احمد خاتمی: به مردم بی حجاب می گویم که بی حجابی آنها هرگز تبدیل به «هنجار»/سرورهای مسئول نمی شود! کتک زدن زن با حجاب نفی آشکار است; منتظر کی و چی هستی؟ برای جنایت و بعد عذرخواهی عجله داشتیم؟ شما تکانشی هستید؛ چرا سریع جای دیگه نمیری؟

احمد خاتمی: به مردم بی حجاب می گویم که بی حجابی آنها هرگز تبدیل به «هنجار»/سرورهای مسئول نمی شود!  کتک زدن زن با حجاب نفی آشکار است;  منتظر کی و چی هستی؟  برای جنایت و بعد عذرخواهی عجله داشتیم؟  شما تکانشی هستید؛  چرا سریع جای دیگه نمیری؟

سیداحمد خاتمی خطیب نماز عید سعید قربان گفت: این روزها در فضای مجازی متوجه شدم عده ای بی حجاب به افراد با حجاب حمله می کنند و بی حجاب ها افراد با حجاب را کتک می زنند. مسئولین محترم که نه کتک خوردن حجابداران و فرزندانشان در نظام جمهوری اسلامی پذیرفته نیست.

خطیب نماز عید سعید قربان گفت: به آمریکا و اروپا می گویم هر مخالفتی که ایجاد می کنید، سرنوشت محتوم همه آنها شکست است. خبرهایی از پشت پرده داریم که به جای منافقین، دشمنان دیگری از آمریکا و اروپا ساخته می شوند. به آنها می گویم از قبل بدانند که بدون شک آنها هم شکست خورده اند.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی در خطبه های نماز عید سعید قربان که صبح امروز (پنجشنبه 17 تیرماه) در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: به خود و شما سفارش می کنم که قداست را برای خدا حفظ کنیم، سخنانی که زینت بخشیده است. سخنان صاحب نعمت تقوا در موضوعات اخلاقی دین مانند خونی است که در پیکر دین جاری است.

به گزارش فارس، وی افزود: تقوا در همه زمینه ها مهم است و در واقع درس اخلاق ماندگار است. بنابراین؛ خطبه عید و نماز جمعه پیوسته معطوف به تقوا است.

قلب به دو قسمت تقسیم می شود; دلی که خانه تقوای الهی است و قلبی که خانه شیطان است

خطیب نماز عید قربان گفت: دل دو قسمت می شود; اولاً قلب که خانه خداپرستی است برای ذات اقدس خداوند حرمی دارد و دوم قلب که منزلگاه و پناهگاه شیطان است.
قلب که خانه تقوا است امام صادق از آن چنین تعبیر می کند: این دل تصمیم به خدمت دارد و می خواهد مطیع خدا باشد و اطاعت نکند.

وی ادامه داد: این قلب مدام به یاد خداست و در این دل شکر خداست. انسان را به برکت خود غرق کرده و انسان از شمردن نعمت های ذات اقدس خدا عاجز است. اینجا قلب خانه خدایی است.

دل که خانه شیطان است، دین را بازیچه می داند

خاتمی با بیان اینکه قلبی که خانه شیطان است بر دو قسم است گفت: قسم اول قلبی است که آخرت را به دنیا می فروشد. صبح که از خواب بیدار می شود فقط دنبال دنیا می رود، البته دنیا فقط پول نیست، رهبری و شهوت و دیگر مظاهر آن به نام دنیاست. این دل با دنیا در صلح است. اما خواندن نماز صبح یا گناه چشم برای این دل معنا ندارد.

وی افزود: قلب که خانه شیطان است دین را بازیچه می داند در حالی که مسئول همه چیز است. آنها در مورد تحصیلات فرزندشان حساس هستند اما دینشان برایشان مهم نیست زیرا فکر می کنند دین یک بازیچه است. همه ارزش ها را زیر پا می گذارند تا به دنیا برسند. او می خواهد رئیس جمهور شود، آنها دروغ می گویند، وعده های دروغین می دهند، با افراد نامناسب دوست می شوند و به غریبه ها غذا می دهند. این همان کسی است که ماوراء را به دنیا می فروشد.

هدف از حضور در نماز جمعه یا نماز عید، فروش آخرت به دنیا نیست

خطیب نماز کربان بایرام تاکید کرد: هدف از حضور در نماز جمعه یا نماز کربان فروش آخرت به دنیا نیست زیرا دنیا برای همه ضرر است.

حاتمی با بیان اینکه قلب نوع دوم که خانه شیطان است، آخرت خود را به دنیای دیگران می فروشد، تصریح کرد: این قلب از نوع اول بدتر است. از حضرت علی (علیه السلام) پرسیدند بدبخت ترین فرد کیست و حضرت فرمودند کسی که دین خود را به دنیای دیگران می فروشد.

وی ادامه داد: سال آینده سال انتخابات است، من و شما را امر می کنم که دل را محور شیطان قرار ندهید و به فکر دنیای خود و دیگران نباشید. دنیا مانند بازاری است که در آن برخی برنده می شوند و برخی بازنده.

عید قربان و غدیر هر دو عید امامت است

خاتمی در خطبه دوم نماز قربان بایرام بار دیگر به تقوای الهی اشاره کرد و گفت: هفته ای که گذشت بسیار پر حادثه بود. شهادت امام باقر(ع)، شهادت حضرت مسلم(ع)، روز عرفه به عنوان روز نمازی که امت حزب الله سنگ تمام گذاشتند، مثل همیشه در 15 تیرماه ترور حضرت عالی را داشتیم. رهبر و خداوند این ذخیره الهی را برای شیعیان محفوظ داشت و 7 تیر شهادت مظلومانه شهید بهشتی و 72 تن از یارانش.

وی افزود: هفته قوه قضائیه را هم داشتیم و حجت الاسلام آشتیانی را که سه دوره نماینده قم بود از دست دادیم.

خطیب نماز عید سعید قربان گفت: از امروز عید غدیر را هفته امامت و ولایت اعلام کرده اند که حسن سلیقه و نامگذاری با حساب و کتاب است از عید قربان تا غدیر که هر دو این است. عید قربان. حضرت ابراهيم (ع) در آزمايش شديد، او را در آتش آوردند و فرشتگان به كمك او آمدند. اما او گفت، هر چه خدا صلاح بداند، من از او راضی هستم.

حضرت ابراهیم (علیه السلام) و مولایمان علی (علیه السلام) در امتحان شرکت کردند

وی ادامه داد: چشم حضرت ابراهیم به فرزند نوجوانش افتاد و محبتش در دلش بود. خداوند به او دستور داد تا پسرش را به قتلگاه ببرد. آماده شد و او را به قتلگاهی در همان جایی که زائران ایرانی می روند به نام مسجد حیفا برد. این سوال تستی بود استاد ما حضرت علی (ع) نیز از این امتحانات سربلند بیرون آمد، رزمنده همه جنگهای پیامبر، جانبازی بی بدیل. وقتی جنازه ملا علی (ع) را غسل دادند، راوی می گوید بر پیکر ملا علی (ع) هزاران ضربه نیزه و شمشیر وارد شد. مولایمان علی (ع) هم مثل حضرت ابراهیم (ع) امتحان داد.

اکثر قوه قضائیه خدمتگزار هستند

خاتمی با بیان اینکه هفته گذشته دستوراتی از مقام معظم رهبری خطاب به قوه قضائیه داشتیم که این دستورات سخنرانی و خطبه نبود، بلکه دستوراتی بود که ایشان در مقاطع مختلف داده اند، خاطرنشان کرد: بیشتر قوه قضائیه خادم هستند. البته گاهی در هر سازمانی اقلیت کوچکی وجود دارد، اما بدنه این نهاد خدمتگزار است، به ویژه ریاست محترم قوه قضائیه که رهبر انقلاب از ایشان به خاطر دخالت در امور قضایی یاد کردند.

وی افزود: چند نکته را دستور داد؛ اولین نکته رفع فساد از بیرون و داخل قوه قضائیه است که مورد تاکید رهبر انقلاب بود تا قوه قضائیه رسیدگی کند. نکته دوم این است که با مردم اعم از آنها که حالشان خوب است و آنها که خوب نیستند مهربان باشید و نباید با مردم با اخم رفتار کنید.

رهبر انقلاب فرمودند: ملاک ارزیابی عملکرد، آمار نیست، ملاک کار انجام شده برای مردم است.

خطیب نماز عید سعید قربان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب خطاب به قوه قضائیه گفت: نکته سوم حفظ امنیت روانی جامعه بود. این بدان معنا نیست که برخی در فضای مجازی و هر جای دیگر مدام با اخبار جعلی اعصاب مردم را خورد می کنند. ورود قدرتمند دستگاه قضایی به عنوان یکی از نهادهای ایجاد امنیت در این حوزه. چهارمین نکته ای که رهبر انقلاب بیان کردند، تاکید بر آزادی های مشروع مندرج در قانون اساسی است.

خاتمی تاکید کرد: آنها هم در ابتدای سخنانشان چیزی گفتند که ملاک ارزیابی عملکرد آمار نیست، بلکه نتایج و کارهای انجام شده برای مردم است. آمارها در واقع معیارهای ارزیابی عملکرد هستند.

وی با اشاره به پیامی که رهبر انقلاب به کنگره اعظم حج صادر کردند، افزود: رهبر انقلاب نیز پیامی به کنگره جهانی حج داشتند که در آن دو مطلب را بیان کردند. معنویت و وحدت. حاج ابراهیمی توانایی حفظ معنویت و وحدت را دارد.

منافقین در دو هفته اخیر به اوج ذلت رسیده اند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مطلب سوم درباره تحقیر مضاعف منافقین است، تصریح کرد: کاری که در یکی دو هفته اخیر انجام شد اوج ذلت منافقین بود. حقارتی که این مردم برایش سخت جنگیدند. اما در یک شب با یک حمله هزار نفر از پلیس آلبانی این جنایتکاران را مجازات می کنند.

وی ادامه داد: منافقانی هستند که پرونده آنها کشته شدن 17 هزار انسان بی گناه است. یکی از آنها که در این قضیه به درک و افضل نار رسیده است، 60 نفر از فرزندان شما با لب تشنه در پرونده او شهادت می دهند. او در عملیات مرصاد 60 نفر از فرزندان شما را کشته است. مردی که اوایل انقلاب بچه های پاسدار شما را شکنجه کرد و با شکنجه شهید کرد و مردی که در کشتن شهید آیت شرکت داشت به سزای اعمال ننگینش رسید، این سرنوشت مخالفان یک رژیم است. .

شکست سرنوشت محتوم همه مخالفان جمهوری اسلامی ایران است

خاتمی خطاب به آمریکا و اروپای حامی مخالفان نظام گفت: من به آمریکا و اروپا می گویم هر مخالفی که ایجاد می کنید، سرنوشت محتوم همه آنها شکست است. خبرهایی از پشت پرده داریم که به جای منافقین، دشمنان دیگری از آمریکا و اروپا ساخته می شوند. به آنها می گویم از قبل بدانند که بدون شک آنها هم شکست خورده اند.

وی افزود: اغتشاشات پاییز گذشته توسط همین افراد ایجاد شد. برخی از منافقین بودند که باعث اغتشاشات سال گذشته شدند و این یکی از پیامدهای شکست آنها در اغتشاشات سال گذشته است. یکی دیگر از پیامدهای شکست آنها در اغتشاشات سال گذشته، حذف منافقین از سیاست خود (آمریکا و اروپا) است.

منافقین همیشه مورد منفور ملت ایران بوده اند

خطیب نماز کربان بایرام تاکید کرد: حامیان منافق بدانند که اگر منافقین را حذف کنند یا نگه دارند مورد نفرت این مردم هستند و مردم ما در کنار مرگ بر آمریکا مرگ بر منافقین می گویند.

حجاب هرگز در جامعه ما عادی نخواهد شد

خاتمی در خصوص حجاب گفت: در مورد بی حجابی چیزی بهتر از بیان مقام معظم رهبری که فرمودند؛ نداریم. بی حجابی هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی. در پشت صحنه نیز مشخص است که بی حجابی موجب فروپاشی بنیان خانواده و فروپاشی بنیان آرامش روانی جامعه می شود.

وی ادامه داد: زنان در ایران اسلامی سال هاست که سابقه حجاب دارند و به داشتن حجاب افتخار می کنند. من به کسانی که بی حجاب هستند می گویم حجاب آنها هرگز عادی نمی شود زیرا این یک ناهنجاری بود، یک ناهنجاری است و یک ناهنجاری خواهد بود. من به آنها توصیه می کنم اگر دنیا و آخرت خود را می خواهند حجاب داشته باشند.

کتک خوردن افراد با حجاب توسط بی حجاب ها جایز نیست

خطیب نماز قربان بایرام گفت: این روزها در فضای مجازی مشاهده کرده ام که عده ای بی حجاب به افراد باحجاب حمله می کنند و بی حجاب ها به افراد باحجاب کتک می زنند. من به صراحت به مسئولین محترم می گویم که کتک خوردن افراد باحجاب و فرزندانشان در نظام جمهوری اسلامی قابل قبول نیست.

مسئولان اجازه هتک حرمت به حجاب را نمی دهند

خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: از شما تقاضا دارم به صورت قانونی وارد این موضوع شوید. من مخالف حرکات غیرقانونی بوده، هستم و خواهم بود. ما یک سیستم هستیم و همه کارها باید به صورت قانونی در داخل نظام انجام شود.

و افزود: آقایان مسئول ضرب و شتم زن با حجاب منکر آشکار است. منتظر کی و چی هستی که جنایت کنی و بعد عذرخواهی کنی، عجله داشتیم. تو بی ادبی چرا جاهای دیگه هم بی ادبی نمیکنی. بدین ترتیب؛ از مراجع محترم تقاضا دارم قبل از این اجازه هتک حرمت به حجاب را ندهند.

دیدگاهتان را بنویسید