اقامه نماز اول وقت در مسیر پیاده روی اربعین باید مورد توجه قرار گیرد

وی افزود: مردم عراق در سال های اخیر بهترین پذیرایی و شرایط را برای پذیرایی از زائران همه کشورها به ویژه زائران ایرانی در ایام اربعین فراهم کرده اند و رفتار زائران اربعین در این سفر معنوی باید شبیه اخلاق و سیره اهل بیت باشد. -بیت

رئیس شورای فرهنگ عمومی خوزستان گفت: ترویج اخلاق اسلامی و برپایی نماز اول وقت در موکب های اربعین و مسیرهای زیارتی برای احیای تمدن اسلامی و بسترسازی برای ظهور مهدی موعود(عج) مورد توجه قرار گیرد. این روزها.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: موکب های اربعین در 2 محدوده چذابه و شلمچه در هنگام اذان تمام کار خود را متوقف کرده و فضای عمومی موکب ها را برای اقامه اولین نماز جماعت آماده کنند.


ضرورت نشر ارزش های دفاع مقدس در ایام اربعین

ناصر سودانی رئیس دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز در ادامه این نشست گفت: باید برنامه فرهنگی منسجمی برای زائران سایر کشورها از لحظه ورود زائران به کشور تا بازگشت به کشور تدوین و ارائه شود. وطن شما

وی افزود: ترجمه برنامه های تبلیغی و فرهنگی برای زائران اربعین حسینی به سه زبان انگلیسی، اردو و عربی در مسیر پیاده روی اربعین انجام شود.

رئیس دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان باید برای بازنشر معارف و ارزش های والای شهدای ما در قالب پوستر، عکس و نشریه برنامه ریزی و سپس تلاش کند. مسیر زائر اربعین از مرزهای چابه و شلمچه.

سودانی تصریح کرد: آسیب شناسی رفتار زائران و بررسی تجربیات و نقاط قوت مراسم اربعین باید توسط کمیته فرعی ستاد کل فرهنگی استان انجام شود.

عبدالرضا سیفی معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان نیز افزود: اربعین فرصت مغتنمی برای نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و طهارت و گامی موثر در توسعه گردشگری مذهبی است.

لفته منصوری، کارشناس امور فرهنگی خوزستان نیز خواستار مستندسازی پیاده روی اربعین و جمع آوری نوشته ها در قالب کتاب برای نسل های آینده شد.


رعایت حدود الهی خط قرمز برگزاری کنسرت است

در ادامه امام جمعه اهواز با ابراز تأسف از لغو کنسرت موسیقی پیش از ماه محرم در اهواز گفت: اگر محدودیت های الهی طبق قانون رعایت می شد این امر منجر به لغو موسیقی نمی شد. کنسرت ها

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: تشکیل کمیته یا کارگروه ویژه در شورای فرهنگ عمومی برای برگزاری کنسرت های موسیقی بر اساس قانون و محدودیت های الهی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: مصوبات این کمیسیون نیز باید به تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعکس شود تا مسئولان در خصوص صدور مجوز کنسرت مطابق مصوبات این کمیسیون عمل کنند.

امام جمعه اهواز رعایت محدودیت های الهی را خط قرمز برای برگزاری کنسرت های موسیقی عنوان کرد و گفت: باید مکان های مناسبی برای جداسازی زن و مرد در هنگام برگزاری کنسرت در نظر گرفته شود و با متخلفان برخورد شود و اجازه داده نشود. دفعه بعد باید از این افراد جلوگیری کرد.


تدوین ضوابط برگزاری کنسرت در خوزستان

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان نیز گفت: برگزاری کنسرت موسیقی در خوزستان الزامی است که نمی توان جلوی آن را گرفت، اما برای برگزاری قانونی کنسرت موسیقی باید اصول، قوانین و ضوابط تعیین و به تهران منعکس شود.

و افزود: نباید این فضا ایجاد شود که ما مخالف حضور بانوان در کنسرت های موسیقی هستیم. من معتقدم اگر در حین برگزاری کنسرت تخلفی صورت گرفت، مسئولان برگزاری کنسرت تذکر لازم را بدهند و اجازه نقض شرع را ندهند.

سیفی پیشنهاد کرد در اولین فرصت کارگروهی در شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود تا چارچوبی برای برگزاری کنسرت در خوزستان تعریف شود و بر اساس این چارچوب مجوز صادر شود.

حجت الاسلام موسوی فرد، رئیس شورای فرهنگ عمومی خوزستان با تاکید بر وقت شناسی و نظم، از حضور دیرهنگام برخی از اعضای شورای فرهنگی در جلسه امروز شورا انتقاد کرد.

در این جلسه حجت الاسلام رضا کلاه کاج دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان اعلام کرد بر اساس ارزیابی ملی، شورای فرهنگ عمومی خوزستان در سه ماهه نخست امسال رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید