کلیباف: اولویت داشتن اقتصاد به معنای بی تحرکی نسبت به حجاب نیست/ در حوزه حجاب فحاشی و هنجارشکنی رخ می دهد/ زن کم حجاب با هنجار شکن تفاوت اساسی دارد.

کلیباف: اولویت داشتن اقتصاد به معنای بی تحرکی نسبت به حجاب نیست/ در حوزه حجاب فحاشی و هنجارشکنی رخ می دهد/ زن کم حجاب با هنجار شکن تفاوت اساسی دارد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که در ایران مورد توجه جدی متدینین قرار گرفته، فحاشی ها و هنجارشکنی هایی است که در حوزه حجاب و حیا رخ می دهد. با توجه به برنامه ریزی های دشمن در این منطقه برای دوقطبی سازی مردم و بار دیگر ایجاد تنش و آشوب، راه مقابله با این معضل نیازمند رویکردی چند جانبه است.

رئیس شورای اسلامی یکی از موضوعات مهمی را که رهبر فرزانه انقلاب در حرم مطهر رضوی تبیین کردند، ضرورت تحول عنوان کرد و گفت: تحول یکی از لازمه های موفقیت در گام دوم انقلاب است. .

محمدبکر کلیباف در اولین جلسه علنی شورای اسلامی شهر (سه شنبه 24 فروردین) در سال 1402 در سخنانی به دستور خود اظهار داشت: حلول ماه میهمان نوازی و بندگی خداوند، ماه مبارک رمضان است. فرصتی برای همه ما برای ایجاد ارتباط نزدیکتر با خداوند متعال. برپایی و بهره گیری از برکات معنوی این ماه و خصوصاً امکان شب های پربرکت را داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری امسال «کنترل تورم و رشد تولید» دو اولویت اصلی برنامه ریزی و اقدام در سال جاری را برای همه مسئولان مشخص کردند. مجلس پیش از این در بسته تحول قوانین اقتصادی و در مراحل تصویب بودجه 1402 به این موضوع توجه ویژه ای داشته است. به عنوان مثال، قانون تسهیل صدور پروانه کسب یا اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و استفاده از صورتحساب الکترونیکی برای دولت برای حفظ قدرت خرید مردم در برابر تورم از جمله آنهاست.

وی تاکید کرد: البته مهار تورم و رشد تولید برنامه یک ساله نیست، بنابراین مهم ترین کاری که مجلس در تلاش است در سال آینده انجام دهد توجه ویژه به این موضوع در برنامه هفتم توسعه است. امیدواریم دولت محترم نیز از فرصت ها و ظرفیت های موجود استفاده کند تا مردم نظاره گر پیشرفت اقتصاد کشور باشند و قدرت خرید خود را حفظ کنند.

کلیباف تصریح کرد: مجلس در این راه با تمام قوا در کنار دولت است و در صورت نیاز آماده است تا زمینه های قانونی لازم را برای این دو موضوع مهم و اساسی برای تحول حاکمیت اقتصادی فراهم کند.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که رهبر فرزانه انقلاب در حرم مطهر رضوی تبیین کردند، ضرورت تحول بود که البته تحول در بیانات ایشان مربوط به امسال نیست و چند سالی است که تاکید می کنند. این در مهمترین جلسات و نشان دهنده راهبردی است که به الزامات موفقیت در گام دوم انقلاب می پردازد. تقاضای او مبنی بر اینکه بحث های تحول از طریق برنامه ریزی در افکار عمومی و مناظره زمینه ای برای اجرا پیدا کند، مستلزم بحث و تحقیق مسئولان، اندیشکده ها، نخبگان و دانشگاهیان در این موضوع مهم است.

رئیس قوه مقننه کشور تصریح کرد: بر اساس اظهارات قبلی ایشان برداشت خود از چرایی، چیستی و چگونگی تحول را تحت عنوان حکمرانی جدید ارائه کردم و انشالله در آینده در این زمینه بیشتر صحبت خواهم کرد که امیدوارم مورد نقد و نظر اندیشمندان و فرهیختگان قرار گیرد.

کلیباف گفت: یکی از دستاوردهای مجلس یازدهم تصویب نظام ارزشیابی معلمان پس از سال ها بی توجهی بود که متأسفانه در پایان سال گذشته اتفاق افتاد و باعث تشدید صدها هزار معلم عزیز شد. این موضوع در جلسه پایش روز سه شنبه خود برای شناسایی ریشه مشکل و جلوگیری از تکرار چنین حوادثی.

وی تاکید کرد: همچنین یکی از موضوعاتی که مورد توجه جدی مردم متدین ایران است، فحاشی ها و هنجارشکنی هایی است که در حوزه حجاب و عفاف رخ می دهد. با توجه به برنامه ریزی های دشمن در این منطقه برای دوقطبی سازی مردم و بار دیگر ایجاد تنش و آشوب، راه مقابله با این معضل نیازمند رویکردی چند جانبه است. اولین نکته این است که متأسفانه در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بیشترین آسیب را از عدم فعالیت مثبت درست و خردمندانه گرفته ایم.

