ایران برای توافق عجله ندارد، اروپا باید عجله داشته باشد/ معیشت کشور از مذاکره جداست

ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793567

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: راهبرد کلان دولت این است که هیچ بخشی از معیشت و اقتصاد کشور را به موضوع مذاکرات مرتبط نکند، بنابراین به هیچ قیمتی برای توافق عجله نداریم. اما صحبت های منطقی را دنبال کنید.

«احمد علیرضا بیگی» نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با اشاره به اینکه مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان با تصور محدودیت‌های زمانی و لزوم دستیابی به توافق در اسرع وقت در مذاکرات وین حضور نداشتند، گفت: این راهبردی است که وقت نداریم روی آن توافق کنیم. در اسرع وقت برای جلوگیری از جنگ و خطرات احتمالی، «با غرب، این تفکر دولت قبلی و تیم مذاکره کننده قبلی بود.

وی با اشاره به اینکه راهبرد دولت سیزدهم این است که هیچ یک از مسائل کشور به مذاکرات مربوط نباشد، بلکه مذاکره کنندگان مسیر گفت و گو را ادامه دهند و رهبری داخلی نیز برای عبور از بحران اقتصادی تلاش می کنند، روندی که تلاش برای کم بودن زمان و رسیدن به توافق سریع به هر قیمتی، جریانی است که می خواهد به جامعه القا کند که این دولت راهی جز راه دولت قبل ندارد و باید همان مسیر را طی کند.

علیرضا بیگی با تاکید بر اینکه غرب نمی‌خواهد جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک قدرت هسته‌ای بپذیرد، تاکید کرد: برجام توافقی بود که بر ایران تحمیل شد، توافقی که در آن تعادل و تضمینی برای تیم مذاکره‌کننده ایرانی برای انجام تعهدات وجود نداشت. که تنها هدف آنها سرنگونی جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین نمی توان از دولت سیزدهم انتظار داشت که از آن پیروی کند.

یکی از اعضای هیئت رئیسه کمیته شوراها و امور داخلی پارلمان گفت: ما برای دستیابی به توافق در وین عجله نداریم، اما اروپا باید به تعهدات خود عجله کند. گره نزنید پس به هر قیمتی برای رسیدن به توافق عجله ای نداریم، بلکه صحبت های منطقی را دنبال می کنیم.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید