عجله کنید یا زمان را تلف کنید؛ مذاکره را رد می کند/ ما اعتقادی به پیوند معیشت مردم به مذاکره نداریم

ساعت: 10:39
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794077

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق. “

ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی راه دانا؛ وی با تاکید بر اینکه منافع ملی ایران و منافع حاصل از مذاکرات یک اصل کلیدی در مذاکرات وین است، گفت: البته تیم مذاکره کننده ایرانی برای تامین منافع ملت در نظام اسلامی پای میز مذاکره حاضر خواهد شد.

وی گفت: ما برای اجازه دادن به مذاکرات عجله نداریم و به غرب اجازه نمی دهیم فرصت ها را غنیمت شمرد. هدف ایران عدول از حقوق ملت خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه اعتقادی به پیوند توده مردم به مذاکرات نداریم، تاکید کرد: رؤسا و کارکنان دستگاه های مختلف اجرایی باید وظایف خود را به طور دقیق و درست انجام دهند. بهبود معیشت مردم بحث مذاکره اکنون یک بحث حاکمیتی است که توسط تیم مذاکره کننده در وزارت خارجه پیگیری می شود اما ربطی به معیشت و آرامش مردم ندارد.

عزیزی با اشاره به ملتی که می داند تیم مذاکره کننده در جریان مذاکرات هرگز اجازه تصمیم گیری و توافق را نخواهد داشت، گفت: مذاکره کنندگان ایرانی بر اساس استراتژی تعیین شده در جمهوری اسلامی ایران و فراتر از آن حرکت می کنند. او «چارچوب هیچ تصمیمی گرفته نخواهد شد.

نماینده مردم شیراز یادآور شد: تعهد توده مردم و معیشت ملت به مذاکرات موضوعی غیرضروری است که مذاکرات را منحرف می کند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید