امام جمعه کرج: برخی می خواهند نظام اسلامی نداشته باشند، دنبال دموکراسی غربی هستند. این کفر خواهد بود / کفر نشانه پستی و پلیدی انسان است / کفر بلا می آورد / ولایت فقیه از نعمت های معنوی خداوند برای مردم است

امام جمعه کرج: برخی می خواهند نظام اسلامی نداشته باشند، دنبال دموکراسی غربی هستند.  این کفر خواهد بود / کفر نشانه پستی و پلیدی انسان است / کفر بلا می آورد / ولایت فقیه از نعمت های معنوی خداوند برای مردم است

سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج گفت: ولایت فقیه و فقیه جامع الشریعت که حاکم نظام اسلامی است، همه آنها هستند. از نعمت های معنوی خداوند برای مردم است.» حسینی همدانی گفت: برخی در فضای مجازی و اینجا و آنجا حرف می زنند و می خواهند نظام اسلامی نباشد، نظامی غیر از نظام ولایت فقیه باشد، دنبال دموکراسی غربی و اینها هستند. مشکلات این کفر نعمت است ما منکر سختی ها و مشکلاتی نیستیم که وجود دارد، جهت را می گویم؛ راهی که در زمان طاغوت طی شد و راهی که اکنون طی شد.

مهر: نماینده فقیه در البرز گفت: ولایت فقیه و فقیه جامع الشریعت که حاکم نظام اسلامی است، همه از نعمت های معنوی خداوند برای مردم هستند.

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی ظهر شنبه در جلسه شرح دعای 49 صحیفه سجادیه در رابطه با آیه «هذا مقام اقرار کننده به کثرت فضل و نزدیکانش در خطا و شهید است. برای روحش با نجاست.» وی گفت: در بندهای قبل پیامبر در مورد نعمت ها و انواع نعمت ها صحبت کردند و اینکه نسبت نعمت با ما چیست؟

وی ادامه داد: در واقع این یک نوع نتیجه گیری است که این جایگاه فردی است که فراوانی نعمت را تشخیص می دهد و از شکرگزاری کوتاهی می کند. با شکر نکردن نعمت، با نعمت مبارزه می کند و کارهای خود را بر علیه خود تباه می کند. تو مرا غرق نعمت کردی و من حداقل از تو سپاسگزاری نمی کنم. اگر شکرگزاری نداشته باشیم کمترین اثرش این است که خداوند نعمت را از ما می گیرد.

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه به دنبال نعمت های بزرگ نباشید، تصریح کرد: مواردی را که در اختیار داریم ذکر کردم که گاهی ناگهان حافظه انسان را از بین می برد. به دلیل شدت تکرار، کاری را که برایش ملکه بود فراموش می کند. وقتی کفر به نعمت تبدیل می شود، فاجعه رخ می دهد و مشکلات فراوان می شود. آنها برگرفته از آیات و روایات هستند; شرایط برای عذاب مهیا شده است.

وی خاطرنشان کرد: کفر نعمت بسیار گسترده است; شامل تمام امور ما می شود. مثلاً نظام حکومتی اسلامی. کسانی که بخشی از حکومت طاغوت را درک کرده اند، می فهمند که منظور از حکومت اسلامی و نظام اسلامی چیست.

حسینی همدانی گفت: برخی در فضای مجازی و اینجا و آنجا حرف می زنند و می خواهند نظام اسلامی نباشد، نظامی غیر از نظام ولایت فقیه باشد، دنبال دموکراسی غربی و مسائلی از این دست هستند. این کفر نعمت است. ما منکر مشکلات و مشکلاتی که وجود دارد نیستیم. جهت را می گویم؛ مسیر در دوره طاغوت طی شد و مسیر اکنون طی شد.

کفر نشانه پستی و پستی است

فرمود: کفر نشانه پستی و نجاست انسان است. امیرالمومنین علیه السلام فرمود: هر که بر کافران صلوات دهد، بدکار است. مردم به طور طبیعی دوست دارند و به این علاقه دارند که از کسی که به آنها نعمت می دهد سپاسگزار باشند. همه می خواهند باشند. آن که کمک می کند، لطف می کند، درگیر مشکلی می شود، گاهی کمک فکری است، گاهی مادی است، به اصطلاح به او می گویند خیر.

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه اگر کسی روحیه قدردانی، شکرگزاری و قدردانی نسبت به نعمت دهنده را نداشته باشد، یعنی شکر نعمت خدا را نداشته باشد، پست است و حقارت دارد، گفت: تصریح کرد: دارای روح پست و کوچک است. استاد ما امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند: نسبت به نعمت ها ناسپاسی نکنید که ناسپاسی پست ترین کفر است. و بدترين كفر و كفر ناسپاسى نعمت است.

وی با بیان اینکه اگر به هشدارهای قرآن کریم در خصوص کفر نعمت ها توجه کنید، هشدارهای جدی وجود دارد، خاطرنشان کرد: سنت ثابت شده خداوند متعال این است که اگر شکر نعمت باشد، برکاتش زیاد می شود و اگر ناسپاسی کند کم می شوند; بگذار شکر نعمت هایت بی ایمانی را زیاد کند، بگذار نعمت ها از کف دستت جاری شود.

حسینی همدانی گفت: این را هم بدانید که نعمت ها فقط مادی نیست، ما برکات معنوی هم داریم. برکات ولایت، محبت اهل بیت، فقیه جهانی که حاکم نظام اسلامی است، اینها همه نعمت های معنوی است که ماندگارتر، مؤثرتر و سودمندتر است.

کارونی فکر می کند که یک کافر مذهبی است

فرمود کفر مانند شکر است، همانطور که شکر سه مرحله دارد، کفر نیز سه مرحله دارد. منسوب به خدا نیست; هیئتی که توانسته عبرت بگیرد، فهمش، تواناییش، حافظه اش همه برای خداست، اما طرف کارونی فکر می کند. گفت تمام ثروتی که به دست آورده ام، خودم به دست آورده ام. فکر می کند تلاش کرده است.

امام جمعه کرج فرمودند: خودمان را بررسی کنیم ببینیم چقدر ضعیف هستیم. فکر می کند تلاش کرده است. هنری که انسان به دست آورده برای خداست. انسان چیزی از خود ندارد. خیلی آسان است که خودتان را بررسی کنید. اگر خودمان را بررسی کنیم، می بینیم که چقدر ضعیف هستیم. اگر شصت نداریم، ببین کارمان چقدر لنگ می شود. نه دکمه ای را می بندیم، نه قاشقی را می گیریم، نه می توانیم بند کفشی را ببندیم. یه چیز کوچولو گفتم تا آخرش تنها برو.

وی خاطرنشان کرد: این بی ایمانی اعتقادی است که به خداوند نسبت داده نمی شود. هر هنری که انسان دارد برای خداست. حتی اگر می خواهید هر جا لازم است از توانایی های خود صحبت کنید و بگویید من این توانایی ها را دارم، فوراً آنها را به خدا نسبت دهید; بگو: «هذا ضامن الفضل الله» در امور مادی و معنوی. در قدیم روی نمای خانه ها نوشته بود: «انا من رحمت پروردگار». نه اینکه من بلد بودم تجارت کنم. یادتان باشد این را مدام بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید