حضور پهپادهای ایرانی در اوکراین ادعای احمقانه غرب است

این دیپلمات ارشد روسی خاطرنشان کرد: ایالات متحده همچنان تمایل عملی برای بازگشت به اجرا دارد [برجام] ظاهر نشد علاوه بر این، آنها همچنان به اعمال تحریم های یکجانبه غیرقانونی جدید علیه ایران ادامه می دهند. من می گویم که همکاران غربی ما حاضرند رژیم کیف را به هر قیمتی حفظ کنند.

این دیپلمات روس در پی رایزنی های شورای امنیت سازمان ملل در مورد ادعای عرضه پهپادهای ایرانی به روسیه؛ وی در این خصوص گفت: آنها کوته فکر هستند که ایران را مقصر بدانند.

پولیانسکی با انتقاد از ادعای غرب مبنی بر استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین افزود: اینها ادعاهای بسیار غیرمنطقی و تحریک آمیز غرب است که می تواند روند مذاکرات شکننده با هدف احیای برجام را پیچیده کند.

حسین امیرعبدلاخیان، وزیر امور خارجه ایران روز گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با گرلیش رادمان، وزیر امور خارجه کرواسی، درباره موضع ایران در قبال جنگ اوکراین گفت: ما قاطعانه مخالف جنگ و تسلیح هر یک از طرف‌های درگیر هستیم. ما آنجا هستیم و به مقامات اوکراینی گفته ایم اگر سندی در مورد استفاده از پهپادهای ایرانی وجود دارد ارائه دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین خاطرنشان کرد: البته ما سال‌هاست که با روسیه همکاری دفاعی داشته‌ایم، اما از جنگ با اوکراین حمایت نکرده‌ایم و هیچ سلاح ایرانی برای استفاده در جنگ با اوکراین در اختیار روسیه قرار نداده‌ایم. “.”

دیمیتری پسکوف سخنگوی دولت روسیه نیز روز گذشته گزارش ها و ادعاهای رسانه ها و مقامات آمریکایی و اروپایی مبنی بر حضور پهپادهای انتحاری ایران در جنگ اوکراین را رد کرد و گفت که مسکو هیچ اطلاعی در مورد استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین ندارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا روسیه در جنگ اوکراین از پهپادهای انتحاری ایرانی استفاده کرده است یا خیر، تاکید کرد: خیر، ما اطلاعی در این باره نداریم… وقتی با موشک و پهپاد به شهرهای اوکراین حمله می کنیم، از سلاح های روسی با نمادها و نام های روسی استفاده می کنیم.

به دنبال حملات تلافی جویانه اخیر روسیه و پهپادها علیه این کشور، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفته است که روسیه از پهپادهای ایرانی در این حملات استفاده کرده است و مقامات ارشد آمریکایی و اروپایی نیز این ادعا را تکرار کرده اند. علیرغم ادعای مقامات آمریکایی و اروپایی، پنتاگون اعلام کرد که نمی تواند حضور پهپادهای ایرانی در حملات روسیه به اوکراین را تایید کند.

مقامات و رسانه های آمریکایی و غربی مدعی استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین شده اند در حالی که در هفته های اخیر و همزمان با هجوم تبلیغاتی غرب به این موضوع، مقامات ارشد ایران علنا ​​اعلام کرده اند که ایران نفروخته است. هر گونه سلاح یا هواپیمای بدون سرنشین برای استفاده روسیه در جنگ اوکراین.

ارتش روسیه از صبح روز دوشنبه (10 اکتبر / 18 اکتبر) چندین حمله موشکی و پهپادی علیه مرکز شهر کیف، پایتخت اوکراین و چندین شهر دیگر در این کشور انجام داده است. روسیه چندین شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را با موشک و پهپاد مورد حمله قرار داده است. استفاده روسیه از پهپادها، به ویژه پس از حمله گسترده به اهدافی در اوکراین در چند روز پیش، کیف را بر آن داشت تا از کشورهای غربی بخواهد ارتش اوکراین را به سیستم های دفاع هوایی مجهز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید