نقش پیاده روی اربعین در مسیر زندگی / اربعین نماد رسوایی ظلم و ستم و شکوفایی عدالت است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، نزدیک شدن اربعین، تلاش زائران حسینی برای رسیدن به بزرگترین پیاده روی تاریخ، عاشقان سیدالشهداء (ع) بی قرارند تا در مسیر معنوی گام بردارند تا با بیعت دوباره حرم را طواف کنند و اعلام کنند. که برای ظهور امام زمان (عج) آماده هستند.

حضور در این سفر معنوی، بزرگ یا کوچک، پیر و جوان، ملیت و زبان فرقی نمی کند، زیرا همه زائران اربعین از هر کشوری به یاد اولین راهپیمایی اسرای کربلا به این مراسم می روند تا در امتداد مسیر حرکت کنند. جاده در نور

این روزها کربلا در هیاهو است، هیاهوی بسیاری از عاشقان حسینی که سال ها در حسرت چنین سفری هستند، خستگی و سفر طولانی برای زائران اربعین اهمیتی ندارد و مهم ترین اثر این سفر شاید در این باشد. رفتار و اخلاق زائرانی که سعی می کنند مسیر را طی کنند.


a116ba29 9a82 4d05 84f3 9d62cb1617b0 خبر خاکستری


در این رابطه گفت وگویی تفصیلی با حجت الاسلام محمد پیریایی کارشناس مذهبی انجام شد که در ادامه می خوانید.


مهم ترین تأثیر سفر معنوی اربعین بر انسان چیست؟

سفر اربعین یادآور یک واقعه بزرگ در تاریخ اسلام است، سفری که مهمترین تأثیر را در رشد انسان دارد و تحولاتی که باعث تحول در تاریخ بشریت می شود در اربعین دیده می شود و اربعین یک سفر است. رویدادی که تأثیر زیادی بر تفکر انسان دارد.

پس از شهادت امام حسین(ع)، اهل بیت(ع) به اسارت رفتند و سرانجام پس از رسیدن به کربلا، حادثه ای رخ داد که امروزه پس از گذشت قرن ها به تمدنی در جهان تبدیل شده است.

امروز همه آزادی خواهان جهان به کربلا می نگرند که چگونه بزرگترین اجتماع بشریت در ایام اربعین برگزار می شود و در واقع نشان دهنده رسوایی ظلم و ستم و شکوفایی عدالت است.


حضور خانواده در این مراسم چه تاثیراتی بر سبک زندگی دارد؟

تعداد زیادی از خانواده ها برای شرکت در این مراسم معنوی در ایام اربعین برنامه ریزی می کنند، این فقط یک سفر و سفر چند روزه به شهر دیگر نیست، بلکه دلیلی است برای رفع بداخلاقی و نابرابری، رفع زشتی ها و حرکت به سمت. چیزهای خوب .

حضرت زینب علیهاالسلام فرمودند من در این سفر چیزی جز زیبایی ندیدم، هر چند در آن زمان عده کمی این را درک کردند، اما امروز به راحتی می توان فهمید که چگونه میلیون ها نفر که عاشق امام حسین (ع) هستند در این راه قدم برمی دارند. جهت.

اگرچه در سال 61 جبهه ظلم و زور برای پیروزی بود، اما در واقع پیروز نهایی امام حسین (ع) بود و در واقع فاتح این میدان کسی بود که در قلب همه مردم از کودک تا بزرگسال نفوذ کرد.


02426218 e08c 4e94 868f 270621584bb9 خبر خاکستری



چه چیزی همه دل ها را برای سفر معنوی اربعین بی قرار کرد؟

اربعین تمدنی را ایجاد کرد که در آن امام حسین (ع) بر قلوب بشریت حکومت کرد، چه کسانی که اسلام و امام حسین (ع) را خوب شناختند و چه آنهایی که علم کمی داشتند و امروز این یادگار و آثار آن همه جهان را متاثر می کند. . پوشش داده است.

زیارت اربعین نه تنها یادگاری است، بلکه این سفر که تمدن بشری است، تفکر انسان را از منکر به اخلاق پسندیده و رفتار زشت را به زیبا تبدیل می‌کند و آنچه را که برای دنیای پر زرق و برق است ثابت می‌کند. تون به یاد خدا افتاد و در راه خدا حرکت کرد.

نام امام حسین (ع) و قیام عاشورا در تاریخ می درخشد و این تفکر می تواند کشوری را از ظلم و ستم رهایی بخشد، تمدن می تواند مردم را به تفکر وادار کند و نتیجه بسیار موفقی به همراه داشته باشد.

بزرگترین تأثیر پیاده روی اربعین در خانواده ایجاد محبت و محبت است. ما با بازدید از این مسیر سعی می کنیم همه سیره و سیره امام حسین (ع) را الگوبرداری کنیم و سبک زندگی خود را در این مسیر هدایت کنیم.


از خدمت به خادمان حسینی چه درسی می توان گرفت؟

وقتی وارد کشور عراق می شویم، مردم عراق خالصانه به نمازگزاران حسینی خدمت می کنند و این نشان دهنده روحیه ایثار است که با ایثار همه چیز را در اختیار نمازگزاران قرار می دهند و همین امر باعث می شود در اوج رفتار شاهد روحیه ایثار باشیم. مردم

در این سفر عشق همراه با عمل به شدت دیده می شود، در سفرهای دیگر این ویژگی مشهود نیست، اما در سفر اربعین مردم صمیمانه یکدیگر را دوست دارند و سعی می کنند این ویژگی اخلاقی را همیشه در زندگی اعمال کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید