حج یکی از مجالس بزرگ جهان اسلام است/ تنظیم بازار از تولید تا مصرف باید مورد توجه قرار گیرد


ساعت: 10:00
تاریخ انتشار: 1401/04/19
کد خبر: 1882052

ائمه جمعه لرستان با اشاره به اینکه حج یکی از بزرگترین اجتماعات جهان اسلام است، گفت: تنظیم بازار از تولید تا مصرف باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان در خرم آباد اظهار داشت: حج یکی از مجالس بزرگ جهان اسلام است، اجتماع بی نظیری که مسلمانان در آن گرد هم می آیند و این الهی را به جا می آورند. تکلیف که بعد دینی هم هست و به همان اندازه سیاسی عمل می کنند، بعد دینی دارد چون شعائر دینی و اسلامی را انجام می دهند و وقتی برادران مسلمان در مشکلات جهان اسلام سهیم باشند سیاسی است.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی ایران، تعمیق و تحولی در مفاهیم ارزشی حج به وجود آمد که این جامعه را مؤثرتر و مفیدتر کرد، جامعه ای که مسئله فلسطین به عنوان اولین مسئله جهان اسلام در آن قرار گرفت. رژیم صهیونیستی به عنوان یک ظالم که کشورها به یک مسلمان حمله می کنند، او در آن جامعه پرورش یافته است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: بیداری اسلامی که با پیروزی انقلاب در بین مسلمانان رخ داد امری بدیهی است که امیدواریم خداوند بیش از پیش به وحدت و اتحاد کمک کند و با این وحدت مشکلات اسلام را برطرف کند. دنیا حل خواهد شد

وی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم تصریح کرد: همچنین باید عادلانه درباره تلاش های دولت سیزدهم قضاوت کنیم به این معنا که توانست بیماری کرونا، فعال شدن دیپلماسی سیاسی و اقتصادی کشور با کشورهای همسایه، بیمه را کنترل کند. پنج و نیم میلیون نفر از محرومان، حضور رئیس جمهور در سفرهای استانی، برنامه ریزی برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی، تامین اعتبار این واحدها، مصوبات سفرهای وی به استان ها از جمله موفقیت های دولت.

شاهرخی بیان کرد: البته این مصوبات باید با پیگیری مستمر و تلاش مجدانه به ویژه در خصوص سد معشورا و اتصال مرکز استان و بروجرد به راه آهن سراسری، تکمیل کار معوقه ای که دولت به دنبال رفع آن است، انجام شود. . .

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: گرانی برخی اقلام بر این خدمات دولتی سایه افکنده و این خدمات دولتی را در نظر برخی کم اهمیت کرده است و باید تنظیم بازار از تولید تا مصرف با توجه و قیمت انجام شود. از محصولات باید منصفانه تعیین شود و این قیمت ها در رسانه ها اعلام شود تا کسی نتواند دوباره بفروشد.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی در اوج اقتدار است و همه اراذل و اوباش دنیا جمع شده اند و برای آسیب رساندن به نظام برنامه ریزی کرده اند اما من به جایی رسیده ام که همه گزینه های آنها رنگی ندارد.

شاهروحی تصریح کرد: نیروهای دلیر ایران سربازان انگلیسی را که وارد آب های سرزمینی می شوند دستگیر می کنند و این نشان دهنده اوج اقتدار است.


اخلاص در اعمال، رمز پذیرش عبادت است

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز عید سعید قربان در بروجرد گفت: اخلاص در اعمال باعث قبولی عبادت در نزد خداوند می شود، دوری از گناه و اسیر نشدن در وسوسه شیطان می تواند انسان را به سعادت برساند.

وی افزود: کتاب خدا و آیات این کتاب می تواند انسان را نجات دهد و باید به آیات قرآن عمل کرد و عبادات را با تقوای الهی و عمل صالح و پاک پذیرفت.

امام جمعه بروجرد گفت: کار شیطان وسوسه مردم به گناه و انحراف از راه الهی است، لذا بر بندگان خدا لازم است مراقب باشند که در دام گناه گرفتار نشوند.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی گفت: در این شرایط اقتصادی، کسب و کار باید مراقب باشد چرا که در آخرت باید پاسخگوی هر کم فروشی یا گران فروشی باشد.


عید قربان عید فداکاری و تسلیم خالصانه در برابر خداوند متعال است

حجت الاسلام جواد گراوند صبح امروز در خطبه های عید قربان کوهدشت اظهار داشت: اولین کسی که کعبه را بنا کرد آدم (ع) بود و این مکان بعدها برای همیشه پناهگاه و قبله عاشقان شد.

وی افزود: دشمنان هر لحظه در عرصه تهاجم فرهنگی تلاش می کنند، باید همواره با هوشیاری کامل با آنها برخورد کنیم.

امام جمعه موقت کوهدشت گفت: عید سعید قربان عید بندگی خالصانه و اطاعت از خداوند متعال است و این روزی است که یاد آور زیباترین نمونه عبادت در پیشگاه خداوند محسوب می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید