برگزاری مجالس عزاداری موجب رضایت خداوند و تقرب مردم به خداوند است


ساعت: 09:07
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888146

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آنچه که مردم را بر علیه امام حسین (ع) شمشیر برافراشته و باعث حادثه عاشورا شد، عشق و دلبستگی به دنیا بود، گفت: برپایی مجالس عزاداری موجب رضایت خداوند و تقرب مردم به خداوند است. خوب.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم که در حرم امام خمینی (ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.ج) برگزار شد و فرمود: امام حسین(ع)آ) او در قیام خود علیه ظلم و فساد، به دنبال تحول فرهنگی در میان مردم بود.

فرمود: پس از رحلت پیامبر اسلام; امت اسلامی به حدی از دین فاصله گرفت که از دین فقط نام و پوستی باقی ماند و احکام الهی و اصول دین در جامعه دیده نشد.

استاد حوزه علمیه قم با عنوان سیدالشهداءآ) هدف از قیام آنان اصلاح دین سلف خود پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلوک و سیره و سیره سیدالشهدا بود.آ) از واقعه عاشورا می توان عبرت گرفت.

سخنران حرم بانوی کرامت: چه چیزی باعث شد که مردم علیه امام حسین (ع) روی بیاورند؟آ) شمشیر بگیر و به واقعه عاشورا توجه کن عشق و این دلبستگی به دنیا بود.

حجت‌الاسلام مؤمنی عنوان داشت: برپایی مجالس عزاداری موجب رضایت خداوند و موجب تقرب انسان به خداوند و در نتیجه هر آنچه در اختیار اوست است. وسیع ما باید تلاش کنیم.

وی اطاعت از عوامل و احکام الهی را امری بسیار مهم در زندگی انسان بیان کرد و افزود:آ) او خود را وقف کاری کرد که خداوند به او اختصاص داده بود و هرگز از آن ابراز نارضایتی نکرد.




انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید