علی باقری: دور جدید مذاکرات ممکن است آخرین دور مذاکرات باشد/ خواست ما توقف مذاکرات نبود

علی باقری: دور جدید مذاکرات ممکن است آخرین دور مذاکرات باشد/ خواست ما توقف مذاکرات نبود

علی باقری، مذاکره کننده ارشد کشورمان گفت: اگر طرف مقابل دیدگاه ها و مواضع منطقی جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد، دور جدید مذاکرات می تواند آخرین دور مذاکرات باشد و می توانیم در اسرع وقت به توافق برسیم. . “

مذاکره‌کننده ارشد ما گفت: در این مرحله ایران نمی‌خواست مذاکرات متوقف شود، اما ما از ابتدا توافق کردیم که پس از دستیابی به پیش‌نویس باید استراحت کنیم.

علی باقری گفت: سه کشور اروپایی روز جمعه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که توقف مذاکرات در وین درخواستی از سوی ایران بوده است.

معاون وزیر امور خارجه افزود: ایران از ابتدا بر ادامه مذاکرات برای رسیدن به یک پروژه منسجم تاکید کرده است.

مذاکره کننده ارشد کشورمان گفت: اگر طرف مقابل دیدگاه ها و مواضع منطقی جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد، دور جدید مذاکرات می تواند آخرین دور مذاکرات باشد و در اسرع وقت به توافق برسیم.

وی خاطرنشان کرد: ️سرعت توافق به طرف مقابل بستگی دارد.

رئیس تیم مذاکره کننده ایران پس از این دور از مذاکرات در جمع خبرنگاران گفت: هفته گذشته در جریان مذاکرات رفع تحریم ها و اقدامات هسته ای به دو سند رسیدیم که سایر اسناد دریافتی در 30 خرداد ماه است. در وین 6 نخواهد بود، بلکه دو سند جدید که مبنای مذاکراتی خواهد بود که در آینده نزدیک بر اساس مواضع ایران در وین آغاز خواهد شد.

حفاری گفت: این دور از مذاکرات با توجه به روی کار آمدن دولت جدید در ایران و تعیین تیم جدید برای مذاکرات، مواضع و دیدگاه های دولت جدید در وین را به همراه داشته است. در مذاکرات 6 دور قبل و پیش نویس این مذاکرات، مواضع و دیدگاه های تیم ایرانی را در نظر گرفتیم و در اسناد مذاکره گنجانده و به طرف مقابل ارائه کردیم. دو سند برای مذاکرات مهم بود، یکی مربوط به لغو تحریم ها بود که اولویت اول و دستور کار مهم تیم مذاکره کننده ایرانی بود.

در بیانیه ای از وال استریت ژورنال به نقل از سه کشور اروپایی آمده است: “ما از تصمیم بیل مکانیکی، مذاکره کننده ارشد ایران برای بازگشت به تهران برای رایزنی استقبال می کنیم، اگرچه این امر منجر به وقفه های ناامیدکننده در مذاکرات خواهد شد.” ما آماده ادامه مذاکرات با شرکای چینی، روسی و آمریکایی خود بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید