ادعای سالیوان: ایران قصد دارد صدها پهپاد نظامی به روسیه بفرستد تا در جنگ علیه اوکراین استفاده شود.

ادعای سالیوان: ایران قصد دارد صدها پهپاد نظامی به روسیه بفرستد تا در جنگ علیه اوکراین استفاده شود.

روز جدید جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: اطلاعات ما نشان می دهد که دولت ایران قصد دارد در مدت زمان کوتاهی صدها پهپاد با قابلیت نظامی به روسیه بفرستد. آموزش نیروهای روسی برای استفاده از این پهپادها از این ماه.» وی گفت: «هنوز مشخص نیست که تحویل این پهپادها به روس ها آغاز شده است یا نه؟» اما این پهپادها همان پهپادهایی هستند که در جنگ یمن مورد استفاده قرار گرفتند. برای حمله به عربستان سعودی.”

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره اینکه آیا آمریکا ضرب الاجل مشخصی برای پایان دادن به مذاکرات برای احیای برجام دارد، گفت: ما اکنون متن توافق را با ایرانی ها روی میز گذاشته ایم که شرکای اروپایی ما از آن حمایت می کنند. نمی پذیرد، ما آرام نمی نشینیم.»

سالیوان گفت: ما دو مجموعه تحریم را با هدف جلوگیری از فرار از تحریم‌های موجود اعلام و اجرا کردیم. ما از توانایی آنها در قاچاق سوخت چه از طریق نیروی قدس سپاه و چه از طریق دیگر روش ها جلوگیری می کنیم و به این کار ادامه خواهیم داد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: گزینه های ایران روشن است. یا به اجرای کامل برجام بازمی گردد یا فشارهای آمریکا و انزوای آن افزایش می یابد، همانطور که در تصمیم شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدیم.

این مقام ارشد امنیتی کاخ سفید ادامه داد: حضور جو بایدن و دیدار وی با مقامات کشورهای عربی خاورمیانه و اسرائیل نشان می دهد که ایران تا بازگشت تهران به برجام منزوی است.

کمک نظامی ایران به روسیه

جیک سالیوان درباره کمک های ایران به روسیه در جنگ اوکراین گفت: اطلاعات ما حاکی از آن است که دولت ایران قصد دارد در مدت کوتاهی صدها پهپاد با قابلیت نظامی به روسیه بفرستد.

وی افزود: همچنین اطلاعات ما حاکی از آن است که ایرانی ها از این ماه آموزش نیروهای روسی را برای استفاده از این پهپادها آغاز خواهند کرد.

به گفته مشاور امنیت ملی کاخ سفید، “هنوز مشخص نیست که تحویل این پهپادها به روس ها آغاز شده است یا خیر؟” اما اینها همان پهپادهایی هستند که در جنگ یمن برای حمله به عربستان استفاده شدند.

دیدگاهتان را بنویسید