ادعای بورل: مراکز آموزشی و آپارتمان‌سازی در زاپوروژیه اوکراین هدف پهپادهای ایرانی قرار گرفت.

ادعای بورل: مراکز آموزشی و آپارتمان‌سازی در زاپوروژیه اوکراین هدف پهپادهای ایرانی قرار گرفت.

جوزپ بورل روز پنجشنبه با انتشار پیامی در توییتر مدعی شد که مراکز آموزشی و یک ساختمان مسکونی در زاپوریژیا هدف پهپادهای ایرانی از روسیه قرار گرفته است.

وی استدلال کرد: درست زمانی که (ولادیمیر) پوتین نیاز خود را به رئیس جمهور چین در مورد نیاز به حل مسالمت آمیز جنگ در اوکراین ابراز کرد، او دوباره مرتکب جنایات جنگی شد.

جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاهای مطرح شده در این زمینه را رد کرده و تصریح کرده است که به روسیه سلاح و پهپاد برای استفاده در جنگ با اوکراین نداده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر در این زمینه گفت: متأسفانه کشورهایی که بزرگترین صادرکننده تسلیحات و تجهیزات به یک طرف جنگ هستند، می‌خواهند با انتشار جعلی و جعلی افکار عمومی جهان را گمراه کنند. اخبار جعلی

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در هیچ یک از دو طرف جنگ قرار ندارد، تاکید کرد: ایران حتی به دنبال چنین طرح هایی نیست.

کنعانی خاطرنشان کرد: رویکرد جمهوری اسلامی ایران تشویق طرفین به توسل به راه حل سیاسی و همچنین تشویق جامعه جهانی برای کمک به شکل گیری راه حل سیاسی برای پایان جنگ است.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دو روز پیش در اجتماع بزرگ زائران و اهالی حرم مطهر رضوی ادعای واهی دخالت ایران در جنگ اوکراین را رد کردند و گفتند: ما دخالت در جنگ اوکراین را قاطعانه و به صراحت رد می کنیم. جنگ در اوکراین و هرگز چنین چیزی. این درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: جنگ در اوکراین توسط آمریکا برای گسترش ناتو به شرق آغاز شد و اکنون نیز در حالی که مردم اوکراین گرفتار و رنج می برند، آمریکا و کارخانه های اسلحه سازی آن بیشترین سود را از این جنگ می برند و به همین دلیل است. آنها در کارهای ضروری دخالت می کنند آنها برای پایان دادن به جنگ می جنگند.

دیدگاهتان را بنویسید