گسترش فرهنگ نماز مورد توجه مدیران استانی قرار گیرد/ حمایت از تولید محتوای نماز


ساعت: 10:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۹
کد خبر: 1814466

فاطمی استاندار یزد با اشاره به حمایت همه جانبه از تولید محتوا در حوزه نماز گفت: گسترش فرهنگ نماز باید مورد توجه مدیران استان قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مهران فاطمی استاندار یزد دقایقی پیش در هفتمین اجلاس استانی نماز در اشکر با اشاره به اینکه در تمام آیات و روایات، نماز شرط اساسی شادی دانسته شده است، گفت: اهمیت نماز گفتن است. چندین بار. “

وی یکی از نکات برجسته رهبر معظم انقلاب را ترویج نماز با سازهای هنری عنوان کرد و افزود: برای ترویج نماز و اقامه نماز باید از هنر اعم از هنرهای تجسمی، آوازی و نمایشی استفاده کرد. زمان و رویکرد اصلی استان در بحث فرهنگ، رویکرد دینی با تأکید بر نماز است و از ارائه محتوا در این حوزه حمایت کامل می شود.

استاندار یزد ادامه داد: مساجد باید به جایگاه اصلی و کارکرد اصلی خود که مرکز روابط عمومی است بازگردند چرا که دشمن همواره سعی داشته این جایگاه کلیدی مساجد و ائمه جماعات محلات را زیر پا بگذارد.

فاطمی با بیان اینکه موضوع نهادینه شدن فرهنگ نماز در بین دانش آموزان و نسل جوان است، گفت: رهبر معظم انقلاب در اکثر پیام های خود بر این موضوع تاکید داشتند و بر کسی پوشیده نیست که تیر نسل جوان، تیر است. هجمه فرهنگی و سوء ظن دشمنان اسلام.

وی ادامه داد: شورای آموزش و پرورش استان باید با برنامه های فرهنگی و تربیتی برای تعمیق باورهای دینی و رفع نیازهای عقیدتی دانش آموزان تلاش کند تا به اهداف مورد نظر در سند تحول آموزش و پرورش دست یابد. در این راستا استفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه و طلاب علوم دینی و تلاش بیشتر در زمینه ارتباط آموزش و پرورش با حوزه حائز اهمیت است.

فاطمی تاکید کرد: اعلام می شود در تمامی گفت وگوها و رویدادهای پژوهشی و فرهنگی استان یزد، گسترش فرهنگ نماز به عنوان یک محور ویژه مورد توجه استانداران استان قرار گیرد چرا که هر چه انقلاب دارد نماز و نماز است. جمهوری اسلامی را تقویت می کند

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید