دور جدید مذاکرات در وین؛ ایران بیش از هر زمان دیگری مصمم است به نتیجه برسد / نه زمان و نه عجله

زمان: 09:47
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795363

ایران اعلام کرده است که آماده است تا زمان حصول توافق در وین بماند و به کشورهای اروپایی گفته است که برای دستیابی به توافق عجله ای ندارد و تاخیر را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دور جدید مذاکرات در وین از امروز با حضور ایران و کشورهای 1+5 آغاز می شود و حاصل دور قبلی مذاکرات، شناسایی پروژه مورد بحث طرف های مذاکره بود.

با ابتکار تیم ایرانی و منطق محکم آن، تقریباً 80 درصد پروژه بر اساس نکات ایرانی تهیه و مورد تایید طرف های مذاکره کننده قرار گرفت و در واقع مذاکرات وین در خصوص پروژه ایران در حال رصد است.

تیم ایرانی برای آغاز دور جدید مذاکرات در حالی عازم وین شد که یک منبع آگاه به خبرنگار راه دانا گفت: در این دور از مذاکرات ایران آماده ماندن در وین تا زمان حصول توافق است.

تیم ایرانی به مذاکره کنندگان گفته است که برای دستیابی به توافق عجله ای ندارد و تأخیر را تحمل نخواهد کرد، اما تا حصول توافق آماده گفتگو و حل مسائل است.

این منبع آگاه افزود: جدیت ایران برای دستیابی به توافق به طرف اروپایی اعلام شده و اکثر کشورهای حاضر در مذاکرات نیز برای حضور در وین تا زمان توافق ابراز علاقه کرده اند.

نکته قابل توجه اینکه در این دور از مذاکرات همچنان فرصتی برای اروپایی ها وجود دارد که به تبعیت از آمریکا تلاش کنند روند مذاکرات را کندتر کنند، اما تیم ایران جدی است و با منطق قوی با خواسته های خود مخالفت می کند. این مقاومت مانعی جدی برای شکست مذاکرات و پیشرفت آن به سوی توافق بود.

تیم مذاکره کننده ایران پس از سه ماه وقفه در مذاکرات و در حالی که کشورهای 1+4 به ویژه آمریکا و سه کشور اروپایی با متون آماده تصور آن را نداشتند، نهم آذرماه وارد وین شدند. سرمایه های آنها

اگرچه تا به امروز مشخص شده است که ایالات متحده ناقض اصلی برجام است و اروپا با عدم انجام تعهدات خود در مورد نقض برجام در دور جدید مذاکرات در این راستا عمل کرده است، اما منطق تیم مذاکره کننده ایران از سوی دیگر، مذاکرات مرحله دوم دور هفتم مثبت تر از آن چیزی بود که همه فکر می کردند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید