ادعای عرضه پهپادهای ایرانی به روسیه دستاویزی برای غرب است


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911655

وزیر امور خارجه روسیه ضمن رد ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، آن را بهانه ای برای غرب خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه، این ادعای تحویل را رد کرد پهپادهای ایرانی روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، آن را بهانه ای برای غرب خواند.

به گزارش رایاناووستی، سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در گفت و گو با این خبرگزاری گفت: اتهامات کشورهای غربی مبنی بر اینکه ایران پهپادهای مورد استفاده در اوکراین را به روسیه عرضه می کند، بی اساس است و با این کار می کوشند این عرضه غیرقانونی را توجیه کنند. سلاح های آنها در کیف

ورشینین افزود: محرکان و نویسندگان سیاسی ادعای عرضه پهپاد از ایران به روسیه عمیقاً ناامیدی خود را در تلاش در این راستا درک می کنند.

وی خاطرنشان کرد که مسکو نیز با نظر طرف ایرانی موافق است که «اتهامات مربوط به صادرات تسلیحات ایرانی به روسیه برای استفاده در عملیات ویژه در اوکراین بی‌اساس است».

کشورهای غربی مدعی هستند که ایران در حال حاضر پهپادهایی را برای عملیات نظامی در اوکراین به روسیه می دهد. مسکو و تهران بارها چنین اتهاماتی را رد کرده اند.

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران از مقامات اوکراینی خواسته است در صورت داشتن اسناد و مدارک به مقامات کشورمان ارائه کنند. به گفته وی، اگر برای طرف ایرانی ثابت شود که روسیه از پهپادهای ما در جنگ با اوکراین استفاده کرده است، نسبت به این موضوع بی تفاوت نخواهند ماند.

در همین حال، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیش از آغاز نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در روز دوشنبه اعتراف کرد که اتحادیه اروپا هیچ اطلاعاتی در مورد برنامه ریزی برای ارسال موشک های ایران به روسیه ندارد.

جوزپ بورل مدعی است هیچ مدرکی مبنی بر ارسال موشک از سوی ایران به روسیه وجود ندارد، اما شواهد روشنی مبنی بر ارسال پهپاد وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید