محسنی اژی: در بحث حجاب ممکن است یک خانم با برخی مسائل تطابق نداشته باشد، اما این به معنای دور بودن از انقلاب و نظام نیست.

محسنی اژی: در بحث حجاب ممکن است یک خانم با برخی مسائل تطابق نداشته باشد، اما این به معنای دور بودن از انقلاب و نظام نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجیعی در این مراسم گفت: برکات و رحمت ماه مبارک رمضان فقط شامل افراد متقی نمی شود، بلکه همه انسان ها و مخلوقات زنده و مرده را شامل می شود.

رئیس قوه قضائیه افزود: ساعات و دقایق ماه مبارک رمضان از بهترین ساعت ها و دقایق و روزها و شب های این ماه از بهترین روزها و شب ها است و خداوند متعال از بندگانش به بهترین شکل پذیرایی می کند. راه در این ماه جشن توری.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای با بیان اینکه برکات ماه مبارک رمضان فقط مختص مومنین نیست، گفت: خداوند متعال از همگان می خواهد که به فکر افرادی باشند که در ماه مبارک رمضان گرفتار شده اند. دینشان بر گردنشان است، کسانی که از دنیا دستشان رفته، یا اسیرند و از خانه و کاشانه خود دورند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: اگر در ماه مبارک رمضان با وجود همه رحمت های پروردگار مهربان، رحمت خداوند به او مشمول امام صادق (ع) نشود، از او محروم می شود. خدا و کار او بسیار دشوار خواهد بود. اگر خداوند متعال در این ماه گناهان و خطاهای ما را نبخشد و مشمول رحمت و مغفرت خود قرار ندهد و زنده نمانیم که ماه مبارک رمضان سال آینده یا سال بعد عرفات را درک کنیم، کار ما بسیار می شود. دشوار.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای با بیان اینکه شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، شب قدر، شب بیست و یکم شب قدر و شب بیست و سوم، شب توشه است، گفت: در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان می توانیم سینه خداوند متعال را چنان لمس کنیم که گویی دوباره متولد شده ایم. ; امشب می توانیم کاری کنیم که خدا همه گناهان ما را ببخشد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: ما در شب های قدر همه اعمال مقرر را انجام می دهیم تا رنگ خدا را پیدا کنیم و حیف است که این همه دعا و مناجات در شب های قدر باعث تغییر و تحول در ما نشود. وی گفت: هنگامی که دعای جوشن کبیر را بیان می کنیم باید بدانیم که او عامل است و همه چیز به یاد قدرت او بستگی دارد و باید مطمئن باشیم که اگر به ریسمان الهی چنگ بزنیم پیروز خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجیعی تصریح کرد: وقتی از صفات «رحمن»، «رحیم» و «کریم» در اعمال و مراسم شب قدر صحبت می کنیم باید به این نکات نیز توجه کنیم که از این پس باید با دیگران رفتار کنیم، مهربان تر باشیم و حق خود را ببخشیم و امکانات خود را در اختیار دیگران بگذاریم، به فقرا کمک کنیم و با ظلم مخالفت کنیم و از مظلوم دفاع کنیم. باید به این نکته هم توجه کنیم که در مدیریت خود بهترین کار را انجام می دهیم.

رئیس قوه قضائیه اعلام کرد: حبل المتین امیرالمومنین است; ما باید در همه عرصه های زندگی و حکومت به امیرالمومنین اتکاء کنیم. باید بدانیم که علی (ع) با مؤمنی که مرتکب گناه و جنایت شده بود چگونه برخورد کرد و از طرف دیگر چه برخورد مقتدرانه ای با ظالمان و ظالمان داشت. امیرالمومنین (ع) که طاقت اشک یتیم و ظلم و ستم مردی را به ویژه کارمند دولتی نداشت. ما باید علی را مثال بزنیم.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: باید ببینیم آیا مقید هستیم در چارچوب منویات امیرالمومنین در قوه قضائیه و محاکم عمل کنیم یا خیر. من همیشه به قاضی همکارم تاکید می کنم که به رفتار خوب و احترام با مراجع توجه کنند و بدانند که تاثیر رفتار آنها با مراجع بیشتر از حکمی است که صادر می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژعی گفت: باید ببینیم و بررسی کنیم که آیا رفتار ما با یک جنایتکار و بدکار همانند سیره امیرالمومنین است یا خیر؟ اگر فردی مرتکب جرمی شود و مجازات شود، اما توبه کند و جبران کند، آیا باز هم سابقه بدی دارد؟

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: در جایی که فرمان خدا هست باید قاطعانه و بدون سازش عمل کرد و از دشمنان و شیطان و جنگ های تبلیغاتی آنها نترسید و در جایی که به امت ما و مردم خودمان مربوط می شود باید به آنها نیکی کرد. یکدیگر. و این سیره ائمه انقلاب است که از امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) آموخته اند.

رئیس قوه قضائیه گفت: امام امروز ما مقام معظم رهبری در این سه دهه در مقابل دشمنان و استکبار غرب ایستادگی کردند و با اقتدار عمل کردند. از طرفی همیشه نسبت به مردم خودمان و کسانی که ممکن است مرتکب خطا، گناه یا جنایت شده باشند، با رویکردی دلسوزانه رفتار کرده اند که نمونه ای از این مشکل است، عفو که برای عناصر متوهم صادر کرده اند. شورش ها از موضع قدرت و اقتدار.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در بحث حجاب ممکن است یک خانم با برخی مسائل منطبق نباشد اما این به معنای دور بودن این خانم از انقلاب و نظام نیست. رفتار ما با این گونه افراد باید با کسانی که به خاطر مسئله حجاب می خواهند به نظام و عفت عمومی و بنیان مستحکم خانواده ضربه بزنند متفاوت باشد. با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری باید با برنامه وارد این مقوله شد و با حساسیت عمل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژعی تاکید کرد: امروز برای یاری دین خدا باید وحدت کلمه و پیروی از ولایت فقیه داشته باشیم و با هم افزایی همه امکانات و نیروها در میدان باشیم و بدانید دشمن در صدد توطئه است، اما این توطئه های دشمن با وحدت، حرف ما و اطاعت از ولی فقیه و قانونمداری ما خنثی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید