فلاحت پیشه: فضای فکری کارکنان به دور از بدبختی مردم است.

فلاحت پیشه: فضای فکری کارکنان به دور از بدبختی مردم است.

روز جدید : یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مسابقه خوش گفتاری بین کارمندان دولت برگزار شد و همگی وعده های خوبی می دهند و مشکلات را بر دوش دولت قبل می گذارند.

حشمت الفلاحت من درباره اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور نوشتم که مشکلات اقتصادی کنونی ناشی از دولت روحانی است، گفت: می گویند این مختص این دولت نیست، بیشتر شده است یا در دولت های قبلی کمتر

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقاً این عدم وفای به وعده ها و شعارهای مسئولان باعث نارضایتی عمومی و اعتراضات مداوم در محافل سیاسی و رسانه ای ایران شده و اینکه چرا سیاستمداران در زمان انتخابات وعده های کلان می دهند اما وقتی می آیند. آیا آنها پیشینیان خود را به خاطر ناکارآمدی خود سرزنش می کنند؟به همین دلیل است که سیاستمداران ایرانی در جریان انتخابات ایده جدیدی را مطرح کردند؛ وعده های 100 روزه ای دادند که ما از بسیاری از نامزدها شنیده ایم، به خصوص حداقل در سه انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران.

وی ادامه داد: بر اساس نگرش جدیدی که در حال شکل گیری است، کاندیداها آمدند و طبق برنامه چند نوع قول دادند. یک برنامه کوتاه مدت به نام 100 روز، یک برنامه میان مدت بر اساس بودجه یک ساله و یک برنامه بلندمدت که ابتکار عمل خوبی بود. اما این وعده ها مانند دیگر وعده های انتخاباتی در خدمت ملت ایران نبوده و به یکی از بدیهیات سیاست ایران تبدیل شده است.

کاندیداها قول داده اند ظرف 100 روز سیاست های جدید و بسیاری از مشکلات بزرگ اقتصادی را در دست بگیرند و پس از آن در برنامه های میان مدت یکساله اقتصاد کشور را در وضعیت باثباتی قرار دهند و سپس وعده های اتوپیایی بدهند. متأسفانه این وعده های 100 روزه در دولت های اخیر محقق نشده و علاوه بر آن وعده های میان مدت نیز محقق نشده است و در وعده های بلندمدت شاهد هستیم که هر بار وضعیت اقتصادی کشور آسیب پذیرتر می شود. سال

وی افزود: این اتفاق در دولت آقای رئیسی افتاد و می بینیم که ایشان و اکثر کاندیداهایی که امروز با ایشان بحث کردند و جزو دولت هستند، هر کدام قول بازسازی و ثبات اقتصادی ایران را در 100 روز اول دادند. 100 روز اول و در 250 روز هم نتوانستند این مشکلات را آرام کنند و حتی مشکلات دیگری وارد اقتصاد کشور شد. من معتقدم که وسط این روز دوباره برای مردم است و روز دوباره برای سیاستمداران است، زیرا سیاستمداران آسیبی نمی بینند. آنها بالاترین حقوق و ترفیع را دریافت می کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مسابقه ای برای سخنرانی خوب بین دولتمردان و مجلس برگزار شد و همه وعده های خوب داده شد. به هر حال دولت جدید دولتی است که بر اساس نوعی یکنواختی اداری-سیاسی روی کار آمده است، یعنی در عمل شاهد مجلسی همسو با دولت هستیم و ساختارهای مختلف خارج از دولت فعالیت می کنند. به طور کامل با دولت هماهنگ شده است.

وی یادآور شد: تعدادی از نهادهایی که پس از انقلاب تشکیل شده اند، وارث مصادره های اوایل انقلاب هستند که هم اکنون بزرگترین منابع مالی بی نظیر کشور را در اختیار دارند و در دولت آقای رئیسی سمت هایی دارند، مردم ایران چه زمانی کمک خواهند کرد؟

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: اگر تا به امروز برخی از سیاسیون از گذشته نامحرم محسوب می شدند، امروز جامعه زندانیان سیاسی جمع شده و باید از این امکانات برای رفع مشکلات مردم استفاده کنند. من یک چیز را می دانم و آن این است که تفکر کارمندان دولت با بدبختی ها و مشکلات یکی نیست و دور از ذهن است، آنها دخالت می کنند و گاهی دشمن خارجی را مقصر مشکلات می دانند.

وی تاکید کرد: امروز فضای فکری مردم فضای بلاتکلیفی اقتصادی است و افراد بیشتری به این نتیجه می رسند. اگر طبقه بندی داشته باشیم، طبقات مولد در شرایط اقتصادی کشور فرصت فضای مثبت اقتصادی را ندارند که یکی از بزرگ ترین فضاها را برای پرواز سرمایه های کشور به کشورهای دیگر فراهم می کند. سایر اقشار نیز درگیر یک سری وعده ها هستند که متاسفانه عملی نمی شود.

فلاحت پیشه گفت: تجربه نشان داده است که اظهارات بزرگ سیاستمداران نوعی فرار از انجام کارها و مسئولیت هایی است که امروز نیز ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید