هشدار فلاحت پیشه: افراد نزدیک به تفکر انجمن خجتیه خواهان پایان ناآرامی نیستند/خواستار اعدام های سریع و اطفاء حریق تصادفی در حوزه حجاب هستند.

هشدار فلاحت پیشه: افراد نزدیک به تفکر انجمن خجتیه خواهان پایان ناآرامی نیستند/خواستار اعدام های سریع و اطفاء حریق تصادفی در حوزه حجاب هستند.

دیده بان نوشت: رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: شاهد جریانی از درون قوه قضائیه هستیم. هم رئیس قوه و هم سایر نهادهای قضایی در تلاشند تا برای دستگیرشدگان اخیر چارچوب زمانی ایجاد کنند و در عین حال از اعدام سریع افراد جلوگیری کنند… کشور ما از جریان خزنده «شواهد» رنج می برد. در گذشته شاهد بودیم که نمایندگان حتی آبروی خود را برای برقراری صلح و آرامش در بین مردم وسط می‌کشند، اما امروز حیثیت نمایندگان به حدی سقوط کرده است که خواستار اعدام سریع و بی‌رحمانه هستند.

تلاش افراد و برخی گروه های سیاسی اجتماعی در روزهای اخیر برای کاهش تنش در کشور موجی از همدردی را در بین وطن پرستان به راه انداخته و بسیاری از مردم از دستگاه قضایی خواستار پیگیری وضعیت دستگیرشدگان حوادث اخیر شده اند.

اقدامات طبقاتی ایجاد شده برای جلوگیری از تصمیمات عجولانه سیستم قضایی و همچنین تلاش برای جلب رضایت افرادی که در حوادث اخیر به نوعی آسیب دیده اند در حال تبدیل شدن به یک حرکت هماهنگ است. البته در مقابل این حرکت خیرخواهانه; به نظر می رسد جریانی مشکوک در صدد برهم زدن آرامش کشور و ایجاد فضای گفت وگو میان معترضان و اقشار مختلف حکومت است.

دو جریان در کشور رانده می شود

حشمت الله فلاحت پیشه، سیاستمدار و عضو شورای اسلامی ایران با افشاگری از یک جریان خطرناک در کشور گفت: در موارد بعد از ناآرامی های اخیر شاهد این هستیم که دو جریان همزمان زور می زنند.

وی گفت: شاهد یک جریان از درون قوه قضائیه هستیم. هم رئیس آژانس و هم سایر مقامات قضایی در تلاش هستند تا برای دستگیرشدگان اخیر جدول زمانی ایجاد کنند و از اعدام سریع افراد نیز جلوگیری کنند.

فلاحت پیشه تصریح کرد: این فرآیند درون اداره ای در تلاش است تا در موارد مختلف تحقیقات و نظرات دقیق تری انجام شود و در عین حال مردم از امتیازات قضایی بیشتری استفاده می کنند.

مواضع برخی از نمایندگان مجلس در راستای تفکر انجمن حجتیه است

این سیاستمدار به تشریح یک جریان پشت پرده پرداخت و بیان کرد: شاهد بیان و پیگیری مسائل باورنکردنی بوده ایم که کاملا مغایر با رفتار ضابطان قوه قضاییه است. تفکر این جریان در نظرات برخی از نمایندگان مجلس و مواضع تند آنان نسبت به دستگیرشدگان حوادث اخیر به وضوح دیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما از جریان خزنده «هویتیه» رنج می برد. در گذشته شاهد بودیم که نمایندگان حتی آبروی خود را برای برقراری صلح و آرامش در بین مردم وسط می‌کشند، اما امروز حیثیت نمایندگان به حدی سقوط کرده است که خواستار اعدام سریع و بی‌رحمانه هستند.

انجمن حجتیه سعی در پخش خون در سراسر کشور داشت

فلاحت پیشه به تبیین تفکر حاکم بر جنبش حجتیه پرداخت و تصریح کرد: این جریان در سال های ابتدایی انقلاب سعی در انحراف خط انقلابی مردم و آرمان های انقلابیون داشت. این تفکر سعی کرد دقیقاً روند «گیوتین» را که پس از انقلاب فرانسه در ایران شکل گرفت و خونریزی های زیادی را در کشور به وجود آورد، تکرار کند. اما تا حد زیادی انقلاب 57 با این توطئه در امان ماند.

نماینده مجلس ادار تاکید کرد: جریان فکری انجمن حجتیه در دهه های اخیر به اشکال مختلف در دنیای سیاست ایران حضور داشته و به حرکت خزنده خود ادامه می دهد. وی ادامه داد: افراد نزدیک به این تفکر حتی سعی می کنند به نام اسلام افراد را طرد کنند.

فلاحت پیشه خطاب به مسئولان کشوری گفت: افراد مسئول در دولت باید مراقب باشند در دام این جریان نیفتند. نگاهی به مواضع افراد مختلف در این سال ها نشان می دهد که جریانی به طرز مشکوکی سعی در هدف قرار دادن مردم و آرامش کشور داشته است.

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با دیده بان ایران گفت: رفتار تفرقه افکنانه این جریان عاملی برای خروج عده ای از وطن شده است و اکنون همین افراد به نوعی در مقابل نظام قرار گرفته اند.

نماینده مجلس ادار با انتقاد از نهادهای مدعی در کشور گفت: در سال های اخیر بودجه های کلانی در اختیار نهادهایی قرار گرفته که مدعی انقلاب و حتی مسلمان شدن مردم از نقاط مختلف دنیا بوده اند. اما تاریخچه این نهادها نشان می دهد که این نهادها نه تنها در کار خود شکست خورده اند. بلکه حتی برخی از ایرانیان را به دشمن نظام تبدیل کردند.

تریبون های رسمی به محلی برای آتش زدن مردم تبدیل شده اند

فلاحت پیشه با انتقاد شدید از مواضع برخی افراد مختلف در روزهای اخیر تصریح کرد: مواضع اعلامی افراد نزدیک به تفکر انجمن حجتیه به خوبی نشان می دهد که این افراد نمی خواهند ناآرامی ها در کشور پایان یابد. امروز شاهد هستیم که تریبون های رسمی خبر می دهند که عده ای باید از اراده خود در قالب آتش استفاده کنند.

برخی از افراد می خواهند در دسته حجاب آتش فعالیت کنند

وی گفت: متأسفانه موضوع «گشت ارشاد» در کشور هرگز به قانون تبدیل نشد. اکنون در شرایط فعلی شاهد استفاده عده ای از آتش برای مقابله با مقوله های مرتبط با حجاب هستیم.

فلاحت پیشه گفت: هرگاه عده ای تلاش می کردند برای کشور کاری انجام دهند و فضا را آرام کنند، انجمن حجتیه ای در مقابل آنها می ایستاد و ضمن تهمت زدن به آنها، خود را انقلابی واقعی معرفی می کردند. این سیاستمدار تصریح کرد: نباید اجازه دهیم عده ای روی آشوب ها و تصادفات کشور بنزین بریزند.

تلاش رئیس قوه قضائیه برای جلوگیری از بحران قابل تحسین است

وی در پایان بار دیگر با قدردانی از زحمات قوه قضائیه در روزهای اخیر گفت: رئیس قوه قضائیه و سایر افراد قوه قضاییه در تلاش هستند تا امور قضایی دچار بحران نشود. البته این تفکر باید به همه استان ها سرایت کند تا هر چه بیشتر این امکان شکل بگیرد تا افراد قابل اعتماد و خوش نیت بتوانند با همت خود صلح و آشتی را به پرونده های کنونی که در جریان اغتشاشات شکل گرفته است برسانند. .

دیدگاهتان را بنویسید