ادعای انگلیس: کیف حداقل 24 پهپاد شاهد را در اواخر ژانویه و اوایل فوریه منهدم کرد / پهپادهای ایرانی از 15 فوریه در جنگ اوکراین استفاده نشده است.

ادعای انگلیس: کیف حداقل 24 پهپاد شاهد را در اواخر ژانویه و اوایل فوریه منهدم کرد / پهپادهای ایرانی از 15 فوریه در جنگ اوکراین استفاده نشده است.

وزارت دفاع انگلیس با صدور بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در توییتر منتشر شد، مدعی شد: از حدود ۱۵ فوریه ۲۰۲۳ تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر استفاده از پهپادهای ایرانی (OWA-UAVS) در اوکراین گزارش نشده است. اوکراین “حداقل 24 پهپاد شاهد” را بین اواخر ژانویه و اوایل فوریه منهدم کرد. عدم استفاده از پهپادهای ایرانی، به گفته وزارت دفاع انگلیس، نشان دهنده تخلیه ذخایر روسیه و تلاش احتمالی مسکو برای سفارشات جدید است.
سایت منتخب خبری تحلیلی (Entekhab.ir):

ایرنا: منبع اطلاعاتی وزارت دفاع انگلیس گفت: پهپادهای ساخت ایران از 15 فوریه (26 بهمن 1401) در جنگ استفاده نشده است.

وزارت دفاع انگلیس با انتشار بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در توییتر منتشر شد، مدعی شد: از حدود ۱۵ فوریه ۲۰۲۳ تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر استفاده از پهپادهای ایرانی (OWA-UAVS) در اوکراین گزارش نشده است.

در این بیانیه ادعا شده است که اوکراین “حداقل 24 پهپاد شاهد” را از اواخر ژانویه تا اوایل فوریه منهدم کرده است. عدم استفاده از پهپادهای ایرانی، به گفته وزارت دفاع انگلیس، نشان دهنده تخلیه ذخایر روسیه و تلاش احتمالی مسکو برای سفارشات جدید است.

در این بیانیه آمده است: «اگرچه این تسلیحات سابقه خوبی در انهدام اهداف مورد نظر خود ندارند، روسیه احتمالاً آنها را ابزار مفیدی می داند که می تواند سیستم دفاع هوایی اوکراین را از موشک های کروز مؤثرتر منحرف کند».

این ادعا در حالی تکرار می شود که غرب به رهبری آمریکا ادعای رد شده دخالت نظامی ایران با روسیه در جنگ ماه ها پیش و همزمان با تشدید تنش ها در جنگ اوکراین را مطرح می کند. آمریکا ابتدا ادعا کرد که پهپادهای ایرانی ارسال می کند و سپس مدعی شد که امکان انتقال موشک های زمین به زمین از ایران به روسیه برای استفاده در این جنگ وجود دارد.

جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاهای مطرح شده در این زمینه را رد کرده و تصریح کرده است که به روسیه سلاح و پهپاد برای استفاده در جنگ با اوکراین نداده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر در این زمینه گفت: متأسفانه کشورهایی که بزرگترین صادرکننده تسلیحات و تجهیزات به یک طرف جنگ هستند، می‌خواهند با انتشار جعلی و جعلی افکار عمومی جهان را گمراه کنند. اخبار جعلی

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در هیچ یک از دو طرف جنگ قرار ندارد، تاکید کرد: ایران حتی دنبال چنین طرح هایی نیست.

کنعانی خاطرنشان کرد: رویکرد جمهوری اسلامی ایران تشویق طرفین به توسل به راه حل سیاسی و همچنین تشویق جامعه جهانی برای کمک به شکل گیری راه حل سیاسی برای پایان جنگ است.

دیدگاهتان را بنویسید