رئیس مجلس ادامه داد: متأسفانه افرادی که سال هاست متولی این امر بوده اند با کم کاری و اقدامات کم اثر خود بیشترین سهم را در بیگانگی بخشی از جامعه از فرهنگ حجاب و عفاف داشته اند. ” مهمترین تحول در دوره جدید باید توجه ویژه و نوآوری در کار مثبت نهادهای متولی باشد. شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قطب فرهنگی کشور وظیفه دارد مسئولیت این تحول را به عهده بگیرد. بررسی آسیب شناسی گذشته و طبیعتاً در این حوزه آموزشی، مراکز آموزش عالی، صدا سیما، حوزه های علمیه و تشکل های تبلیغاتی بیشترین مسئولیت را دارند.

وی بیان کرد: موضوع بسیار مهم دیگر لزوم تشخیص بدحجابان و متخلفان است. به نظر می رسد باید نسبت به افرادی که حجاب ضعیفی دارند رویکرد مثبت داشت، اما در برخورد با افراد هنجار شکن باید رویکرد منفی داشت. بیانات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب در خصوص ضعیفان حجاب راه جدیدی را به مدیران فرهنگی نشان داد و تذکر مکرر ایشان در اولین سخنرانی سال جاری مبنی بر اینکه حتی کسانی که به برخی احکام اسلامی پایبند نیستند اما به خدا و دین اعتقاد دارند. به نظر می رسد یک زن کم حجاب با معدود هنجارشکنی هایی که با اغراض از پیش تعیین شده فضای اجتماعی و اخلاقی جامعه را آلوده می کنند یا به دنبال ترویج فساد هستند، تفاوت چشمگیری دارد.

رئیس مجلس تصریح کرد: باید در نظر داشت که بسیاری از زنانی که به حجاب کامل پایبند نیستند، مخالف هنجارشکنی و ترویج مفاسد اخلاقی و بداخلاقی هستند. مروری بر جایگاه رعایت حجاب در جامعه نشان می دهد که با وجود اینکه با هیچ گونه برخورد منفی و حتی هشداری مواجه نیستند، اکثریت افراد جامعه از کشف حجاب و هنجارشکنی استقبال نکرده اند و از صمیم قلب معتقدند. حفظ کیان خانواده و سلامت اخلاقی جامعه در بین کسانی که حجاب را کامل رعایت نمی کنند طبق تعبیر مقام معظم رهبری به خدا و قرآن و دین ایمان دارند و با التماس به درگاه خداوند می آیند. بنابراین در این شب های قدر برای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف در بین این افراد باید به فکر پرداخت. او رویکردی مثبت با تاکید بر خانواده داشت.

وی تصریح کرد: اما در عین حال رفتار چند نفر با اعتقادات دینی و عرفی جامعه همخوانی ندارد و فضای اجتماعی و اخلاقی جامعه را آلوده می کند. این افراد با پیش بینی و با وجود اینکه می دانند هنجارشکنی، عبور از مرزهای اخلاقی و عرفی جامعه است، بر اعمال خود پافشاری می کنند. این افراد بسیار اندک بسیار بیشتر از آنچه هستند در صفحه سفید جامعه اخلاقی و خانوادگی ایران ظاهر می شوند. به خصوص اینکه دشمن برای انگ شکنی و تشویق به فرهنگ فحاشی، افزایش رفتار متخلفان را در دستور کار قرار داده است.

کلیباف تاکید کرد: در این زمینه، وظیفه متولیان ذیربط اعم از دولت، قوه قضائیه، فرماندهی کل نیروی انتظامی و سایر نهادهای مسئول است که با استفاده از روش های هوشمندانه و موثر، بدون برخورد با این افراد معدود، برخورد بازدارنده داشته باشند. بهانه دست زدن به دشمن. اینکه عده ای بخواهند فضای اخلاقی و اجتماعی جامعه را مسموم کنند و خانواده های ایرانی را نگران کنند غیرقابل قبول است و نظام اسلامی علاوه بر انجام تعهدات خود در تامین نیازهای اقتصادی مردم، ایجاد را واجب می داند. فضای عمومی جامعه برای رشد و شکوفایی مردم را تضمین می کند البته طبیعی است که از ناکارآمدی و هزینه بر بودن روش قبلی هدایت گشت زنی تجربیات لازم را کسب کرده و از روش های صحیح برای رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده کنیم.

رئیس قوه مقننه کشور تصریح کرد: باید تاکید کنم همانطور که پیش از این در جلسات مربوطه اعلام شد، اگر متولیان مربوطه از نظر کارشناسی کمبود قانونی احساس کنند، مجلس هم در حوزه مثبت و هم در حوزه سلبی آماده است. تصویب قوانین لازم در اسرع وقت.

رئیس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین لازم به ذکر است که پیگیری موضوع حجاب و عفاف ربطی به اولویت بندی مسائل اقتصادی ندارد. اولویت دادن به اقتصاد به این معنا نیست که نسبت به نظام اخلاقی جامعه که تا کنون حافظ خانواده ایرانی بوده و به ویژه مسئله بسیار مهم عفاف و حجاب، به انفعال روی بیاوریم. امیدوارم بتوانیم در حل مسائل و مشکلات اقتصادی مردم و حفظ نظام اخلاقی جامعه با تاکید بر حفظ حریم خانواده به موفقیت برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید