.

اکنون با اقدامات اروپایی ها برای تحریم ایران، روسیه است که بسیار خوشحال است، زیرا مسکو با اقدامات خود توانست از روز دوشنبه یک شریک در جنگ اوکراین و یک شریک در تحریم را حذف کند و یک کشور دیگر در کنار آن را در لیست تحریم ها قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید