ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین بی اساس و ساختگی است


ساعت: 10:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1918973

نماینده روسیه در سازمان ملل ادعای استفاده مسکو از پهپادهای ایرانی در اوکراین را بی اساس و نادرست خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره قطعنامه 2231 در خصوص اظهارات غیرواقعی نماینده ایرلند به عنوان کشوری که اجرای قطعنامه 2231 را تسهیل می کند ابراز تاسف کرد و گفت: وی مسئول مستقیم این قطعنامه است. اصلي علت وضعيت فعلي برنامه هسته‌اي ايران، خروج يكجانبه آمريكا از توافق برجام و سپس نقض مفاد آن با اعمال تحريم‌هاي يكجانبه عليه ايران است.

بر اساس گزارش سایت سازمان ملل، نبنزیا با بیان اینکه همین نقص جدی در گزارش شش ماهه دبیرکل سازمان ملل دیده می شود، افزود: این رویکرد تصویری مخدوش ایجاد می کند که گویی این توافق به خودی خود شروع به از بین رفتن کرده است. بن بست همین است که تقصیر تهران است. اقدامات آمریکا اساس توافق را از بین برد و تمام اقدامات تهران پس از آن صرفاً واکنشی به فشار آمریکا بود.

وی همچنین به ادعای ارسال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در اوکراین اشاره کرد و گفت: این ادعاها آشکارا کذب و صحت ندارد. اوکراین هنوز نتوانسته مدرکی دال بر حضور پهپادهای ایرانی ارائه دهد. اما کشورهای غربی و آمریکا با اتهامات بی اساس خود قصد دارند تحریم های بیشتری را علیه ایران و روسیه اعمال کنند.

ما هیچ مشکل حل نشدنی نمی بینیم که از احیای برجام جلوگیری کند

وی با بیان اینکه هیچ مشکل لاینحلی برای جلوگیری از احیای برجام نمی بینیم، خاطرنشان کرد: با این حال تلاش برای تحت فشار قرار دادن ایران و ایجاد تنش پیرامون برجام می تواند چشم انداز احیای توافق را به کلی از بین ببرد.

نماینده روسیه همچنین از طرفین خواست خویشتنداری راهبردی و عمل گرایی و تمرکز بر دستیابی به مصالحه داشته باشند و تأکید کرد که هیئت وی اطمینان دارد که راه حل های قابل قبول برای همه به دست خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید