پیام مهم پیاده روی اربعین ظلم ستیزی و عدالت خواهی است


ساعت: 17:45
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895395

رئیس سابق دفتر شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد:

حجت الاسلام سپهر گفت: استکبارستیزی، وحدت و یکپارچگی مسلمانان و نیز عدالت خواهی از مهمترین پیام های راهپیمایی اربعین بود و همین عوامل باعث نگرانی نظام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید لطف الله سپهر رئیس سابق دفتر شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس؛ حسینی در خصوص جایگاه و اهمیت اربعین گفت: ابتدا اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش به حضور حضرت ولی عصر (عج) مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همه عاشقان و عاشقان واقعی سید و سالار شهیدان. اینجانب آرزوی قبولی تسلیت به همه بازماندگان را دارم و دلهای غمگین و منتظر همه را به ظهور حضرت مهدی (عج) خشنود می نمایم.

وی افزود: به راستی اربعین حسینی یادآور مظلومیت شهدای دشت کربلا و در نتیجه اگر صبر و استقامت حضرت زینب سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام نبود. بر او، در برابر حوادث و مصائب کربلا و سپس در دوران اسارت اهل بیت سیدالشهداء علیه السلام، شاید امروز تاریخ از قیام عاشورا سخنی به میان نیاورد.

حجت الاسلام سپر ادامه داد: از این رو امام حسن عسکری (علیه السلام) در حدیثی ویژگی های شیعه را این گونه بیان می کند: شیعه چند ویژگی دارد که یکی از آنها عبادت اربعین است.

این شخصیت سیاسی و فرهنگی استان در ادامه بیان کرد: در کلام ائمه معصومین علیهم السلام زیارت اربعین بسیار سفارش و تاکید شده است زیرا اربعین یک نگاه معرفتی است در حالی که نهضت عاشورا پیام های مهمی را به مردم ابلاغ کرد. بشریت و اولین فلسفه قیام اباعبدالله الحسین بود، اصلاح امت اسلامی بر اساس امر به معروف و نهی از منکر خلاف اسلام است.

حجت الاسلام سپهر تصریح کرد: بنابراین روح قیام اباعبدالله علیه السلام بر اساس سیره، سنت و حکومت پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) بود. اگرچه امام خمینی (ره) نیز بر همین اساس انقلاب اسلامی را پایه گذاری کرد.

رئیس سابق دفتر شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اما دومین فلسفه قیام امام حسین علیه السلام نجات بشریت از انحرافات و انحرافاتی بود که بنی امیه و امثال آنها داشتند. از طریق اسلام ایجاد شد و حتی نحوه اجرای احکام الهی نیز در معرض انحرافات این حاکمان غاصب قرار گرفت، او الهی بود.

وی افزود: بنابراین مبارزه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام با ظلمی است که بر اسلام، مسلمانان و سیره پیامبر اکرم (ص) شده است.

حجت الاسلام سپهار در ادامه گفت: اما بحث اربعین ابعاد مختلفی دارد به گونه ای که اساس حکومت جهانی مهدی موعود(عج) خواهد بود. برای سیستم قوانین

رئیس سابق دفتر شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ملت بزرگ ایران و شیعیان جهان بر اساس این اصل که هر چه داریم به برکت قیام سیدالشهدا(ع) است. -شهداء علیه السلام در حالی که همه ملت های آزاده جهان را ملزم به این قیام می دانند و در روایات متعددی زیارت اباعبدالله (ع) در اربعین را برجسته کرده اند که فضیلت و ثواب فراوانی دارد.

وی در پایان گفت: از این رو راهپیمایی اربعین مهم‌ترین، ارزشمندترین و باشکوه‌ترین اجتماع مذهبی امروز جهان به شمار می‌رود. ان شاء الله دعای زائران اربعین موجب فراگیر و جهانی شدن تسلیحات حضرت مهدی (عج) می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید